Pedagogisk Psykologi; Anita Woolfolk, Martin Karlberg; 2015
spara 34%
5+ säljare

Pedagogisk Psykologi Upplaga 1

av Anita Woolfolk, Martin Karlberg
Pedagogisk psykologi handlar om barns och ungdomars utveckling, lärande och motivation, men även social och kulturell påverkan på lärande, lärare och deras undervisning samt bedömning.

Pedagogisk psykologi är den perfekta introduktionen i ämnet. Den är användbar för alla som utbildar sig till lärare, om det så är inom förskola, grundskola, gymnasium eller universitet. Boken har en teoretisk utgångspunkt, men också en tydlig praktisk inriktning, och ger läsaren en grundläggande insikt i ämnet under lärarutbildningen.

Boken innehåller avsnitt om lärande och undervisning idag. Den behandlar olika forskningsmetoder och forskningstraditioner, elevernas fysiska, sociala och moraliska utveckling samt teorier och forskning om kultur, mångfald och genus. Vidare presenteras kognitiva, behavioristiska, konstruktivistiska och socialkognitiva perspektiv på lärande och motivation.

Läsaren får en grundlig introduktion till framstående teoretiker som Albert Bandura, Urie Bronfenbrenner, Erik H. Erikson, Sigmund Freud, Jean Piaget, Burrhus Frederic Skinner och Lev Vygotskij. Boken avslutas med ett kapitel om bedömning.

Läsaren får, baserat på de teorier och de forskningsresultat som presenteras i boken, hundratals konkreta råd om hur man kan arbeta för att skapa motivation i klassrummet, hantera disciplinproblem, undervisa elever med kognitiv funktionsnedsättning, hjälpa elever att förstå och minnas, organisera lärandet, uppmuntra kreativitet, främja elevernas självständighet och mycket mer.

Pedagogisk psykologi är en utmärkt följeslagare genom hela studietiden!

Anita Woolfolk är professor i pedagogisk psykologi vid Ohio State University och Martin Karlberg är lektor i didaktik vid Uppsala universitet.
Pedagogisk psykologi handlar om barns och ungdomars utveckling, lärande och motivation, men även social och kulturell påverkan på lärande, lärare och deras undervisning samt bedömning.

Pedagogisk psykologi är den perfekta introduktionen i ämnet. Den är användbar för alla som utbildar sig till lärare, om det så är inom förskola, grundskola, gymnasium eller universitet. Boken har en teoretisk utgångspunkt, men också en tydlig praktisk inriktning, och ger läsaren en grundläggande insikt i ämnet under lärarutbildningen.

Boken innehåller avsnitt om lärande och undervisning idag. Den behandlar olika forskningsmetoder och forskningstraditioner, elevernas fysiska, sociala och moraliska utveckling samt teorier och forskning om kultur, mångfald och genus. Vidare presenteras kognitiva, behavioristiska, konstruktivistiska och socialkognitiva perspektiv på lärande och motivation.

Läsaren får en grundlig introduktion till framstående teoretiker som Albert Bandura, Urie Bronfenbrenner, Erik H. Erikson, Sigmund Freud, Jean Piaget, Burrhus Frederic Skinner och Lev Vygotskij. Boken avslutas med ett kapitel om bedömning.

Läsaren får, baserat på de teorier och de forskningsresultat som presenteras i boken, hundratals konkreta råd om hur man kan arbeta för att skapa motivation i klassrummet, hantera disciplinproblem, undervisa elever med kognitiv funktionsnedsättning, hjälpa elever att förstå och minnas, organisera lärandet, uppmuntra kreativitet, främja elevernas självständighet och mycket mer.

Pedagogisk psykologi är en utmärkt följeslagare genom hela studietiden!

Anita Woolfolk är professor i pedagogisk psykologi vid Ohio State University och Martin Karlberg är lektor i didaktik vid Uppsala universitet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9780273761860
Förlag: Pearson Education
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 704 st
Pedagogisk psykologi handlar om barns och ungdomars utveckling, lärande och motivation, men även social och kulturell påverkan på lärande, lärare och deras undervisning samt bedömning.

Pedagogisk psykologi är den perfekta introduktionen i ämnet. Den är användbar för alla som utbildar sig till lärare, om det så är inom förskola, grundskola, gymnasium eller universitet. Boken har en teoretisk utgångspunkt, men också en tydlig praktisk inriktning, och ger läsaren en grundläggande insikt i ämnet under lärarutbildningen.

Boken innehåller avsnitt om lärande och undervisning idag. Den behandlar olika forskningsmetoder och forskningstraditioner, elevernas fysiska, sociala och moraliska utveckling samt teorier och forskning om kultur, mångfald och genus. Vidare presenteras kognitiva, behavioristiska, konstruktivistiska och socialkognitiva perspektiv på lärande och motivation.

Läsaren får en grundlig introduktion till framstående teoretiker som Albert Bandura, Urie Bronfenbrenner, Erik H. Erikson, Sigmund Freud, Jean Piaget, Burrhus Frederic Skinner och Lev Vygotskij. Boken avslutas med ett kapitel om bedömning.

Läsaren får, baserat på de teorier och de forskningsresultat som presenteras i boken, hundratals konkreta råd om hur man kan arbeta för att skapa motivation i klassrummet, hantera disciplinproblem, undervisa elever med kognitiv funktionsnedsättning, hjälpa elever att förstå och minnas, organisera lärandet, uppmuntra kreativitet, främja elevernas självständighet och mycket mer.

Pedagogisk psykologi är en utmärkt följeslagare genom hela studietiden!

Anita Woolfolk är professor i pedagogisk psykologi vid Ohio State University och Martin Karlberg är lektor i didaktik vid Uppsala universitet.
Pedagogisk psykologi handlar om barns och ungdomars utveckling, lärande och motivation, men även social och kulturell påverkan på lärande, lärare och deras undervisning samt bedömning.

Pedagogisk psykologi är den perfekta introduktionen i ämnet. Den är användbar för alla som utbildar sig till lärare, om det så är inom förskola, grundskola, gymnasium eller universitet. Boken har en teoretisk utgångspunkt, men också en tydlig praktisk inriktning, och ger läsaren en grundläggande insikt i ämnet under lärarutbildningen.

Boken innehåller avsnitt om lärande och undervisning idag. Den behandlar olika forskningsmetoder och forskningstraditioner, elevernas fysiska, sociala och moraliska utveckling samt teorier och forskning om kultur, mångfald och genus. Vidare presenteras kognitiva, behavioristiska, konstruktivistiska och socialkognitiva perspektiv på lärande och motivation.

Läsaren får en grundlig introduktion till framstående teoretiker som Albert Bandura, Urie Bronfenbrenner, Erik H. Erikson, Sigmund Freud, Jean Piaget, Burrhus Frederic Skinner och Lev Vygotskij. Boken avslutas med ett kapitel om bedömning.

Läsaren får, baserat på de teorier och de forskningsresultat som presenteras i boken, hundratals konkreta råd om hur man kan arbeta för att skapa motivation i klassrummet, hantera disciplinproblem, undervisa elever med kognitiv funktionsnedsättning, hjälpa elever att förstå och minnas, organisera lärandet, uppmuntra kreativitet, främja elevernas självständighet och mycket mer.

Pedagogisk psykologi är en utmärkt följeslagare genom hela studietiden!

Anita Woolfolk är professor i pedagogisk psykologi vid Ohio State University och Martin Karlberg är lektor i didaktik vid Uppsala universitet.
Begagnad bok
705 kr1056 krSpara 351 kr (34%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
705 kr1056 krSpara 351 kr (34%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar