Marknadsföring: Teori, strategi och praktik; Kotler Philip, Mikael Ottosson, Gary Armstrong, Anders Parment; 2013

Marknadsföring: Teori, strategi och praktik

av Kotler Philip, Mikael Ottosson, Gary Armstrong, Anders Parment
Marknadsföring är en utmärkt introduktion till marknadsföringsområdet för studenter och praktiker. Den bygger på Kotler och Armstrongs internationellt erkända marknadsföringssynsätt. I boken beskrivs och diskuteras modeller som används för att utveckla effektiva marknadsföringsstrategier som är väl anpassade efter dagens marknader. Genomgående används case och exempel för att beskriva hur företag men också andra organisationer hanterar de utmaningar som dagens marknadsmiljö innebär. Boken har en global räckvidd och baseras på internationell forskning men med en stor andel exempel från svenska företag och svenska marknader. Bokens huvudfokus ligger på viktiga marknadsföringsbeslut där marknadsförare försöker balansera organisationens mål Key
Marknadsföring är en utmärkt introduktion till marknadsföringsområdet för studenter och praktiker. Den bygger på Kotler och Armstrongs internationellt erkända marknadsföringssynsätt. I boken beskrivs och diskuteras modeller som används för att utveckla effektiva marknadsföringsstrategier som är väl anpassade efter dagens marknader. Genomgående används case och exempel för att beskriva hur företag men också andra organisationer hanterar de utmaningar som dagens marknadsmiljö innebär. Boken har en global räckvidd och baseras på internationell forskning men med en stor andel exempel från svenska företag och svenska marknader. Bokens huvudfokus ligger på viktiga marknadsföringsbeslut där marknadsförare försöker balansera organisationens mål Key
Utgiven: 2013
ISBN: 9781782731771
Förlag: Academic Imports Sweden AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Marknadsföring är en utmärkt introduktion till marknadsföringsområdet för studenter och praktiker. Den bygger på Kotler och Armstrongs internationellt erkända marknadsföringssynsätt. I boken beskrivs och diskuteras modeller som används för att utveckla effektiva marknadsföringsstrategier som är väl anpassade efter dagens marknader. Genomgående används case och exempel för att beskriva hur företag men också andra organisationer hanterar de utmaningar som dagens marknadsmiljö innebär. Boken har en global räckvidd och baseras på internationell forskning men med en stor andel exempel från svenska företag och svenska marknader. Bokens huvudfokus ligger på viktiga marknadsföringsbeslut där marknadsförare försöker balansera organisationens mål Key
Marknadsföring är en utmärkt introduktion till marknadsföringsområdet för studenter och praktiker. Den bygger på Kotler och Armstrongs internationellt erkända marknadsföringssynsätt. I boken beskrivs och diskuteras modeller som används för att utveckla effektiva marknadsföringsstrategier som är väl anpassade efter dagens marknader. Genomgående används case och exempel för att beskriva hur företag men också andra organisationer hanterar de utmaningar som dagens marknadsmiljö innebär. Boken har en global räckvidd och baseras på internationell forskning men med en stor andel exempel från svenska företag och svenska marknader. Bokens huvudfokus ligger på viktiga marknadsföringsbeslut där marknadsförare försöker balansera organisationens mål Key
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)