Litteraturundervisning i grundskolan; Anne-Kari Skardhamar; 1993
1 säljare

Litteraturundervisning i grundskolan Upplaga 1

av Anne-Kari Skardhamar
En viktig uppgift för skolan är att stimulera elevers intresse för litteraturläsning. I bokens första del beskrivs ett antal olika sätt att utforma och profilera litteraturundervisningen, vilka baseras på litterära analysmetoder. I bokens andra del redogör författaren för hur strukturerade och textnära samtal med eleverna kan fördjupa deras förståelse av skönlitterära texter. Dessutom redovisas vad läraren bör tänka på inför mötet med klassen, hur en plan för det litterära samtalet kan utarbetas och hur urvalet av skönlitterära texter kan göras.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
En viktig uppgift för skolan är att stimulera elevers intresse för litteraturläsning. I bokens första del beskrivs ett antal olika sätt att utforma och profilera litteraturundervisningen, vilka baseras på litterära analysmetoder. I bokens andra del redogör författaren för hur strukturerade och textnära samtal med eleverna kan fördjupa deras förståelse av skönlitterära texter. Dessutom redovisas vad läraren bör tänka på inför mötet med klassen, hur en plan för det litterära samtalet kan utarbetas och hur urvalet av skönlitterära texter kan göras.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1993
ISBN: 9789144463117
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 141 st
En viktig uppgift för skolan är att stimulera elevers intresse för litteraturläsning. I bokens första del beskrivs ett antal olika sätt att utforma och profilera litteraturundervisningen, vilka baseras på litterära analysmetoder. I bokens andra del redogör författaren för hur strukturerade och textnära samtal med eleverna kan fördjupa deras förståelse av skönlitterära texter. Dessutom redovisas vad läraren bör tänka på inför mötet med klassen, hur en plan för det litterära samtalet kan utarbetas och hur urvalet av skönlitterära texter kan göras.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
En viktig uppgift för skolan är att stimulera elevers intresse för litteraturläsning. I bokens första del beskrivs ett antal olika sätt att utforma och profilera litteraturundervisningen, vilka baseras på litterära analysmetoder. I bokens andra del redogör författaren för hur strukturerade och textnära samtal med eleverna kan fördjupa deras förståelse av skönlitterära texter. Dessutom redovisas vad läraren bör tänka på inför mötet med klassen, hur en plan för det litterära samtalet kan utarbetas och hur urvalet av skönlitterära texter kan göras.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar