Professionella samtal  Paketerbj; John Steinberg; 2008

Professionella samtal Paketerbj Upplaga 1

av John Steinberg
Professionella samtal ? Konsten att leda utvecklingssamtal i skolan, Konsten att leda utvecklingssamtal i förskolan samt Konsten att leda medarbetarsamtal är en serie om tre böcker som vänder sig till lärare, förskolepersonal respektive skolledare.

På sitt eget personliga och lättillgängliga sätt relaterar John Steinberg till teorier utifrån en filosofi om att söka styrkor. Som lärare och förskolepersonal får du inspiration för ditt sätt att utföra ledarskapet bland eleverna och barnen, och blir mer uppmuntrande gentemot föräldrarna. Som skolledare får du hjälp att leda och stötta dina medarbetare så de kan utnyttja sina specialiteter, lyftas och stärkas i sin yrkesutövning, och får även inspiration att utöva din roll som ledare tillsammans med elever och föräldrar.

John ger dig många konkreta samtalsmodeller för styrkesamtal där du får de goda tipsen idéerna som gör att du kan föra såväl enkla som svåra samtal framåt. Boken fokuserar på utvecklings- respektive medarbetarsamtal, men du får nytta av tankarna och metoderna i alla möjliga samtalssituationer.

Lärare:
Skolan är först och främst ett kunskapscentrum, men vi får inte glömma att läraren måste finnas där för att stötta och stärka sina elever så att de kan utveckla sin kunskapsinhämtning. När du samtalar utifrån styrkor bidrar du till en positiv och harmonisk skolmiljö för dina elever. De trivs, stärks och åstadkommer goda resultat. Vinnarna är många, inte minst du själv. Låt eleverna se sina möjligheter. Använd ditt främsta verktyg , Samtalet!

Förskollärare:
När du samtalar utifrån styrkor bidrar du till en positiv och harmonisk förskolemiljö där barnen kan trivas, utvecklas och stärkas på bästa sätt. Det i sin tur påverkar samspelet positivt mellan förskolan och hemmet. Vinnarna är många, inte minst du själv. Ge barnen en god grund. Använd ditt främsta verktyg , Samtalet!

Skolledare:
När du samtalar utifrån styrkor bidrar du till en positiv och harmonisk arbetsmiljö för dina medarbe¬tare. Detta smittar av sig till eleverna, som i sin tur kan trivas, stärkas och åstadkomma goda resultat. Vinnarna är många, inte minst du själv. Gör skolan attraktiv och effektiv. Använd ditt främsta verktyg , Samtalet!
Professionella samtal ? Konsten att leda utvecklingssamtal i skolan, Konsten att leda utvecklingssamtal i förskolan samt Konsten att leda medarbetarsamtal är en serie om tre böcker som vänder sig till lärare, förskolepersonal respektive skolledare.

På sitt eget personliga och lättillgängliga sätt relaterar John Steinberg till teorier utifrån en filosofi om att söka styrkor. Som lärare och förskolepersonal får du inspiration för ditt sätt att utföra ledarskapet bland eleverna och barnen, och blir mer uppmuntrande gentemot föräldrarna. Som skolledare får du hjälp att leda och stötta dina medarbetare så de kan utnyttja sina specialiteter, lyftas och stärkas i sin yrkesutövning, och får även inspiration att utöva din roll som ledare tillsammans med elever och föräldrar.

John ger dig många konkreta samtalsmodeller för styrkesamtal där du får de goda tipsen idéerna som gör att du kan föra såväl enkla som svåra samtal framåt. Boken fokuserar på utvecklings- respektive medarbetarsamtal, men du får nytta av tankarna och metoderna i alla möjliga samtalssituationer.

Lärare:
Skolan är först och främst ett kunskapscentrum, men vi får inte glömma att läraren måste finnas där för att stötta och stärka sina elever så att de kan utveckla sin kunskapsinhämtning. När du samtalar utifrån styrkor bidrar du till en positiv och harmonisk skolmiljö för dina elever. De trivs, stärks och åstadkommer goda resultat. Vinnarna är många, inte minst du själv. Låt eleverna se sina möjligheter. Använd ditt främsta verktyg , Samtalet!

Förskollärare:
När du samtalar utifrån styrkor bidrar du till en positiv och harmonisk förskolemiljö där barnen kan trivas, utvecklas och stärkas på bästa sätt. Det i sin tur påverkar samspelet positivt mellan förskolan och hemmet. Vinnarna är många, inte minst du själv. Ge barnen en god grund. Använd ditt främsta verktyg , Samtalet!

Skolledare:
När du samtalar utifrån styrkor bidrar du till en positiv och harmonisk arbetsmiljö för dina medarbe¬tare. Detta smittar av sig till eleverna, som i sin tur kan trivas, stärkas och åstadkomma goda resultat. Vinnarna är många, inte minst du själv. Gör skolan attraktiv och effektiv. Använd ditt främsta verktyg , Samtalet!
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789140662453
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Professionella samtal ? Konsten att leda utvecklingssamtal i skolan, Konsten att leda utvecklingssamtal i förskolan samt Konsten att leda medarbetarsamtal är en serie om tre böcker som vänder sig till lärare, förskolepersonal respektive skolledare.

På sitt eget personliga och lättillgängliga sätt relaterar John Steinberg till teorier utifrån en filosofi om att söka styrkor. Som lärare och förskolepersonal får du inspiration för ditt sätt att utföra ledarskapet bland eleverna och barnen, och blir mer uppmuntrande gentemot föräldrarna. Som skolledare får du hjälp att leda och stötta dina medarbetare så de kan utnyttja sina specialiteter, lyftas och stärkas i sin yrkesutövning, och får även inspiration att utöva din roll som ledare tillsammans med elever och föräldrar.

John ger dig många konkreta samtalsmodeller för styrkesamtal där du får de goda tipsen idéerna som gör att du kan föra såväl enkla som svåra samtal framåt. Boken fokuserar på utvecklings- respektive medarbetarsamtal, men du får nytta av tankarna och metoderna i alla möjliga samtalssituationer.

Lärare:
Skolan är först och främst ett kunskapscentrum, men vi får inte glömma att läraren måste finnas där för att stötta och stärka sina elever så att de kan utveckla sin kunskapsinhämtning. När du samtalar utifrån styrkor bidrar du till en positiv och harmonisk skolmiljö för dina elever. De trivs, stärks och åstadkommer goda resultat. Vinnarna är många, inte minst du själv. Låt eleverna se sina möjligheter. Använd ditt främsta verktyg , Samtalet!

Förskollärare:
När du samtalar utifrån styrkor bidrar du till en positiv och harmonisk förskolemiljö där barnen kan trivas, utvecklas och stärkas på bästa sätt. Det i sin tur påverkar samspelet positivt mellan förskolan och hemmet. Vinnarna är många, inte minst du själv. Ge barnen en god grund. Använd ditt främsta verktyg , Samtalet!

Skolledare:
När du samtalar utifrån styrkor bidrar du till en positiv och harmonisk arbetsmiljö för dina medarbe¬tare. Detta smittar av sig till eleverna, som i sin tur kan trivas, stärkas och åstadkomma goda resultat. Vinnarna är många, inte minst du själv. Gör skolan attraktiv och effektiv. Använd ditt främsta verktyg , Samtalet!
Professionella samtal ? Konsten att leda utvecklingssamtal i skolan, Konsten att leda utvecklingssamtal i förskolan samt Konsten att leda medarbetarsamtal är en serie om tre böcker som vänder sig till lärare, förskolepersonal respektive skolledare.

På sitt eget personliga och lättillgängliga sätt relaterar John Steinberg till teorier utifrån en filosofi om att söka styrkor. Som lärare och förskolepersonal får du inspiration för ditt sätt att utföra ledarskapet bland eleverna och barnen, och blir mer uppmuntrande gentemot föräldrarna. Som skolledare får du hjälp att leda och stötta dina medarbetare så de kan utnyttja sina specialiteter, lyftas och stärkas i sin yrkesutövning, och får även inspiration att utöva din roll som ledare tillsammans med elever och föräldrar.

John ger dig många konkreta samtalsmodeller för styrkesamtal där du får de goda tipsen idéerna som gör att du kan föra såväl enkla som svåra samtal framåt. Boken fokuserar på utvecklings- respektive medarbetarsamtal, men du får nytta av tankarna och metoderna i alla möjliga samtalssituationer.

Lärare:
Skolan är först och främst ett kunskapscentrum, men vi får inte glömma att läraren måste finnas där för att stötta och stärka sina elever så att de kan utveckla sin kunskapsinhämtning. När du samtalar utifrån styrkor bidrar du till en positiv och harmonisk skolmiljö för dina elever. De trivs, stärks och åstadkommer goda resultat. Vinnarna är många, inte minst du själv. Låt eleverna se sina möjligheter. Använd ditt främsta verktyg , Samtalet!

Förskollärare:
När du samtalar utifrån styrkor bidrar du till en positiv och harmonisk förskolemiljö där barnen kan trivas, utvecklas och stärkas på bästa sätt. Det i sin tur påverkar samspelet positivt mellan förskolan och hemmet. Vinnarna är många, inte minst du själv. Ge barnen en god grund. Använd ditt främsta verktyg , Samtalet!

Skolledare:
När du samtalar utifrån styrkor bidrar du till en positiv och harmonisk arbetsmiljö för dina medarbe¬tare. Detta smittar av sig till eleverna, som i sin tur kan trivas, stärkas och åstadkomma goda resultat. Vinnarna är många, inte minst du själv. Gör skolan attraktiv och effektiv. Använd ditt främsta verktyg , Samtalet!
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)