Medskapande högskolepedagogik : för den högre utbildningen; Hans-Åke Scherp, Daniel Uhnoo; 2018
1 säljare

Medskapande högskolepedagogik : för den högre utbildningen Upplaga 1

av Hans-Åke Scherp, Daniel Uhnoo
Inre motivation och skapande utgör de viktigaste drivkrafterna för lärande och utveckling. Det innebär att kunskapande, medskapande och meningsskapande är centrala utgångspunkter vid utformningen av utbildningar, kurser och undervisning. Den här boken diskuterar medskapande pedagogik inom ramen för högskolans utbildning.

Den belyser frågor som:
• Vilken betydelse har medskapande, meningsskapande och kunskapande för studenternas motivation och kvaliteten i deras kunskapsbildning?
• Hur kan vi bidra till att studenterna erfar och upplever högskoleutbildning som meningsfull och meningsskapande?
• Vad innebär det att som student vara medskapande i den egna kunskapsbildningen?
• Vad betyder det att vara kunskapande när man lär? Hur skiljer det sig från andra sätt att lära?
• Hur utformar man undervisning och kurser där studenterna blir mer medskapande i egen meningsskapande kunskapsbildning?

Vad innebär medskapande kunskapsbildning för lärarrollen? Medskapande högskolepedagogik riktar sig till anställda på universitet och högskola och kan med fördel användas på högskolepedagogiska utbildningar.
Inre motivation och skapande utgör de viktigaste drivkrafterna för lärande och utveckling. Det innebär att kunskapande, medskapande och meningsskapande är centrala utgångspunkter vid utformningen av utbildningar, kurser och undervisning. Den här boken diskuterar medskapande pedagogik inom ramen för högskolans utbildning.

Den belyser frågor som:
• Vilken betydelse har medskapande, meningsskapande och kunskapande för studenternas motivation och kvaliteten i deras kunskapsbildning?
• Hur kan vi bidra till att studenterna erfar och upplever högskoleutbildning som meningsfull och meningsskapande?
• Vad innebär det att som student vara medskapande i den egna kunskapsbildningen?
• Vad betyder det att vara kunskapande när man lär? Hur skiljer det sig från andra sätt att lära?
• Hur utformar man undervisning och kurser där studenterna blir mer medskapande i egen meningsskapande kunskapsbildning?

Vad innebär medskapande kunskapsbildning för lärarrollen? Medskapande högskolepedagogik riktar sig till anställda på universitet och högskola och kan med fördel användas på högskolepedagogiska utbildningar.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789144107349
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 152 st
Inre motivation och skapande utgör de viktigaste drivkrafterna för lärande och utveckling. Det innebär att kunskapande, medskapande och meningsskapande är centrala utgångspunkter vid utformningen av utbildningar, kurser och undervisning. Den här boken diskuterar medskapande pedagogik inom ramen för högskolans utbildning.

Den belyser frågor som:
• Vilken betydelse har medskapande, meningsskapande och kunskapande för studenternas motivation och kvaliteten i deras kunskapsbildning?
• Hur kan vi bidra till att studenterna erfar och upplever högskoleutbildning som meningsfull och meningsskapande?
• Vad innebär det att som student vara medskapande i den egna kunskapsbildningen?
• Vad betyder det att vara kunskapande när man lär? Hur skiljer det sig från andra sätt att lära?
• Hur utformar man undervisning och kurser där studenterna blir mer medskapande i egen meningsskapande kunskapsbildning?

Vad innebär medskapande kunskapsbildning för lärarrollen? Medskapande högskolepedagogik riktar sig till anställda på universitet och högskola och kan med fördel användas på högskolepedagogiska utbildningar.
Inre motivation och skapande utgör de viktigaste drivkrafterna för lärande och utveckling. Det innebär att kunskapande, medskapande och meningsskapande är centrala utgångspunkter vid utformningen av utbildningar, kurser och undervisning. Den här boken diskuterar medskapande pedagogik inom ramen för högskolans utbildning.

Den belyser frågor som:
• Vilken betydelse har medskapande, meningsskapande och kunskapande för studenternas motivation och kvaliteten i deras kunskapsbildning?
• Hur kan vi bidra till att studenterna erfar och upplever högskoleutbildning som meningsfull och meningsskapande?
• Vad innebär det att som student vara medskapande i den egna kunskapsbildningen?
• Vad betyder det att vara kunskapande när man lär? Hur skiljer det sig från andra sätt att lära?
• Hur utformar man undervisning och kurser där studenterna blir mer medskapande i egen meningsskapande kunskapsbildning?

Vad innebär medskapande kunskapsbildning för lärarrollen? Medskapande högskolepedagogik riktar sig till anställda på universitet och högskola och kan med fördel användas på högskolepedagogiska utbildningar.
Begagnad bok
275 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
275 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar