Om konsten att samtala : en bok för människor i kontaktyrken Upplaga 4
När man ska samtala med människor ligger det en styrka i att lära sig använda några generella metoder. Det är värdefullt när man vill försöka hjälpa människor att tänka, känna och handla i nya banor. Det är bättre än att ge goda råd på detaljnivå vilket sällan för utvecklingen framåt.
Anders Engquist beskriver i denna bok några teorier som han själv funnit fungera i samtal med människor. De teoretiska modellerna belyses med många intressanta exempel ur samtal. Fram växer författarens budskap om att det är ett eget, personligt förhållningssätt, grundat på kunskaper och erfarenheter som samtalsledare bör försöka komma fram till. Läsaren får god hjälp på vägen, samtidigt som hon eller han lär känna sig själv litet bättre.
Om konsten att samtala vänder sig till människor som arbetar med människor - inom sjukvård, pedagogisk verksamhet och rådgivning av skilda slag. Boken kan också användas inom högskolor, socialtjänsten, i studiecirklar och vid arbetsledarutbildningar.
Upplaga: 4e upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789113026190
Förlag: Norstedts
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 260 st
5 upplagor
Upplaga 5 (2013)
från 225 krUpplaga 3 (1996)
från 109 krUpplaga 2 (1994)
från 119 krUpplaga 1 (1984)
från 119 krVisa alla upplagor
När man ska samtala med människor ligger det en styrka i att lära sig använda några generella metoder. Det är värdefullt när man vill försöka hjälpa människor att tänka, känna och handla i nya banor. Det är bättre än att ge goda råd på detaljnivå vilket sällan för utvecklingen framåt.
Anders Engquist beskriver i denna bok några teorier som han själv funnit fungera i samtal med människor. De teoretiska modellerna belyses med många intressanta exempel ur samtal. Fram växer författarens budskap om att det är ett eget, personligt förhållningssätt, grundat på kunskaper och erfarenheter som samtalsledare bör försöka komma fram till. Läsaren får god hjälp på vägen, samtidigt som hon eller han lär känna sig själv litet bättre.
Om konsten att samtala vänder sig till människor som arbetar med människor - inom sjukvård, pedagogisk verksamhet och rådgivning av skilda slag. Boken kan också användas inom högskolor, socialtjänsten, i studiecirklar och vid arbetsledarutbildningar.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.