Om förskolan och de yngre barnen : historiska och nutida nedslag; Jutta Balldin, Johan Dahlbeck, Anne Harju, Peter Lilja; 2014
5+ säljare

Om förskolan och de yngre barnen : historiska och nutida nedslag Upplaga 1

av Jutta Balldin, Johan Dahlbeck, Anne Harju, Peter Lilja
Om förskolan och de yngre barnen är tillägnad professor Ingegerd Tallberg Broman, vars forskning utmärks av ett stort engagemang för de yngsta barnens livsvillkor och utbildning. I takt med utbild­ningssamhällets framväxt har förskolan kommit att få en alltmer framflyttad position i den politiska debatten, framför allt i den något kontroversiella rollen som barnens första skola. Boken tar avstamp i förskolan som samhällsinstitution, men också som rum för barndomens både kontinuerliga och föränderliga villkor. Här skriver några framstående forskare om historiska och samtids­relaterade frågor rörande barndom, barn och förskola. ­Gemensamt skapar de olika kapitlen en nyanserad bild av för­skolans och barndomens historiska, politiska och sociala förutsättningar.

Om förskolan och de yngre barnen behandlar angelägna frågor om förskolans roll i ett historiskt och samhällspolitiskt perspektiv, och visar hur dessa frågor är direkt kopplade till barndomens förändrade former och förutsättningar. Den riktar sig till förskollärare, studerande i grundutbildning och vidare studier, och alla som intresserar sig för barndom och barns villkor i utbildningssammanhang. 
Om förskolan och de yngre barnen är tillägnad professor Ingegerd Tallberg Broman, vars forskning utmärks av ett stort engagemang för de yngsta barnens livsvillkor och utbildning. I takt med utbild­ningssamhällets framväxt har förskolan kommit att få en alltmer framflyttad position i den politiska debatten, framför allt i den något kontroversiella rollen som barnens första skola. Boken tar avstamp i förskolan som samhällsinstitution, men också som rum för barndomens både kontinuerliga och föränderliga villkor. Här skriver några framstående forskare om historiska och samtids­relaterade frågor rörande barndom, barn och förskola. ­Gemensamt skapar de olika kapitlen en nyanserad bild av för­skolans och barndomens historiska, politiska och sociala förutsättningar.

Om förskolan och de yngre barnen behandlar angelägna frågor om förskolans roll i ett historiskt och samhällspolitiskt perspektiv, och visar hur dessa frågor är direkt kopplade till barndomens förändrade former och förutsättningar. Den riktar sig till förskollärare, studerande i grundutbildning och vidare studier, och alla som intresserar sig för barndom och barns villkor i utbildningssammanhang. 
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789144101163
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 184 st
Om förskolan och de yngre barnen är tillägnad professor Ingegerd Tallberg Broman, vars forskning utmärks av ett stort engagemang för de yngsta barnens livsvillkor och utbildning. I takt med utbild­ningssamhällets framväxt har förskolan kommit att få en alltmer framflyttad position i den politiska debatten, framför allt i den något kontroversiella rollen som barnens första skola. Boken tar avstamp i förskolan som samhällsinstitution, men också som rum för barndomens både kontinuerliga och föränderliga villkor. Här skriver några framstående forskare om historiska och samtids­relaterade frågor rörande barndom, barn och förskola. ­Gemensamt skapar de olika kapitlen en nyanserad bild av för­skolans och barndomens historiska, politiska och sociala förutsättningar.

Om förskolan och de yngre barnen behandlar angelägna frågor om förskolans roll i ett historiskt och samhällspolitiskt perspektiv, och visar hur dessa frågor är direkt kopplade till barndomens förändrade former och förutsättningar. Den riktar sig till förskollärare, studerande i grundutbildning och vidare studier, och alla som intresserar sig för barndom och barns villkor i utbildningssammanhang. 
Om förskolan och de yngre barnen är tillägnad professor Ingegerd Tallberg Broman, vars forskning utmärks av ett stort engagemang för de yngsta barnens livsvillkor och utbildning. I takt med utbild­ningssamhällets framväxt har förskolan kommit att få en alltmer framflyttad position i den politiska debatten, framför allt i den något kontroversiella rollen som barnens första skola. Boken tar avstamp i förskolan som samhällsinstitution, men också som rum för barndomens både kontinuerliga och föränderliga villkor. Här skriver några framstående forskare om historiska och samtids­relaterade frågor rörande barndom, barn och förskola. ­Gemensamt skapar de olika kapitlen en nyanserad bild av för­skolans och barndomens historiska, politiska och sociala förutsättningar.

Om förskolan och de yngre barnen behandlar angelägna frågor om förskolans roll i ett historiskt och samhällspolitiskt perspektiv, och visar hur dessa frågor är direkt kopplade till barndomens förändrade former och förutsättningar. Den riktar sig till förskollärare, studerande i grundutbildning och vidare studier, och alla som intresserar sig för barndom och barns villkor i utbildningssammanhang. 
Begagnad bok
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar