Öppet sinne, stor respekt : handledning : att föra filosofiska samtal med b; Liza Haglund; 2004

Öppet sinne, stor respekt : handledning : att föra filosofiska samtal med b Upplaga 1

av Liza Haglund
Ska barn lära sig sina rättigheter genom att läsa in Barnkonventionen eller genom att föra ett filosofiskt resonemang? Öppet sinne stor respekt tar fasta på filosofiska samtal med barn och ungdomar om Barnkonventionen. Vad innebär det? Hur går man tillväga? Intresset för filosofi bland barn och ungdomar har ökat markant under de senaste åren. Boken presenterar en metod för lärare på alla stadier hur man kan föra filosofiska samtal med barn om Barnkonventionens grundläggande principer. Boken är tänkt som ett fördjupningsmaterial alternativt en introduktion till övriga Barnkonventionsmaterial. Den vänder sig till pedagoger på alla stadier inom grundskola och gymnasiet samt lärarhögskolor. 110 sidor
Ska barn lära sig sina rättigheter genom att läsa in Barnkonventionen eller genom att föra ett filosofiskt resonemang? Öppet sinne stor respekt tar fasta på filosofiska samtal med barn och ungdomar om Barnkonventionen. Vad innebär det? Hur går man tillväga? Intresset för filosofi bland barn och ungdomar har ökat markant under de senaste åren. Boken presenterar en metod för lärare på alla stadier hur man kan föra filosofiska samtal med barn om Barnkonventionens grundläggande principer. Boken är tänkt som ett fördjupningsmaterial alternativt en introduktion till övriga Barnkonventionsmaterial. Den vänder sig till pedagoger på alla stadier inom grundskola och gymnasiet samt lärarhögskolor. 110 sidor
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789173210997
Förlag: *Rädda Barnen förlag
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 106 st
Ska barn lära sig sina rättigheter genom att läsa in Barnkonventionen eller genom att föra ett filosofiskt resonemang? Öppet sinne stor respekt tar fasta på filosofiska samtal med barn och ungdomar om Barnkonventionen. Vad innebär det? Hur går man tillväga? Intresset för filosofi bland barn och ungdomar har ökat markant under de senaste åren. Boken presenterar en metod för lärare på alla stadier hur man kan föra filosofiska samtal med barn om Barnkonventionens grundläggande principer. Boken är tänkt som ett fördjupningsmaterial alternativt en introduktion till övriga Barnkonventionsmaterial. Den vänder sig till pedagoger på alla stadier inom grundskola och gymnasiet samt lärarhögskolor. 110 sidor
Ska barn lära sig sina rättigheter genom att läsa in Barnkonventionen eller genom att föra ett filosofiskt resonemang? Öppet sinne stor respekt tar fasta på filosofiska samtal med barn och ungdomar om Barnkonventionen. Vad innebär det? Hur går man tillväga? Intresset för filosofi bland barn och ungdomar har ökat markant under de senaste åren. Boken presenterar en metod för lärare på alla stadier hur man kan föra filosofiska samtal med barn om Barnkonventionens grundläggande principer. Boken är tänkt som ett fördjupningsmaterial alternativt en introduktion till övriga Barnkonventionsmaterial. Den vänder sig till pedagoger på alla stadier inom grundskola och gymnasiet samt lärarhögskolor. 110 sidor
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)