Organisatorisk resiliens : vad är det som gör organisationer livskraftiga?; Stefan Tengblad, Margareta Oudhuis; 2014
5+ säljare

Organisatorisk resiliens : vad är det som gör organisationer livskraftiga? Upplaga 1

av Stefan Tengblad, Margareta Oudhuis
I den här boken beskrivs vad som kan göra företag och organisationer mer motståndskraftiga mot kriser och påfrestningar, samt vad som utmärker organisationer som når goda resultat under långa tidsperioder. Författarna analyserar också varför företag kan hamna i stagnationsprocesser, historiska framgångar till trots. Tolkningarna görs utifrån en ny modell som beskriver hur ekonomiska, tekniska och sociala resurser behöver kombineras med varandra i syfte att hantera omvärldskrav och tillvarata marknadsmöjligheter. Modellen är nyskapande för förståelsen av vad som kan göra företag och organisationer uthålligt framgångsrika. Boken lämpar sig för studenter på kurser och utbildningar som behandlar företagsstrategi och organisationsanalys, samt för personer som arbetar praktiskt med dessa frågor.
I den här boken beskrivs vad som kan göra företag och organisationer mer motståndskraftiga mot kriser och påfrestningar, samt vad som utmärker organisationer som når goda resultat under långa tidsperioder. Författarna analyserar också varför företag kan hamna i stagnationsprocesser, historiska framgångar till trots. Tolkningarna görs utifrån en ny modell som beskriver hur ekonomiska, tekniska och sociala resurser behöver kombineras med varandra i syfte att hantera omvärldskrav och tillvarata marknadsmöjligheter. Modellen är nyskapande för förståelsen av vad som kan göra företag och organisationer uthålligt framgångsrika. Boken lämpar sig för studenter på kurser och utbildningar som behandlar företagsstrategi och organisationsanalys, samt för personer som arbetar praktiskt med dessa frågor.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789144101460
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 285 st
I den här boken beskrivs vad som kan göra företag och organisationer mer motståndskraftiga mot kriser och påfrestningar, samt vad som utmärker organisationer som når goda resultat under långa tidsperioder. Författarna analyserar också varför företag kan hamna i stagnationsprocesser, historiska framgångar till trots. Tolkningarna görs utifrån en ny modell som beskriver hur ekonomiska, tekniska och sociala resurser behöver kombineras med varandra i syfte att hantera omvärldskrav och tillvarata marknadsmöjligheter. Modellen är nyskapande för förståelsen av vad som kan göra företag och organisationer uthålligt framgångsrika. Boken lämpar sig för studenter på kurser och utbildningar som behandlar företagsstrategi och organisationsanalys, samt för personer som arbetar praktiskt med dessa frågor.
I den här boken beskrivs vad som kan göra företag och organisationer mer motståndskraftiga mot kriser och påfrestningar, samt vad som utmärker organisationer som når goda resultat under långa tidsperioder. Författarna analyserar också varför företag kan hamna i stagnationsprocesser, historiska framgångar till trots. Tolkningarna görs utifrån en ny modell som beskriver hur ekonomiska, tekniska och sociala resurser behöver kombineras med varandra i syfte att hantera omvärldskrav och tillvarata marknadsmöjligheter. Modellen är nyskapande för förståelsen av vad som kan göra företag och organisationer uthålligt framgångsrika. Boken lämpar sig för studenter på kurser och utbildningar som behandlar företagsstrategi och organisationsanalys, samt för personer som arbetar praktiskt med dessa frågor.
Begagnad bok
239 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
239 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar