endast ny
Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln Upplaga 2
Är det inte förvånansvärt att kunder som använder telefonen i butiken handlar för 30 % mer än andra kunder? Och visste du förresten att prisskyltar med rabatten skriven ovanför det ordinarie priset gör att kunden underskattar rabattens storlek.
Här får du göra en djupdykning i de senaste femtio årens forskning om marknadsföring inom detaljhandeln. I boken beskrivs en modell för hur kunderna fattar beslut i en butik. Därefter presenteras en rad olika experiment och fältstudier med utgångspunkt i butiker. Författarna visar hur den psykologiska beslutsmodellen och forskningsresultat praktiskt kan tillämpas för att utveckla butikens sortiment, butiksmiljö och prisupplevelse.
Den andra upplagan är uppdaterad med:
Ny, spännande forskning inom marknadsföring i butik. Delen om butiksmiljön har kraftigt omarbetats och avsnittet om butikslayout har utökats. Författarna går in på djupet i hur butiker kan byggas upp för att skapa så stor visuell uppmärksamhet som möjligt utifrån parollen "det du ser – det köper du". Ett nytt kapitel om hur digitaliseringen påverkar beslutsprocesser och den fysiska butiken. Om författarna
Jens Nordfält och Carl-Philip Ahlbom är forskare vid Handelshögskolan i Stockholm. Jens arbetar sedan många år med forskning och utbildning inom butiksmarknadsföring på ICA och samarbetar med de flesta större detaljister och leverantörer i Sverige. Carl-Philip är doktorand i butiksmarknadsföring och bedriver forskning i samarbete med företag som H&M och ICA.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789147113484
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 359 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2007)
från 99 krUpplaga 2 (2018)
570 kr (endast ny)Är det inte förvånansvärt att kunder som använder telefonen i butiken handlar för 30 % mer än andra kunder? Och visste du förresten att prisskyltar med rabatten skriven ovanför det ordinarie priset gör att kunden underskattar rabattens storlek.
Här får du göra en djupdykning i de senaste femtio årens forskning om marknadsföring inom detaljhandeln. I boken beskrivs en modell för hur kunderna fattar beslut i en butik. Därefter presenteras en rad olika experiment och fältstudier med utgångspunkt i butiker. Författarna visar hur den psykologiska beslutsmodellen och forskningsresultat praktiskt kan tillämpas för att utveckla butikens sortiment, butiksmiljö och prisupplevelse.
Den andra upplagan är uppdaterad med:
Ny, spännande forskning inom marknadsföring i butik. Delen om butiksmiljön har kraftigt omarbetats och avsnittet om butikslayout har utökats. Författarna går in på djupet i hur butiker kan byggas upp för att skapa så stor visuell uppmärksamhet som möjligt utifrån parollen "det du ser – det köper du". Ett nytt kapitel om hur digitaliseringen påverkar beslutsprocesser och den fysiska butiken. Om författarna
Jens Nordfält och Carl-Philip Ahlbom är forskare vid Handelshögskolan i Stockholm. Jens arbetar sedan många år med forskning och utbildning inom butiksmarknadsföring på ICA och samarbetar med de flesta större detaljister och leverantörer i Sverige. Carl-Philip är doktorand i butiksmarknadsföring och bedriver forskning i samarbete med företag som H&M och ICA.
542 kr570 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.