Samproduktionens retorik och praktik - - inom området hälsa och välfärd; Inger K. Holmström, Jonas Stier, Per Tillgren, Gunnel Östlund, Sharareh Akhavan, Osman Aytar, Helena Blomberg, Lennart Bogg, Elinor Brunnberg, Monica Dahlgren, Mehrdad Darvishpour, Debra Dunsstan, Susanne Eriksson, Shweta Gupta, Christine Gustafsson, Eija Göransson, Lilian Hansen, Magnus Hoppe, Elenor Kaminsky, Mukesh Kanaskar, Anders Karlsson, Vijay Kulkarni, Anders Lindström, Karin Löwenborg, Ellen MacEachen, Carlos Matsinhe, Eduardo Medina, Katrien Mortelman, David Redmalm, Urban Rosenqvist, Marta Röing, Birgitta Schwartz, Roland Svensson, Maja Söderbäck, Anne Söderlund, Åsa Tjulin, Usha Varghese, Cecilia Vestman, Jeanette Åkerström Kördel; 2016

Samproduktionens retorik och praktik - - inom området hälsa och välfärd Upplaga 1

av Inger K. Holmström, Jonas Stier, Per Tillgren, Gunnel Östlund, Sharareh Akhavan
m.fl.
Samproduktion av kunskap, innovationer och andra värden diskuteras numera flitigt på universitet och lärosäten runt om i världen. Likväl råder oenighet om vad begreppet står för. Somliga förespråkar en snävare syn på samproduktion, i huvudsak kopplad till samverkan med näringslivet och industrin. En vidare syn innefattar även samverkan med den offentliga sektorn och frivilligsektorn. I denna bok visar vi hur samproduktion kan gestalta sig när högskolor och universitet samverkar med den offentliga sektorn och frivilligsektorn. Från högre utbildning, forskning och utvecklingsarbete i lokala, regionala, nationella och internationella sammanhang hämtas exempel som diskuteras och problematiseras. Samproduktionens utmaningar och möjligheter belyses, liksom vilka överväganden forskare och lärare ställs inför i detta arbete.
Författarna är verksamma inom en rad ämnesdiscipliner vid lärosäten i Sverige och utomlands.
Boken riktar sig till studenter i samhällvetenskap, vårdvetenskap och folkhälsoutbildningar. Den riktar sig även till yrkesverksamma i välfärdssektorerna och personer som arbetar med kunskapsutveckling och innovation.
Samproduktion av kunskap, innovationer och andra värden diskuteras numera flitigt på universitet och lärosäten runt om i världen. Likväl råder oenighet om vad begreppet står för. Somliga förespråkar en snävare syn på samproduktion, i huvudsak kopplad till samverkan med näringslivet och industrin. En vidare syn innefattar även samverkan med den offentliga sektorn och frivilligsektorn. I denna bok visar vi hur samproduktion kan gestalta sig när högskolor och universitet samverkar med den offentliga sektorn och frivilligsektorn. Från högre utbildning, forskning och utvecklingsarbete i lokala, regionala, nationella och internationella sammanhang hämtas exempel som diskuteras och problematiseras. Samproduktionens utmaningar och möjligheter belyses, liksom vilka överväganden forskare och lärare ställs inför i detta arbete.
Författarna är verksamma inom en rad ämnesdiscipliner vid lärosäten i Sverige och utomlands.
Boken riktar sig till studenter i samhällvetenskap, vårdvetenskap och folkhälsoutbildningar. Den riktar sig även till yrkesverksamma i välfärdssektorerna och personer som arbetar med kunskapsutveckling och innovation.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789144114828
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 258 st
Samproduktion av kunskap, innovationer och andra värden diskuteras numera flitigt på universitet och lärosäten runt om i världen. Likväl råder oenighet om vad begreppet står för. Somliga förespråkar en snävare syn på samproduktion, i huvudsak kopplad till samverkan med näringslivet och industrin. En vidare syn innefattar även samverkan med den offentliga sektorn och frivilligsektorn. I denna bok visar vi hur samproduktion kan gestalta sig när högskolor och universitet samverkar med den offentliga sektorn och frivilligsektorn. Från högre utbildning, forskning och utvecklingsarbete i lokala, regionala, nationella och internationella sammanhang hämtas exempel som diskuteras och problematiseras. Samproduktionens utmaningar och möjligheter belyses, liksom vilka överväganden forskare och lärare ställs inför i detta arbete.
Författarna är verksamma inom en rad ämnesdiscipliner vid lärosäten i Sverige och utomlands.
Boken riktar sig till studenter i samhällvetenskap, vårdvetenskap och folkhälsoutbildningar. Den riktar sig även till yrkesverksamma i välfärdssektorerna och personer som arbetar med kunskapsutveckling och innovation.
Samproduktion av kunskap, innovationer och andra värden diskuteras numera flitigt på universitet och lärosäten runt om i världen. Likväl råder oenighet om vad begreppet står för. Somliga förespråkar en snävare syn på samproduktion, i huvudsak kopplad till samverkan med näringslivet och industrin. En vidare syn innefattar även samverkan med den offentliga sektorn och frivilligsektorn. I denna bok visar vi hur samproduktion kan gestalta sig när högskolor och universitet samverkar med den offentliga sektorn och frivilligsektorn. Från högre utbildning, forskning och utvecklingsarbete i lokala, regionala, nationella och internationella sammanhang hämtas exempel som diskuteras och problematiseras. Samproduktionens utmaningar och möjligheter belyses, liksom vilka överväganden forskare och lärare ställs inför i detta arbete.
Författarna är verksamma inom en rad ämnesdiscipliner vid lärosäten i Sverige och utomlands.
Boken riktar sig till studenter i samhällvetenskap, vårdvetenskap och folkhälsoutbildningar. Den riktar sig även till yrkesverksamma i välfärdssektorerna och personer som arbetar med kunskapsutveckling och innovation.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)