Reflektionshandboken för pedagoger; Kristin Bie; 2014
spara 23%
5+ säljare

Reflektionshandboken för pedagoger Upplaga 1

av Kristin Bie
Hur kan man tänka kring sitt arbete och sin yrkesroll, ensam och tillsammans med andra? Och på vilket sätt är denna reflektion viktig för oss och för arbetet? Det är utgångspunkten för den här boken.

Reflektionshandboken för pedagoger är en hjälp för lärandeorienterad reflektion. Den behöver inte läsas från pärm till pärm, utan den fungerar som en uppslagsbok med riktlinjer för hur reflektion kan bli ett stöd i din yrkesverksamhet.

”Reflektion är ett verktyg för professionsutveckling. Som pedagog är det viktigt att reflektera över praxis för att synliggöra de egna teorierna, värderingarna och handlingarna. Den här boken klargör vad reflektion är och hur reflektionsprocessen konkret kan användas för utveckling av den egna verksamheten. Den vänder sig både till lärarstudenter och verksamma pedagoger.” - Christine Engström, Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Göteborgs universitet

Boken har ett praktiskt fickformat.

Översättning: Hans Dalén
Fackgranskning: Christine Engström, Göteborgs universitet

Kristin Bie har arbetat som lektor vid sjuksköterskeutbildningen, och då särskilt med reflektion vid vägledning av studenter. Hon arbetar i dag vid utvecklingscentret i Björgene där hon leder etikrådet för hälso- och omsorgsarbete och anordnar kurser för etikvägledare.
Hur kan man tänka kring sitt arbete och sin yrkesroll, ensam och tillsammans med andra? Och på vilket sätt är denna reflektion viktig för oss och för arbetet? Det är utgångspunkten för den här boken.

Reflektionshandboken för pedagoger är en hjälp för lärandeorienterad reflektion. Den behöver inte läsas från pärm till pärm, utan den fungerar som en uppslagsbok med riktlinjer för hur reflektion kan bli ett stöd i din yrkesverksamhet.

”Reflektion är ett verktyg för professionsutveckling. Som pedagog är det viktigt att reflektera över praxis för att synliggöra de egna teorierna, värderingarna och handlingarna. Den här boken klargör vad reflektion är och hur reflektionsprocessen konkret kan användas för utveckling av den egna verksamheten. Den vänder sig både till lärarstudenter och verksamma pedagoger.” - Christine Engström, Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Göteborgs universitet

Boken har ett praktiskt fickformat.

Översättning: Hans Dalén
Fackgranskning: Christine Engström, Göteborgs universitet

Kristin Bie har arbetat som lektor vid sjuksköterskeutbildningen, och då särskilt med reflektion vid vägledning av studenter. Hon arbetar i dag vid utvecklingscentret i Björgene där hon leder etikrådet för hälso- och omsorgsarbete och anordnar kurser för etikvägledare.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789140688255
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 121 st
Hur kan man tänka kring sitt arbete och sin yrkesroll, ensam och tillsammans med andra? Och på vilket sätt är denna reflektion viktig för oss och för arbetet? Det är utgångspunkten för den här boken.

Reflektionshandboken för pedagoger är en hjälp för lärandeorienterad reflektion. Den behöver inte läsas från pärm till pärm, utan den fungerar som en uppslagsbok med riktlinjer för hur reflektion kan bli ett stöd i din yrkesverksamhet.

”Reflektion är ett verktyg för professionsutveckling. Som pedagog är det viktigt att reflektera över praxis för att synliggöra de egna teorierna, värderingarna och handlingarna. Den här boken klargör vad reflektion är och hur reflektionsprocessen konkret kan användas för utveckling av den egna verksamheten. Den vänder sig både till lärarstudenter och verksamma pedagoger.” - Christine Engström, Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Göteborgs universitet

Boken har ett praktiskt fickformat.

Översättning: Hans Dalén
Fackgranskning: Christine Engström, Göteborgs universitet

Kristin Bie har arbetat som lektor vid sjuksköterskeutbildningen, och då särskilt med reflektion vid vägledning av studenter. Hon arbetar i dag vid utvecklingscentret i Björgene där hon leder etikrådet för hälso- och omsorgsarbete och anordnar kurser för etikvägledare.
Hur kan man tänka kring sitt arbete och sin yrkesroll, ensam och tillsammans med andra? Och på vilket sätt är denna reflektion viktig för oss och för arbetet? Det är utgångspunkten för den här boken.

Reflektionshandboken för pedagoger är en hjälp för lärandeorienterad reflektion. Den behöver inte läsas från pärm till pärm, utan den fungerar som en uppslagsbok med riktlinjer för hur reflektion kan bli ett stöd i din yrkesverksamhet.

”Reflektion är ett verktyg för professionsutveckling. Som pedagog är det viktigt att reflektera över praxis för att synliggöra de egna teorierna, värderingarna och handlingarna. Den här boken klargör vad reflektion är och hur reflektionsprocessen konkret kan användas för utveckling av den egna verksamheten. Den vänder sig både till lärarstudenter och verksamma pedagoger.” - Christine Engström, Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Göteborgs universitet

Boken har ett praktiskt fickformat.

Översättning: Hans Dalén
Fackgranskning: Christine Engström, Göteborgs universitet

Kristin Bie har arbetat som lektor vid sjuksköterskeutbildningen, och då särskilt med reflektion vid vägledning av studenter. Hon arbetar i dag vid utvecklingscentret i Björgene där hon leder etikrådet för hälso- och omsorgsarbete och anordnar kurser för etikvägledare.
Begagnad bok
169 kr217 krSpara 48 kr (23%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
169 kr217 krSpara 48 kr (23%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar