Mänsklig mognad : etik och pedagogik enligt Montaigne; Christer Hedin; 2004
Mänsklig mognad : etik och pedagogik enligt Montaigne; Christer Hedin; 2004

Mänsklig mognad : etik och pedagogik enligt MontaigneUpplaga 1

av Christer Hedin

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2004
  • ISBN: 9789176565872
  • Sidor: 200 st
  • Förlag: Stockholms Universitets förlag
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Pressklipp "Montaigne är komplicerad eftersom han ändrar fokus under tid och ibland motsäger sig själv. Hedin tacklar detta med en hermeneutisk analysmetod och söker förstå Montaigne genom att leva sig in i hans tankevärld - även om analysen utgår från nutida etiska frågeställningar. /.../ Studien, som inte alls kräver förkunskaper, är mycket välskriven och logisk samt klar i disposition och argumentering och Hedin lyckas förmedla grundtankarna i Montaignes författarskap utan att sky inkonsekvenserna." Ola Svärd, Bibliotekstjänst 7:2005

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Mänsklig mognad : etik och pedagogik enligt Montaigne (2004)

I december 2004 släpptes boken Mänsklig mognad : etik och pedagogik enligt Montaigne skriven av Christer Hedin. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 200 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Stockholms Universitets förlag.

Köp boken Mänsklig mognad : etik och pedagogik enligt Montaigne på Studentapan och spara pengar.

Referera till Mänsklig mognad : etik och pedagogik enligt Montaigne (Upplaga 1)

Harvard

Hedin, C. (2004). Mänsklig mognad : etik och pedagogik enligt Montaigne. 1:a uppl. Stockholms Universitets förlag.

Oxford

Hedin, Christer, Mänsklig mognad : etik och pedagogik enligt Montaigne, 1 uppl. (Stockholms Universitets förlag, 2004).

APA

Hedin, C. (2004). Mänsklig mognad : etik och pedagogik enligt Montaigne (1:a uppl.). Stockholms Universitets förlag.

Vancouver

Hedin C. Mänsklig mognad : etik och pedagogik enligt Montaigne. 1:a uppl. Stockholms Universitets förlag; 2004.