Liv och lärande i den tidiga förskolan - Målinriktad pedagogisk verksamhet med 0-3-åringar; Stig Broström, Hanne Herring, Susann Nelleman; 2015
1 säljare

Liv och lärande i den tidiga förskolan - Målinriktad pedagogisk verksamhet med 0-3-åringar Upplaga 1

av Stig Broström, Hanne Herring, Susann Nelleman
Liv och lärande i den tidiga förskolan handlar om barnens inbördes samvaro, deras gemensamma aktiviteter och spirande vänskapsförhållanden. Det handlar också om den pedagogiska personalens målinriktade umgänge och interaktion med enskilda barn och barngrupper. Boken sätter fokus på hur pedagogerna tillsammans med barnen kan skapa en lärmiljö där det finns optimala möjligheter för trivsel, lärande och utveckling.

Boken tar bland annat upp följande ämnen:

Utmärkande drag i det 0–3-åriga barnets utveckling De minsta barnens lärande Planering, dokumentation och utvärdering av inlärningsaktiviteter Barnets övergång från hemmet till förskolan Det viktiga föräldrasamarbetet Barn som inte trivs i förskolan Lärande står numera på allvar på dagordningen i den pedagogiska verksamheten för 0–6-åringarna. Liv och lärande i den tidiga förskolan sätter fokus på den pedagogiska personalens möjligheter att skapa goda betingelser för barns utveckling och lärande för att därigenom stärka och lägga grunden för deras upptäckarglädje och vetgirighet.

Boken riktar sig till studenter inom förskollärarutbildning och yrkesverksamma inom landets förskolor.
Liv och lärande i den tidiga förskolan handlar om barnens inbördes samvaro, deras gemensamma aktiviteter och spirande vänskapsförhållanden. Det handlar också om den pedagogiska personalens målinriktade umgänge och interaktion med enskilda barn och barngrupper. Boken sätter fokus på hur pedagogerna tillsammans med barnen kan skapa en lärmiljö där det finns optimala möjligheter för trivsel, lärande och utveckling.

Boken tar bland annat upp följande ämnen:

Utmärkande drag i det 0–3-åriga barnets utveckling De minsta barnens lärande Planering, dokumentation och utvärdering av inlärningsaktiviteter Barnets övergång från hemmet till förskolan Det viktiga föräldrasamarbetet Barn som inte trivs i förskolan Lärande står numera på allvar på dagordningen i den pedagogiska verksamheten för 0–6-åringarna. Liv och lärande i den tidiga förskolan sätter fokus på den pedagogiska personalens möjligheter att skapa goda betingelser för barns utveckling och lärande för att därigenom stärka och lägga grunden för deras upptäckarglädje och vetgirighet.

Boken riktar sig till studenter inom förskollärarutbildning och yrkesverksamma inom landets förskolor.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789144103006
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 130 st
Liv och lärande i den tidiga förskolan handlar om barnens inbördes samvaro, deras gemensamma aktiviteter och spirande vänskapsförhållanden. Det handlar också om den pedagogiska personalens målinriktade umgänge och interaktion med enskilda barn och barngrupper. Boken sätter fokus på hur pedagogerna tillsammans med barnen kan skapa en lärmiljö där det finns optimala möjligheter för trivsel, lärande och utveckling.

Boken tar bland annat upp följande ämnen:

Utmärkande drag i det 0–3-åriga barnets utveckling De minsta barnens lärande Planering, dokumentation och utvärdering av inlärningsaktiviteter Barnets övergång från hemmet till förskolan Det viktiga föräldrasamarbetet Barn som inte trivs i förskolan Lärande står numera på allvar på dagordningen i den pedagogiska verksamheten för 0–6-åringarna. Liv och lärande i den tidiga förskolan sätter fokus på den pedagogiska personalens möjligheter att skapa goda betingelser för barns utveckling och lärande för att därigenom stärka och lägga grunden för deras upptäckarglädje och vetgirighet.

Boken riktar sig till studenter inom förskollärarutbildning och yrkesverksamma inom landets förskolor.
Liv och lärande i den tidiga förskolan handlar om barnens inbördes samvaro, deras gemensamma aktiviteter och spirande vänskapsförhållanden. Det handlar också om den pedagogiska personalens målinriktade umgänge och interaktion med enskilda barn och barngrupper. Boken sätter fokus på hur pedagogerna tillsammans med barnen kan skapa en lärmiljö där det finns optimala möjligheter för trivsel, lärande och utveckling.

Boken tar bland annat upp följande ämnen:

Utmärkande drag i det 0–3-åriga barnets utveckling De minsta barnens lärande Planering, dokumentation och utvärdering av inlärningsaktiviteter Barnets övergång från hemmet till förskolan Det viktiga föräldrasamarbetet Barn som inte trivs i förskolan Lärande står numera på allvar på dagordningen i den pedagogiska verksamheten för 0–6-åringarna. Liv och lärande i den tidiga förskolan sätter fokus på den pedagogiska personalens möjligheter att skapa goda betingelser för barns utveckling och lärande för att därigenom stärka och lägga grunden för deras upptäckarglädje och vetgirighet.

Boken riktar sig till studenter inom förskollärarutbildning och yrkesverksamma inom landets förskolor.
Begagnad bok
145 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
145 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar