Marknadsföring av lyx och premium; Henrik Uggla; 2017

Marknadsföring av lyx och premium Upplaga 1

av Henrik Uggla
En bok med syfte att utforska fenomenet lyxmarknadsföring och lyxvarumärken från ett djupare och mer forskningsorienterat perspektiv. Boken förklarar hur man på bästa sätt marknadsför lyx- och premiumprodukter och passar utmärkt till fördjupningskurser i marknadsföring. Den är indelad i sex kapitel som behandlar olika perspektiv av lyx. Boken svarar på frågor som: "Vad är lyx?" "Vem ingår i målgruppen för lyx?" "Vilka teorier och modeller kan appliceras på lyx och lyxstrategi?" "Hur kan man positionera erbjudanden specifikt för en lyxmarknad?" "Vilka framtidstendenser finns inom lyxvarumärkesstrategi?" I varje kapitel finns en sammanfattning och diskussionsfrågor som återkopplar till innehållet i boken och kan generera nya idéer och infallsvinklar. Varje kapitel är dessutom försett med ett minicase som avser att höja innehållet och återkoppla till referenser i verkligheten. Dessutom kopplas en strategisk dimension till varje kapitel i termer av konsumentinsikter och strategiska riktlinjer.
En bok med syfte att utforska fenomenet lyxmarknadsföring och lyxvarumärken från ett djupare och mer forskningsorienterat perspektiv. Boken förklarar hur man på bästa sätt marknadsför lyx- och premiumprodukter och passar utmärkt till fördjupningskurser i marknadsföring. Den är indelad i sex kapitel som behandlar olika perspektiv av lyx. Boken svarar på frågor som: "Vad är lyx?" "Vem ingår i målgruppen för lyx?" "Vilka teorier och modeller kan appliceras på lyx och lyxstrategi?" "Hur kan man positionera erbjudanden specifikt för en lyxmarknad?" "Vilka framtidstendenser finns inom lyxvarumärkesstrategi?" I varje kapitel finns en sammanfattning och diskussionsfrågor som återkopplar till innehållet i boken och kan generera nya idéer och infallsvinklar. Varje kapitel är dessutom försett med ett minicase som avser att höja innehållet och återkoppla till referenser i verkligheten. Dessutom kopplas en strategisk dimension till varje kapitel i termer av konsumentinsikter och strategiska riktlinjer.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2017
ISBN: 9789152349588
Förlag: Sanoma Utbildning
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 250 st
En bok med syfte att utforska fenomenet lyxmarknadsföring och lyxvarumärken från ett djupare och mer forskningsorienterat perspektiv. Boken förklarar hur man på bästa sätt marknadsför lyx- och premiumprodukter och passar utmärkt till fördjupningskurser i marknadsföring. Den är indelad i sex kapitel som behandlar olika perspektiv av lyx. Boken svarar på frågor som: "Vad är lyx?" "Vem ingår i målgruppen för lyx?" "Vilka teorier och modeller kan appliceras på lyx och lyxstrategi?" "Hur kan man positionera erbjudanden specifikt för en lyxmarknad?" "Vilka framtidstendenser finns inom lyxvarumärkesstrategi?" I varje kapitel finns en sammanfattning och diskussionsfrågor som återkopplar till innehållet i boken och kan generera nya idéer och infallsvinklar. Varje kapitel är dessutom försett med ett minicase som avser att höja innehållet och återkoppla till referenser i verkligheten. Dessutom kopplas en strategisk dimension till varje kapitel i termer av konsumentinsikter och strategiska riktlinjer.
En bok med syfte att utforska fenomenet lyxmarknadsföring och lyxvarumärken från ett djupare och mer forskningsorienterat perspektiv. Boken förklarar hur man på bästa sätt marknadsför lyx- och premiumprodukter och passar utmärkt till fördjupningskurser i marknadsföring. Den är indelad i sex kapitel som behandlar olika perspektiv av lyx. Boken svarar på frågor som: "Vad är lyx?" "Vem ingår i målgruppen för lyx?" "Vilka teorier och modeller kan appliceras på lyx och lyxstrategi?" "Hur kan man positionera erbjudanden specifikt för en lyxmarknad?" "Vilka framtidstendenser finns inom lyxvarumärkesstrategi?" I varje kapitel finns en sammanfattning och diskussionsfrågor som återkopplar till innehållet i boken och kan generera nya idéer och infallsvinklar. Varje kapitel är dessutom försett med ett minicase som avser att höja innehållet och återkoppla till referenser i verkligheten. Dessutom kopplas en strategisk dimension till varje kapitel i termer av konsumentinsikter och strategiska riktlinjer.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)