Relationer, ramar & respekt : så skapar lärare studiero i klassrummet; Hasse Hedström; 2011
5+ säljare

Relationer, ramar & respekt : så skapar lärare studiero i klassrummet Upplaga 1

av Hasse Hedström
Hur kan lärare skapa studiero i klassrummet? Hur utvecklar man ett positivt ledarskap och en ömsesidig respekt? Och hur bemöter man de elever som ständigt stör?Här intervjuas en rad lärare i årskurs F 9 från olika delar av Sverige samt några experter, forskare, speciallärare och specialpedagoger. De berättar konkret om olika sätt att förebygga och hantera stök i klassrummet. Några lärare visar också hur de arbetar övergripande i sin skola eller kommun.

Flera av lärarna vittnar om hur kunskapsresultaten förbättras när man börjar se ordningsproblem som skolans ansvar, inte elevens eller föräldrarnas. De förklarar även hur de anpassar undervisningen och de specialpedagogiska insatserna efter elevernas behov.

Boken vänder sig till dig som är lärare i grundskolan, speciallärare, specialpedagog, skolledare eller lärarstuderande.

Innehåll:

Förord

Inledning: Alla vill ha ordning och reda

Här finns inga ordningsproblem niorna är upptagna med att räkna

Thomas Holmqvist: Superpedagogen som inte gillar hårda tag

Här finns skolan som kravlade sig upp ur värdegrundsträsket Birgitta Kimber: Straff och sanktioner fungerar inte så varför använda sådana metoder?

Karl Witting: Barn gör rätt om de kan

Lyssna på barnen de har ofta lösningen

Bo Hejlskov Elvén: Lärare har betalt för att hantera trotsiga barn

Här lär sig lärarna bemöta svårstyrda elever

Margareta Bylin: Ett bra ledarskap skapar arbetsro i klassen

Lärgrupper resulterade i bättre ledarskap

Martin Karlberg: Skol-Komet får lärare att skälla mindre och uppmuntra mer

Komet och lösningsinriktad pedagogik ger eleverna studiero

Skolan ska lära barn hantera livet

Kooperativt lärande skapar arbetsro

Kramar och ramar ger ordning och reda

Höga förväntningar och värdegrund ger goda resultat

Lästips
Hur kan lärare skapa studiero i klassrummet? Hur utvecklar man ett positivt ledarskap och en ömsesidig respekt? Och hur bemöter man de elever som ständigt stör?Här intervjuas en rad lärare i årskurs F 9 från olika delar av Sverige samt några experter, forskare, speciallärare och specialpedagoger. De berättar konkret om olika sätt att förebygga och hantera stök i klassrummet. Några lärare visar också hur de arbetar övergripande i sin skola eller kommun.

Flera av lärarna vittnar om hur kunskapsresultaten förbättras när man börjar se ordningsproblem som skolans ansvar, inte elevens eller föräldrarnas. De förklarar även hur de anpassar undervisningen och de specialpedagogiska insatserna efter elevernas behov.

Boken vänder sig till dig som är lärare i grundskolan, speciallärare, specialpedagog, skolledare eller lärarstuderande.

Innehåll:

Förord

Inledning: Alla vill ha ordning och reda

Här finns inga ordningsproblem niorna är upptagna med att räkna

Thomas Holmqvist: Superpedagogen som inte gillar hårda tag

Här finns skolan som kravlade sig upp ur värdegrundsträsket Birgitta Kimber: Straff och sanktioner fungerar inte så varför använda sådana metoder?

Karl Witting: Barn gör rätt om de kan

Lyssna på barnen de har ofta lösningen

Bo Hejlskov Elvén: Lärare har betalt för att hantera trotsiga barn

Här lär sig lärarna bemöta svårstyrda elever

Margareta Bylin: Ett bra ledarskap skapar arbetsro i klassen

Lärgrupper resulterade i bättre ledarskap

Martin Karlberg: Skol-Komet får lärare att skälla mindre och uppmuntra mer

Komet och lösningsinriktad pedagogik ger eleverna studiero

Skolan ska lära barn hantera livet

Kooperativt lärande skapar arbetsro

Kramar och ramar ger ordning och reda

Höga förväntningar och värdegrund ger goda resultat

Lästips
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789197902311
Förlag: Lärarförbundets förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 208 st
Hur kan lärare skapa studiero i klassrummet? Hur utvecklar man ett positivt ledarskap och en ömsesidig respekt? Och hur bemöter man de elever som ständigt stör?Här intervjuas en rad lärare i årskurs F 9 från olika delar av Sverige samt några experter, forskare, speciallärare och specialpedagoger. De berättar konkret om olika sätt att förebygga och hantera stök i klassrummet. Några lärare visar också hur de arbetar övergripande i sin skola eller kommun.

Flera av lärarna vittnar om hur kunskapsresultaten förbättras när man börjar se ordningsproblem som skolans ansvar, inte elevens eller föräldrarnas. De förklarar även hur de anpassar undervisningen och de specialpedagogiska insatserna efter elevernas behov.

Boken vänder sig till dig som är lärare i grundskolan, speciallärare, specialpedagog, skolledare eller lärarstuderande.

Innehåll:

Förord

Inledning: Alla vill ha ordning och reda

Här finns inga ordningsproblem niorna är upptagna med att räkna

Thomas Holmqvist: Superpedagogen som inte gillar hårda tag

Här finns skolan som kravlade sig upp ur värdegrundsträsket Birgitta Kimber: Straff och sanktioner fungerar inte så varför använda sådana metoder?

Karl Witting: Barn gör rätt om de kan

Lyssna på barnen de har ofta lösningen

Bo Hejlskov Elvén: Lärare har betalt för att hantera trotsiga barn

Här lär sig lärarna bemöta svårstyrda elever

Margareta Bylin: Ett bra ledarskap skapar arbetsro i klassen

Lärgrupper resulterade i bättre ledarskap

Martin Karlberg: Skol-Komet får lärare att skälla mindre och uppmuntra mer

Komet och lösningsinriktad pedagogik ger eleverna studiero

Skolan ska lära barn hantera livet

Kooperativt lärande skapar arbetsro

Kramar och ramar ger ordning och reda

Höga förväntningar och värdegrund ger goda resultat

Lästips
Hur kan lärare skapa studiero i klassrummet? Hur utvecklar man ett positivt ledarskap och en ömsesidig respekt? Och hur bemöter man de elever som ständigt stör?Här intervjuas en rad lärare i årskurs F 9 från olika delar av Sverige samt några experter, forskare, speciallärare och specialpedagoger. De berättar konkret om olika sätt att förebygga och hantera stök i klassrummet. Några lärare visar också hur de arbetar övergripande i sin skola eller kommun.

Flera av lärarna vittnar om hur kunskapsresultaten förbättras när man börjar se ordningsproblem som skolans ansvar, inte elevens eller föräldrarnas. De förklarar även hur de anpassar undervisningen och de specialpedagogiska insatserna efter elevernas behov.

Boken vänder sig till dig som är lärare i grundskolan, speciallärare, specialpedagog, skolledare eller lärarstuderande.

Innehåll:

Förord

Inledning: Alla vill ha ordning och reda

Här finns inga ordningsproblem niorna är upptagna med att räkna

Thomas Holmqvist: Superpedagogen som inte gillar hårda tag

Här finns skolan som kravlade sig upp ur värdegrundsträsket Birgitta Kimber: Straff och sanktioner fungerar inte så varför använda sådana metoder?

Karl Witting: Barn gör rätt om de kan

Lyssna på barnen de har ofta lösningen

Bo Hejlskov Elvén: Lärare har betalt för att hantera trotsiga barn

Här lär sig lärarna bemöta svårstyrda elever

Margareta Bylin: Ett bra ledarskap skapar arbetsro i klassen

Lärgrupper resulterade i bättre ledarskap

Martin Karlberg: Skol-Komet får lärare att skälla mindre och uppmuntra mer

Komet och lösningsinriktad pedagogik ger eleverna studiero

Skolan ska lära barn hantera livet

Kooperativt lärande skapar arbetsro

Kramar och ramar ger ordning och reda

Höga förväntningar och värdegrund ger goda resultat

Lästips
Begagnad bok
100 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
100 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar