Skillnadens pedagogik : nya vägar inom den pedagogiska teorin; Carl Anders Säfström; 2005
2 säljare

Skillnadens pedagogik : nya vägar inom den pedagogiska teorin Upplaga 1

av Carl Anders Säfström
I denna bok utgör utbildningens och undervisningens etiska aspekter utgångspunkt snarare än frågor om kunskap. Speciellt undersöks moralens möjligheter i utbildning och undervisning genom att man studerar begrepp som socialisation, politik, rättvisa och demokrati. Detta görs genom att man vänder begreppen mot sig själva och frågar sig: Hur demokratisk är demokratin? Hur rättvis är rättvisan? Till vilken grad ger utbildning och undervisning oss möjlighet att framträda i vår ursprungliga ”socialité”, dvs. framträda som moraliska subjekt? Denna typ av frågor är viktiga att ställa inom utbildning och undervisning, eftersom en sådan verksamhet i allt för hög grad associerats med att föra in individer i redan etablerade föreställningar om vilka som tillhör den givna gemenskapen.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
I denna bok utgör utbildningens och undervisningens etiska aspekter utgångspunkt snarare än frågor om kunskap. Speciellt undersöks moralens möjligheter i utbildning och undervisning genom att man studerar begrepp som socialisation, politik, rättvisa och demokrati. Detta görs genom att man vänder begreppen mot sig själva och frågar sig: Hur demokratisk är demokratin? Hur rättvis är rättvisan? Till vilken grad ger utbildning och undervisning oss möjlighet att framträda i vår ursprungliga ”socialité”, dvs. framträda som moraliska subjekt? Denna typ av frågor är viktiga att ställa inom utbildning och undervisning, eftersom en sådan verksamhet i allt för hög grad associerats med att föra in individer i redan etablerade föreställningar om vilka som tillhör den givna gemenskapen.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789144028897
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 102 st
I denna bok utgör utbildningens och undervisningens etiska aspekter utgångspunkt snarare än frågor om kunskap. Speciellt undersöks moralens möjligheter i utbildning och undervisning genom att man studerar begrepp som socialisation, politik, rättvisa och demokrati. Detta görs genom att man vänder begreppen mot sig själva och frågar sig: Hur demokratisk är demokratin? Hur rättvis är rättvisan? Till vilken grad ger utbildning och undervisning oss möjlighet att framträda i vår ursprungliga ”socialité”, dvs. framträda som moraliska subjekt? Denna typ av frågor är viktiga att ställa inom utbildning och undervisning, eftersom en sådan verksamhet i allt för hög grad associerats med att föra in individer i redan etablerade föreställningar om vilka som tillhör den givna gemenskapen.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
I denna bok utgör utbildningens och undervisningens etiska aspekter utgångspunkt snarare än frågor om kunskap. Speciellt undersöks moralens möjligheter i utbildning och undervisning genom att man studerar begrepp som socialisation, politik, rättvisa och demokrati. Detta görs genom att man vänder begreppen mot sig själva och frågar sig: Hur demokratisk är demokratin? Hur rättvis är rättvisan? Till vilken grad ger utbildning och undervisning oss möjlighet att framträda i vår ursprungliga ”socialité”, dvs. framträda som moraliska subjekt? Denna typ av frågor är viktiga att ställa inom utbildning och undervisning, eftersom en sådan verksamhet i allt för hög grad associerats med att föra in individer i redan etablerade föreställningar om vilka som tillhör den givna gemenskapen.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar