Projektarbete 100 p. Experimentboken : för naturvetenskapliga och tekniska projekt; Krister Andersson Brolin, Magnus Ehinger; 2005

Projektarbete 100 p. Experimentboken : för naturvetenskapliga och tekniska projekt Upplaga 1

av Krister Andersson Brolin, Magnus Ehinger
Experimentboken vänder sig till elever som väljer att göra projektarbeten med en experimentell karaktär. Läromedlets första del innehåller steg för steg-instruktioner som hjälper eleverna att genomföra sitt projektarbete på ett mer självständigt sätt. Mycket handfast presenteras de olika momenten planering (med projektplan), genomförande (med loggbok), handledning och rapport. Både handledaren/läraren som vill hjälpa sina elever att experimentera och naturligtvis eleven som vill göra spännande expermient får här ett mycket gott stöd. I den andra delen finns matnyttig fakta om bl.a. vad som skiljer naturvetenskaplig forskning från samhällsvetenskaplig och hur man använder statistik för att stärka sina hypoteser. Den tredje och sista delen presenterar kortfattat vetenskaplig metodik och vetenskapshistoria.
Experimentboken vänder sig till elever som väljer att göra projektarbeten med en experimentell karaktär. Läromedlets första del innehåller steg för steg-instruktioner som hjälper eleverna att genomföra sitt projektarbete på ett mer självständigt sätt. Mycket handfast presenteras de olika momenten planering (med projektplan), genomförande (med loggbok), handledning och rapport. Både handledaren/läraren som vill hjälpa sina elever att experimentera och naturligtvis eleven som vill göra spännande expermient får här ett mycket gott stöd. I den andra delen finns matnyttig fakta om bl.a. vad som skiljer naturvetenskaplig forskning från samhällsvetenskaplig och hur man använder statistik för att stärka sina hypoteser. Den tredje och sista delen presenterar kortfattat vetenskaplig metodik och vetenskapshistoria.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789144036663
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 117 st
Experimentboken vänder sig till elever som väljer att göra projektarbeten med en experimentell karaktär. Läromedlets första del innehåller steg för steg-instruktioner som hjälper eleverna att genomföra sitt projektarbete på ett mer självständigt sätt. Mycket handfast presenteras de olika momenten planering (med projektplan), genomförande (med loggbok), handledning och rapport. Både handledaren/läraren som vill hjälpa sina elever att experimentera och naturligtvis eleven som vill göra spännande expermient får här ett mycket gott stöd. I den andra delen finns matnyttig fakta om bl.a. vad som skiljer naturvetenskaplig forskning från samhällsvetenskaplig och hur man använder statistik för att stärka sina hypoteser. Den tredje och sista delen presenterar kortfattat vetenskaplig metodik och vetenskapshistoria.
Experimentboken vänder sig till elever som väljer att göra projektarbeten med en experimentell karaktär. Läromedlets första del innehåller steg för steg-instruktioner som hjälper eleverna att genomföra sitt projektarbete på ett mer självständigt sätt. Mycket handfast presenteras de olika momenten planering (med projektplan), genomförande (med loggbok), handledning och rapport. Både handledaren/läraren som vill hjälpa sina elever att experimentera och naturligtvis eleven som vill göra spännande expermient får här ett mycket gott stöd. I den andra delen finns matnyttig fakta om bl.a. vad som skiljer naturvetenskaplig forskning från samhällsvetenskaplig och hur man använder statistik för att stärka sina hypoteser. Den tredje och sista delen presenterar kortfattat vetenskaplig metodik och vetenskapshistoria.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)