Texts, topics and tasks : teaching english in years 4-6; Bo Lundahl; 2022
spara 25%
4 säljare

Texts, topics and tasks : teaching english in years 4-6 Upplaga 2

av Bo Lundahl

Titeln på denna bok identifierar tre begrepp som är centrala för språkinlärning och språkundervisning: texter, ämnen och uppgifter. Texter är ett brett begrepp som förutom muntligt och skriftligt språk även omfattar bilder. Ämnen representerar innehållet i språkinlärning och språkundervisning, medan uppgifter är ytterligare nycklar till språkinlärning och språkundervisning. Samtidigt som boken ger en solid teoretisk och forskningsbaserad grund, är den också full av praktiska exempel.


Texter, ämnen och uppgifter förespråkar en tydligt strukturerad språkundervisning, tydliga modeller för att arbeta med texter, fokus på meningsfull kommunikation och uppgifter som integrerar olika dimensioner av språkinlärning. Den främjar också en socialt stödjande inlärningsmiljö, där eleverna vägleds av en känsla av självförtroende, delaktighet och samarbete. För detta ändamål bör bedömningsmetoderna ha ett övervägande formativt syfte.


Denna andra upplaga har genomgått en omfattande revidering, och flera kapitel är nya. Ny forskning om språkutveckling med fokus på unga elever har integrerats, och många av de praktiska exemplen kommer från svenska klassrum för årskurserna K-3 och 4-6. Boken har också uppdaterats med hänsyn till den reviderade kursplanen för engelska och de senaste nationella riktlinjerna för lektionsplanering och bedömning.


Texts, Topics and Tasks vänder sig till lärarstudenter och lärare som fokuserar på år 4-6 i sin utbildning eller undervisning, men boken är även relevant för K-3-lärare.

Titeln på denna bok identifierar tre begrepp som är centrala för språkinlärning och språkundervisning: texter, ämnen och uppgifter. Texter är ett brett begrepp som förutom muntligt och skriftligt språk även omfattar bilder. Ämnen representerar innehållet i språkinlärning och språkundervisning, medan uppgifter är ytterligare nycklar till språkinlärning och språkundervisning. Samtidigt som boken ger en solid teoretisk och forskningsbaserad grund, är den också full av praktiska exempel.


Texter, ämnen och uppgifter förespråkar en tydligt strukturerad språkundervisning, tydliga modeller för att arbeta med texter, fokus på meningsfull kommunikation och uppgifter som integrerar olika dimensioner av språkinlärning. Den främjar också en socialt stödjande inlärningsmiljö, där eleverna vägleds av en känsla av självförtroende, delaktighet och samarbete. För detta ändamål bör bedömningsmetoderna ha ett övervägande formativt syfte.


Denna andra upplaga har genomgått en omfattande revidering, och flera kapitel är nya. Ny forskning om språkutveckling med fokus på unga elever har integrerats, och många av de praktiska exemplen kommer från svenska klassrum för årskurserna K-3 och 4-6. Boken har också uppdaterats med hänsyn till den reviderade kursplanen för engelska och de senaste nationella riktlinjerna för lektionsplanering och bedömning.


Texts, Topics and Tasks vänder sig till lärarstudenter och lärare som fokuserar på år 4-6 i sin utbildning eller undervisning, men boken är även relevant för K-3-lärare.

Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2022
ISBN: 9789144140391
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Engelska
Sidor: 401 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2014)
från 179 kr
Upplaga 2 (2022)
från 299 kr

Titeln på denna bok identifierar tre begrepp som är centrala för språkinlärning och språkundervisning: texter, ämnen och uppgifter. Texter är ett brett begrepp som förutom muntligt och skriftligt språk även omfattar bilder. Ämnen representerar innehållet i språkinlärning och språkundervisning, medan uppgifter är ytterligare nycklar till språkinlärning och språkundervisning. Samtidigt som boken ger en solid teoretisk och forskningsbaserad grund, är den också full av praktiska exempel.


Texter, ämnen och uppgifter förespråkar en tydligt strukturerad språkundervisning, tydliga modeller för att arbeta med texter, fokus på meningsfull kommunikation och uppgifter som integrerar olika dimensioner av språkinlärning. Den främjar också en socialt stödjande inlärningsmiljö, där eleverna vägleds av en känsla av självförtroende, delaktighet och samarbete. För detta ändamål bör bedömningsmetoderna ha ett övervägande formativt syfte.


Denna andra upplaga har genomgått en omfattande revidering, och flera kapitel är nya. Ny forskning om språkutveckling med fokus på unga elever har integrerats, och många av de praktiska exemplen kommer från svenska klassrum för årskurserna K-3 och 4-6. Boken har också uppdaterats med hänsyn till den reviderade kursplanen för engelska och de senaste nationella riktlinjerna för lektionsplanering och bedömning.


Texts, Topics and Tasks vänder sig till lärarstudenter och lärare som fokuserar på år 4-6 i sin utbildning eller undervisning, men boken är även relevant för K-3-lärare.

Titeln på denna bok identifierar tre begrepp som är centrala för språkinlärning och språkundervisning: texter, ämnen och uppgifter. Texter är ett brett begrepp som förutom muntligt och skriftligt språk även omfattar bilder. Ämnen representerar innehållet i språkinlärning och språkundervisning, medan uppgifter är ytterligare nycklar till språkinlärning och språkundervisning. Samtidigt som boken ger en solid teoretisk och forskningsbaserad grund, är den också full av praktiska exempel.


Texter, ämnen och uppgifter förespråkar en tydligt strukturerad språkundervisning, tydliga modeller för att arbeta med texter, fokus på meningsfull kommunikation och uppgifter som integrerar olika dimensioner av språkinlärning. Den främjar också en socialt stödjande inlärningsmiljö, där eleverna vägleds av en känsla av självförtroende, delaktighet och samarbete. För detta ändamål bör bedömningsmetoderna ha ett övervägande formativt syfte.


Denna andra upplaga har genomgått en omfattande revidering, och flera kapitel är nya. Ny forskning om språkutveckling med fokus på unga elever har integrerats, och många av de praktiska exemplen kommer från svenska klassrum för årskurserna K-3 och 4-6. Boken har också uppdaterats med hänsyn till den reviderade kursplanen för engelska och de senaste nationella riktlinjerna för lektionsplanering och bedömning.


Texts, Topics and Tasks vänder sig till lärarstudenter och lärare som fokuserar på år 4-6 i sin utbildning eller undervisning, men boken är även relevant för K-3-lärare.

Begagnad bok
299 kr395 krSpara 96 kr (25%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
299 kr395 krSpara 96 kr (25%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar