Pedagogiska samtal i psykiatrin : bemötande och behandling av personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar; Marie Julin; 2019
spara 34%
5+ säljare

Pedagogiska samtal i psykiatrin : bemötande och behandling av personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar Upplaga 2

av Marie Julin
Boken presenterar ett pedagogiskt arbetssätt som kan öka förutsättningarna för att nå ett gott resultat. Ett pedagogiskt arbetssätt innebär att man utgår från individens faktiska funktionsnivå, att man utforskar individens tänkande och perspektiv. Utifrån detta kan man möjliggöra lärande och utveckling. I boken får du en enkel och användbar introduktion i det ofta komplexa arbetet med att stödja och motivera personer med neurospsykiatriska funktionsnedsättningar. Många exempel ges för att tydliggöra hur svårigheterna påverkar olika situationer. Sist i boken presenteras några längre fallbeskrivningar för att åskådliggöra hur man utifrån det pedagogiska perspektivet kan arbeta med personer som har en komplex problematik.
Boken presenterar ett pedagogiskt arbetssätt som kan öka förutsättningarna för att nå ett gott resultat. Ett pedagogiskt arbetssätt innebär att man utgår från individens faktiska funktionsnivå, att man utforskar individens tänkande och perspektiv. Utifrån detta kan man möjliggöra lärande och utveckling. I boken får du en enkel och användbar introduktion i det ofta komplexa arbetet med att stödja och motivera personer med neurospsykiatriska funktionsnedsättningar. Många exempel ges för att tydliggöra hur svårigheterna påverkar olika situationer. Sist i boken presenteras några längre fallbeskrivningar för att åskådliggöra hur man utifrån det pedagogiska perspektivet kan arbeta med personer som har en komplex problematik.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789177411437
Förlag: Gothia Kompetens
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 128 st
Boken presenterar ett pedagogiskt arbetssätt som kan öka förutsättningarna för att nå ett gott resultat. Ett pedagogiskt arbetssätt innebär att man utgår från individens faktiska funktionsnivå, att man utforskar individens tänkande och perspektiv. Utifrån detta kan man möjliggöra lärande och utveckling. I boken får du en enkel och användbar introduktion i det ofta komplexa arbetet med att stödja och motivera personer med neurospsykiatriska funktionsnedsättningar. Många exempel ges för att tydliggöra hur svårigheterna påverkar olika situationer. Sist i boken presenteras några längre fallbeskrivningar för att åskådliggöra hur man utifrån det pedagogiska perspektivet kan arbeta med personer som har en komplex problematik.
Boken presenterar ett pedagogiskt arbetssätt som kan öka förutsättningarna för att nå ett gott resultat. Ett pedagogiskt arbetssätt innebär att man utgår från individens faktiska funktionsnivå, att man utforskar individens tänkande och perspektiv. Utifrån detta kan man möjliggöra lärande och utveckling. I boken får du en enkel och användbar introduktion i det ofta komplexa arbetet med att stödja och motivera personer med neurospsykiatriska funktionsnedsättningar. Många exempel ges för att tydliggöra hur svårigheterna påverkar olika situationer. Sist i boken presenteras några längre fallbeskrivningar för att åskådliggöra hur man utifrån det pedagogiska perspektivet kan arbeta med personer som har en komplex problematik.
Begagnad bok
215 kr323 krSpara 108 kr (34%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
215 kr323 krSpara 108 kr (34%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar