Levande lärarskap - ett praktiskt verktyg för lokal gymnasieutveckling (GY 2011); Marianne Feldt, Leif Jarlén, Johan Rådmark; 2006
3 säljare

Levande lärarskap - ett praktiskt verktyg för lokal gymnasieutveckling (GY 2011) Upplaga 1

av Marianne Feldt, Leif Jarlén, Johan Rådmark
Vad innebär den nya gymnasieskolan (Gy 2011) för lärarens arbete? Vem är det som bestämmer vad en lärare ska göra? Hur gör man det som ska göras på rätt sätt? Levande lärarskap föreslår hur den gemensamma diskussionen som utspelar sig kring utvecklingsarbetet i gymnasieskolan kan struktureras på arbetslags- eller programnivå. Förslaget följer ”studiecirkeltraditionen” och bygger på fem mötestillfällen.

Läs mer
Boken är uppbyggd i tre delar: bakgrund, verktyg och studiecirkel. Den fokuserar på det gemensamma i lärarrollen, att leda elevers lärande och utveckling. Boken är ett utmärkt stöd för både lärarens egna reflektioner och gemensamma diskussioner och den vill stimulera lärare till att våga bryta invanda mönster och pröva nya vägar. En bra inspiration som ger lärare mod, lust och vilja att anta den nya gymnasieskolans utmaningar.

Om författarna
Marianne Feldt är verksam på Internationella programkontoret och handlägger utvecklingsprojekt inom europeisk yrkesutbildning. Leif Jarlén är rektor för Folkuniversitetet i Skövde och arbetar som expert åt Skolverket. Johan Rådmark f.d. chef för Tidningen i Skolan, numera ledare för företaget Framtidens Skola.
Vad innebär den nya gymnasieskolan (Gy 2011) för lärarens arbete? Vem är det som bestämmer vad en lärare ska göra? Hur gör man det som ska göras på rätt sätt? Levande lärarskap föreslår hur den gemensamma diskussionen som utspelar sig kring utvecklingsarbetet i gymnasieskolan kan struktureras på arbetslags- eller programnivå. Förslaget följer ”studiecirkeltraditionen” och bygger på fem mötestillfällen.

Läs mer
Boken är uppbyggd i tre delar: bakgrund, verktyg och studiecirkel. Den fokuserar på det gemensamma i lärarrollen, att leda elevers lärande och utveckling. Boken är ett utmärkt stöd för både lärarens egna reflektioner och gemensamma diskussioner och den vill stimulera lärare till att våga bryta invanda mönster och pröva nya vägar. En bra inspiration som ger lärare mod, lust och vilja att anta den nya gymnasieskolans utmaningar.

Om författarna
Marianne Feldt är verksam på Internationella programkontoret och handlägger utvecklingsprojekt inom europeisk yrkesutbildning. Leif Jarlén är rektor för Folkuniversitetet i Skövde och arbetar som expert åt Skolverket. Johan Rådmark f.d. chef för Tidningen i Skolan, numera ledare för företaget Framtidens Skola.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2006
ISBN: 9789147075645
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 216 st
Vad innebär den nya gymnasieskolan (Gy 2011) för lärarens arbete? Vem är det som bestämmer vad en lärare ska göra? Hur gör man det som ska göras på rätt sätt? Levande lärarskap föreslår hur den gemensamma diskussionen som utspelar sig kring utvecklingsarbetet i gymnasieskolan kan struktureras på arbetslags- eller programnivå. Förslaget följer ”studiecirkeltraditionen” och bygger på fem mötestillfällen.

Läs mer
Boken är uppbyggd i tre delar: bakgrund, verktyg och studiecirkel. Den fokuserar på det gemensamma i lärarrollen, att leda elevers lärande och utveckling. Boken är ett utmärkt stöd för både lärarens egna reflektioner och gemensamma diskussioner och den vill stimulera lärare till att våga bryta invanda mönster och pröva nya vägar. En bra inspiration som ger lärare mod, lust och vilja att anta den nya gymnasieskolans utmaningar.

Om författarna
Marianne Feldt är verksam på Internationella programkontoret och handlägger utvecklingsprojekt inom europeisk yrkesutbildning. Leif Jarlén är rektor för Folkuniversitetet i Skövde och arbetar som expert åt Skolverket. Johan Rådmark f.d. chef för Tidningen i Skolan, numera ledare för företaget Framtidens Skola.
Vad innebär den nya gymnasieskolan (Gy 2011) för lärarens arbete? Vem är det som bestämmer vad en lärare ska göra? Hur gör man det som ska göras på rätt sätt? Levande lärarskap föreslår hur den gemensamma diskussionen som utspelar sig kring utvecklingsarbetet i gymnasieskolan kan struktureras på arbetslags- eller programnivå. Förslaget följer ”studiecirkeltraditionen” och bygger på fem mötestillfällen.

Läs mer
Boken är uppbyggd i tre delar: bakgrund, verktyg och studiecirkel. Den fokuserar på det gemensamma i lärarrollen, att leda elevers lärande och utveckling. Boken är ett utmärkt stöd för både lärarens egna reflektioner och gemensamma diskussioner och den vill stimulera lärare till att våga bryta invanda mönster och pröva nya vägar. En bra inspiration som ger lärare mod, lust och vilja att anta den nya gymnasieskolans utmaningar.

Om författarna
Marianne Feldt är verksam på Internationella programkontoret och handlägger utvecklingsprojekt inom europeisk yrkesutbildning. Leif Jarlén är rektor för Folkuniversitetet i Skövde och arbetar som expert åt Skolverket. Johan Rådmark f.d. chef för Tidningen i Skolan, numera ledare för företaget Framtidens Skola.
Begagnad bok
139 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
139 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar