Rektor : en handbok; Per Kornhall; 2017
spara 29%
2 säljare

Rektor : en handbok Upplaga 1

av Per Kornhall
Rektor – en handbok är centrerad kring det viktigaste i framgångsrika rektorers ledarskap – hur man leder lärares lärande. Boken vill underlätta för dig som är eller ska bli rektor att skapa en dynamisk utveckling av undervisningen och verksamheten på din skola. Med avstamp i forskning och egna erfarenheter från handledning av rektorer i undervisningsutveckling ger Per Kornhall dig uppmuntran och stöd, men även nödvändiga utmaningar i det arbetet. Hur skapar man en lärande organisation? Hur leder man för lärande? Hur kan man använda statistik och resultat för att skapa utveckling? Det är några av frågorna som besvaras i boken.

Boken handlar i stor utsträckning om forskningsresultat kring lärares lärande (en huvuduppgift för rektorer) och här är Helen Timperleys teser en av utgångspunkterna. Även internationell forskning om framgångsrika rektorer får stort utrymme, liksom konkreta exempel på skickliga rektorers arbete i svenska skolor. Boken är skriven i en lättsamt ton, direkt adresserad i du-form till läsaren. (…) Särskilt intressant är det som handlar om kollegialt lärande. Förslag på frågeställningar finns efter varje avsnitt.

Elisabeth Sörhuus, BTJ-häftet nr 24, 2017
Rektor – en handbok är centrerad kring det viktigaste i framgångsrika rektorers ledarskap – hur man leder lärares lärande. Boken vill underlätta för dig som är eller ska bli rektor att skapa en dynamisk utveckling av undervisningen och verksamheten på din skola. Med avstamp i forskning och egna erfarenheter från handledning av rektorer i undervisningsutveckling ger Per Kornhall dig uppmuntran och stöd, men även nödvändiga utmaningar i det arbetet. Hur skapar man en lärande organisation? Hur leder man för lärande? Hur kan man använda statistik och resultat för att skapa utveckling? Det är några av frågorna som besvaras i boken.

Boken handlar i stor utsträckning om forskningsresultat kring lärares lärande (en huvuduppgift för rektorer) och här är Helen Timperleys teser en av utgångspunkterna. Även internationell forskning om framgångsrika rektorer får stort utrymme, liksom konkreta exempel på skickliga rektorers arbete i svenska skolor. Boken är skriven i en lättsamt ton, direkt adresserad i du-form till läsaren. (…) Särskilt intressant är det som handlar om kollegialt lärande. Förslag på frågeställningar finns efter varje avsnitt.

Elisabeth Sörhuus, BTJ-häftet nr 24, 2017
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2017
ISBN: 9789127818910
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 217 st
Rektor – en handbok är centrerad kring det viktigaste i framgångsrika rektorers ledarskap – hur man leder lärares lärande. Boken vill underlätta för dig som är eller ska bli rektor att skapa en dynamisk utveckling av undervisningen och verksamheten på din skola. Med avstamp i forskning och egna erfarenheter från handledning av rektorer i undervisningsutveckling ger Per Kornhall dig uppmuntran och stöd, men även nödvändiga utmaningar i det arbetet. Hur skapar man en lärande organisation? Hur leder man för lärande? Hur kan man använda statistik och resultat för att skapa utveckling? Det är några av frågorna som besvaras i boken.

Boken handlar i stor utsträckning om forskningsresultat kring lärares lärande (en huvuduppgift för rektorer) och här är Helen Timperleys teser en av utgångspunkterna. Även internationell forskning om framgångsrika rektorer får stort utrymme, liksom konkreta exempel på skickliga rektorers arbete i svenska skolor. Boken är skriven i en lättsamt ton, direkt adresserad i du-form till läsaren. (…) Särskilt intressant är det som handlar om kollegialt lärande. Förslag på frågeställningar finns efter varje avsnitt.

Elisabeth Sörhuus, BTJ-häftet nr 24, 2017
Rektor – en handbok är centrerad kring det viktigaste i framgångsrika rektorers ledarskap – hur man leder lärares lärande. Boken vill underlätta för dig som är eller ska bli rektor att skapa en dynamisk utveckling av undervisningen och verksamheten på din skola. Med avstamp i forskning och egna erfarenheter från handledning av rektorer i undervisningsutveckling ger Per Kornhall dig uppmuntran och stöd, men även nödvändiga utmaningar i det arbetet. Hur skapar man en lärande organisation? Hur leder man för lärande? Hur kan man använda statistik och resultat för att skapa utveckling? Det är några av frågorna som besvaras i boken.

Boken handlar i stor utsträckning om forskningsresultat kring lärares lärande (en huvuduppgift för rektorer) och här är Helen Timperleys teser en av utgångspunkterna. Även internationell forskning om framgångsrika rektorer får stort utrymme, liksom konkreta exempel på skickliga rektorers arbete i svenska skolor. Boken är skriven i en lättsamt ton, direkt adresserad i du-form till läsaren. (…) Särskilt intressant är det som handlar om kollegialt lärande. Förslag på frågeställningar finns efter varje avsnitt.

Elisabeth Sörhuus, BTJ-häftet nr 24, 2017
Begagnad bok
309 kr432 krSpara 123 kr (29%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
309 kr432 krSpara 123 kr (29%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar