Tankeverktyg för marknadsförare; Magnus Söderlund; 2002
2 säljare

Tankeverktyg för marknadsförare Upplaga 1

av Magnus Söderlund
Alla marknadsförare vet att man inte skall sälja borrar - man skall istället sälja hål. Att fokusera på hålet snarare än på borren är ett bland många tankeverktyg som kan bidra till att marknadsföraren frigör sig från befintliga sätt att betrakta tillvaron. Marknadsföraren behöver i själva verket arbeta aktivt med sig själv för att åstadkomma en sådan frigörelse, eftersom tanken har en tendens att fastna i gamla hjulspår.

I den här boken presenteras en mängd tankeverktyg som syftar till att underlätta ett systematiskt nyskapande hos marknadsförare. Boken Tankeverktyg för marknadsförare bygger på en föreställning som innebär att vi alla kan lära oss att bli mer innovativa marknadsförare. Boken vill därmed ifrågasätta det synsätt som innebär att nyskapande är ett resultat av plötsliga och opåverkbara krafter, vilka i bästa fall drabbar oss som en blixt från en klar himmel. Varje tankeverktyg som presenteras i boken illustreras med flera exempel på hur de kan tillämpas inom marknadsföring.

Boken riktar sig således till dig som vill skapa ny marknadsföringskunskap. Du som är en marknadsförare av det slaget nöjer dig inte med att passivt återanvända befintlig kunskap - du vill hitta nya sätt att se på det som är viktigt i marknadsföringens värld.
Alla marknadsförare vet att man inte skall sälja borrar - man skall istället sälja hål. Att fokusera på hålet snarare än på borren är ett bland många tankeverktyg som kan bidra till att marknadsföraren frigör sig från befintliga sätt att betrakta tillvaron. Marknadsföraren behöver i själva verket arbeta aktivt med sig själv för att åstadkomma en sådan frigörelse, eftersom tanken har en tendens att fastna i gamla hjulspår.

I den här boken presenteras en mängd tankeverktyg som syftar till att underlätta ett systematiskt nyskapande hos marknadsförare. Boken Tankeverktyg för marknadsförare bygger på en föreställning som innebär att vi alla kan lära oss att bli mer innovativa marknadsförare. Boken vill därmed ifrågasätta det synsätt som innebär att nyskapande är ett resultat av plötsliga och opåverkbara krafter, vilka i bästa fall drabbar oss som en blixt från en klar himmel. Varje tankeverktyg som presenteras i boken illustreras med flera exempel på hur de kan tillämpas inom marknadsföring.

Boken riktar sig således till dig som vill skapa ny marknadsföringskunskap. Du som är en marknadsförare av det slaget nöjer dig inte med att passivt återanvända befintlig kunskap - du vill hitta nya sätt att se på det som är viktigt i marknadsföringens värld.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789147064656
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 160 st
Alla marknadsförare vet att man inte skall sälja borrar - man skall istället sälja hål. Att fokusera på hålet snarare än på borren är ett bland många tankeverktyg som kan bidra till att marknadsföraren frigör sig från befintliga sätt att betrakta tillvaron. Marknadsföraren behöver i själva verket arbeta aktivt med sig själv för att åstadkomma en sådan frigörelse, eftersom tanken har en tendens att fastna i gamla hjulspår.

I den här boken presenteras en mängd tankeverktyg som syftar till att underlätta ett systematiskt nyskapande hos marknadsförare. Boken Tankeverktyg för marknadsförare bygger på en föreställning som innebär att vi alla kan lära oss att bli mer innovativa marknadsförare. Boken vill därmed ifrågasätta det synsätt som innebär att nyskapande är ett resultat av plötsliga och opåverkbara krafter, vilka i bästa fall drabbar oss som en blixt från en klar himmel. Varje tankeverktyg som presenteras i boken illustreras med flera exempel på hur de kan tillämpas inom marknadsföring.

Boken riktar sig således till dig som vill skapa ny marknadsföringskunskap. Du som är en marknadsförare av det slaget nöjer dig inte med att passivt återanvända befintlig kunskap - du vill hitta nya sätt att se på det som är viktigt i marknadsföringens värld.
Alla marknadsförare vet att man inte skall sälja borrar - man skall istället sälja hål. Att fokusera på hålet snarare än på borren är ett bland många tankeverktyg som kan bidra till att marknadsföraren frigör sig från befintliga sätt att betrakta tillvaron. Marknadsföraren behöver i själva verket arbeta aktivt med sig själv för att åstadkomma en sådan frigörelse, eftersom tanken har en tendens att fastna i gamla hjulspår.

I den här boken presenteras en mängd tankeverktyg som syftar till att underlätta ett systematiskt nyskapande hos marknadsförare. Boken Tankeverktyg för marknadsförare bygger på en föreställning som innebär att vi alla kan lära oss att bli mer innovativa marknadsförare. Boken vill därmed ifrågasätta det synsätt som innebär att nyskapande är ett resultat av plötsliga och opåverkbara krafter, vilka i bästa fall drabbar oss som en blixt från en klar himmel. Varje tankeverktyg som presenteras i boken illustreras med flera exempel på hur de kan tillämpas inom marknadsföring.

Boken riktar sig således till dig som vill skapa ny marknadsföringskunskap. Du som är en marknadsförare av det slaget nöjer dig inte med att passivt återanvända befintlig kunskap - du vill hitta nya sätt att se på det som är viktigt i marknadsföringens värld.
Begagnad bok
160 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
160 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar