Lärarhandledning till boken Så byggdes staden; Cecilia Björk, Suzanne de Laval, Laila Reppen; 2012

Lärarhandledning till boken Så byggdes staden

av Cecilia Björk, Suzanne de Laval, Laila Reppen
Denna lärarhandledning är ett komplement till boken ”Så byggdes staden. Utgåva 3”, 2012. Många skolämnen berörs av innehållet i ”Så byggdes staden”, både i grundskolans högre klasser och på gymnasiet. I lärarhandledningen finns anvisningar om hur olika ämnen kan knytas till kapitlen i boken. Övningsuppgifterna är skapade i syfte att lära eleven läsa av och beskriva staden med alla dess dimensioner samt att tillämpa de teoretiska kunskaper som boken ”Så byggdes staden” ger i praktisk verklighet. Lärarhandledningen följer indelningen i ”Så byggdes staden”. Många uppgifter kan lösas i klassrummet genom att studera läroboken eller söka uppgifter på internet eller i fördjupningslitteratur. Andra uppgifter uppmanar eleven att gå ut i närmiljön, studera staden och reflektera över sina iakttagelser.
Denna lärarhandledning är ett komplement till boken ”Så byggdes staden. Utgåva 3”, 2012. Många skolämnen berörs av innehållet i ”Så byggdes staden”, både i grundskolans högre klasser och på gymnasiet. I lärarhandledningen finns anvisningar om hur olika ämnen kan knytas till kapitlen i boken. Övningsuppgifterna är skapade i syfte att lära eleven läsa av och beskriva staden med alla dess dimensioner samt att tillämpa de teoretiska kunskaper som boken ”Så byggdes staden” ger i praktisk verklighet. Lärarhandledningen följer indelningen i ”Så byggdes staden”. Många uppgifter kan lösas i klassrummet genom att studera läroboken eller söka uppgifter på internet eller i fördjupningslitteratur. Andra uppgifter uppmanar eleven att gå ut i närmiljön, studera staden och reflektera över sina iakttagelser.
Utgiven: 2012
ISBN: 9789173335676
Förlag: Svensk Byggtjänst
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 80 st
Denna lärarhandledning är ett komplement till boken ”Så byggdes staden. Utgåva 3”, 2012. Många skolämnen berörs av innehållet i ”Så byggdes staden”, både i grundskolans högre klasser och på gymnasiet. I lärarhandledningen finns anvisningar om hur olika ämnen kan knytas till kapitlen i boken. Övningsuppgifterna är skapade i syfte att lära eleven läsa av och beskriva staden med alla dess dimensioner samt att tillämpa de teoretiska kunskaper som boken ”Så byggdes staden” ger i praktisk verklighet. Lärarhandledningen följer indelningen i ”Så byggdes staden”. Många uppgifter kan lösas i klassrummet genom att studera läroboken eller söka uppgifter på internet eller i fördjupningslitteratur. Andra uppgifter uppmanar eleven att gå ut i närmiljön, studera staden och reflektera över sina iakttagelser.
Denna lärarhandledning är ett komplement till boken ”Så byggdes staden. Utgåva 3”, 2012. Många skolämnen berörs av innehållet i ”Så byggdes staden”, både i grundskolans högre klasser och på gymnasiet. I lärarhandledningen finns anvisningar om hur olika ämnen kan knytas till kapitlen i boken. Övningsuppgifterna är skapade i syfte att lära eleven läsa av och beskriva staden med alla dess dimensioner samt att tillämpa de teoretiska kunskaper som boken ”Så byggdes staden” ger i praktisk verklighet. Lärarhandledningen följer indelningen i ”Så byggdes staden”. Många uppgifter kan lösas i klassrummet genom att studera läroboken eller söka uppgifter på internet eller i fördjupningslitteratur. Andra uppgifter uppmanar eleven att gå ut i närmiljön, studera staden och reflektera över sina iakttagelser.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)