Nyanlända och lärande : mottagande och inkludering; Nihad Bunar; 2015
spara 37%
5+ säljare

Nyanlända och lärande : mottagande och inkludering Upplaga 1

av Nihad Bunar

Denna kursbok är riktad till dig som undervisar nyanlända studenter, erbjuder praktiska verktyg för att främja och utveckla varje elevs potential. Med en grund i forskning behandlar "Nyanlända och lärande" hur nyanlända elever tas emot och integreras i det svenska utbildningssystemet. Den presenterar en omfattande, empirisk och analytisk översikt över de sociokulturella stödstrukturer, organisatoriska metoder och pedagogiska strategier som mest effektivt bidrar till elevernas:

. Kontinuerlig akademisk utveckling.

. Framsteg i språkfärdigheter.

. Framgång i skolan genom att använda både deras modersmål och svenska som ett andra språk.

. Utveckling av deras identitet.

. Social integration i skolan och samhället.

Boken tar också upp ämnets relevans i samhällskontexten med fokus på migrationsströmningar, det växande mångkulturella samhället och utvecklingen inom utbildningssektorn.

"Genom att belysa frågeställningen ur ett antal olika vinklar, inte minst ur de berörda barnens och föräldrarnas, ger författarna en kunskapsbas som väl behövs (...) Samtliga bidrag är såväl teoretiskt intressanta som handfast användbara ochförhoppningsvis kommer de att få en stor läsekrets. (...) Inom lärar- och vägledarutbildning är dock boken troligen ett kommande obligatorium."

Karin Alvehus, BTJ-häftet nr 21, 2015

Denna kursbok är riktad till dig som undervisar nyanlända studenter, erbjuder praktiska verktyg för att främja och utveckla varje elevs potential. Med en grund i forskning behandlar "Nyanlända och lärande" hur nyanlända elever tas emot och integreras i det svenska utbildningssystemet. Den presenterar en omfattande, empirisk och analytisk översikt över de sociokulturella stödstrukturer, organisatoriska metoder och pedagogiska strategier som mest effektivt bidrar till elevernas:

. Kontinuerlig akademisk utveckling.

. Framsteg i språkfärdigheter.

. Framgång i skolan genom att använda både deras modersmål och svenska som ett andra språk.

. Utveckling av deras identitet.

. Social integration i skolan och samhället.

Boken tar också upp ämnets relevans i samhällskontexten med fokus på migrationsströmningar, det växande mångkulturella samhället och utvecklingen inom utbildningssektorn.

"Genom att belysa frågeställningen ur ett antal olika vinklar, inte minst ur de berörda barnens och föräldrarnas, ger författarna en kunskapsbas som väl behövs (...) Samtliga bidrag är såväl teoretiskt intressanta som handfast användbara ochförhoppningsvis kommer de att få en stor läsekrets. (...) Inom lärar- och vägledarutbildning är dock boken troligen ett kommande obligatorium."

Karin Alvehus, BTJ-häftet nr 21, 2015

Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789127142367
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 304 st

Denna kursbok är riktad till dig som undervisar nyanlända studenter, erbjuder praktiska verktyg för att främja och utveckla varje elevs potential. Med en grund i forskning behandlar "Nyanlända och lärande" hur nyanlända elever tas emot och integreras i det svenska utbildningssystemet. Den presenterar en omfattande, empirisk och analytisk översikt över de sociokulturella stödstrukturer, organisatoriska metoder och pedagogiska strategier som mest effektivt bidrar till elevernas:

. Kontinuerlig akademisk utveckling.

. Framsteg i språkfärdigheter.

. Framgång i skolan genom att använda både deras modersmål och svenska som ett andra språk.

. Utveckling av deras identitet.

. Social integration i skolan och samhället.

Boken tar också upp ämnets relevans i samhällskontexten med fokus på migrationsströmningar, det växande mångkulturella samhället och utvecklingen inom utbildningssektorn.

"Genom att belysa frågeställningen ur ett antal olika vinklar, inte minst ur de berörda barnens och föräldrarnas, ger författarna en kunskapsbas som väl behövs (...) Samtliga bidrag är såväl teoretiskt intressanta som handfast användbara ochförhoppningsvis kommer de att få en stor läsekrets. (...) Inom lärar- och vägledarutbildning är dock boken troligen ett kommande obligatorium."

Karin Alvehus, BTJ-häftet nr 21, 2015

Denna kursbok är riktad till dig som undervisar nyanlända studenter, erbjuder praktiska verktyg för att främja och utveckla varje elevs potential. Med en grund i forskning behandlar "Nyanlända och lärande" hur nyanlända elever tas emot och integreras i det svenska utbildningssystemet. Den presenterar en omfattande, empirisk och analytisk översikt över de sociokulturella stödstrukturer, organisatoriska metoder och pedagogiska strategier som mest effektivt bidrar till elevernas:

. Kontinuerlig akademisk utveckling.

. Framsteg i språkfärdigheter.

. Framgång i skolan genom att använda både deras modersmål och svenska som ett andra språk.

. Utveckling av deras identitet.

. Social integration i skolan och samhället.

Boken tar också upp ämnets relevans i samhällskontexten med fokus på migrationsströmningar, det växande mångkulturella samhället och utvecklingen inom utbildningssektorn.

"Genom att belysa frågeställningen ur ett antal olika vinklar, inte minst ur de berörda barnens och föräldrarnas, ger författarna en kunskapsbas som väl behövs (...) Samtliga bidrag är såväl teoretiskt intressanta som handfast användbara ochförhoppningsvis kommer de att få en stor läsekrets. (...) Inom lärar- och vägledarutbildning är dock boken troligen ett kommande obligatorium."

Karin Alvehus, BTJ-häftet nr 21, 2015

Begagnad bok
309 kr483 krSpara 174 kr (37%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
309 kr483 krSpara 174 kr (37%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar