Tillitsfulla samtal i vård och omsorg; Hans-Inge Persson, Helena Ström; 2018
1 säljare

Tillitsfulla samtal i vård och omsorg

av Hans-Inge Persson, Helena Ström
Det finns många samtal inom vård och omsorg. Samtal kan vara till exempel informativa, coachande, vägledande eller tillrättavisande. Inom vård och omsorg förekommer alla dessa olika samtal och det är du som professionell som behöver tänka på vilket samtal du har framför dig och vem personen är. Den här boken ger dig ökad förståelse för hur du som möter människor i ditt arbete kan fördjupa tilliten i olika samtal. Forskning visar att det inte bara är respektfullt att se på människor på detta sätt. Det ökar också kvaliteten på vården och omsorgen.
Det finns många samtal inom vård och omsorg. Samtal kan vara till exempel informativa, coachande, vägledande eller tillrättavisande. Inom vård och omsorg förekommer alla dessa olika samtal och det är du som professionell som behöver tänka på vilket samtal du har framför dig och vem personen är. Den här boken ger dig ökad förståelse för hur du som möter människor i ditt arbete kan fördjupa tilliten i olika samtal. Forskning visar att det inte bara är respektfullt att se på människor på detta sätt. Det ökar också kvaliteten på vården och omsorgen.
Utgiven: 2018
ISBN: 9789172511781
Förlag: Komlitt
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 126 st
Det finns många samtal inom vård och omsorg. Samtal kan vara till exempel informativa, coachande, vägledande eller tillrättavisande. Inom vård och omsorg förekommer alla dessa olika samtal och det är du som professionell som behöver tänka på vilket samtal du har framför dig och vem personen är. Den här boken ger dig ökad förståelse för hur du som möter människor i ditt arbete kan fördjupa tilliten i olika samtal. Forskning visar att det inte bara är respektfullt att se på människor på detta sätt. Det ökar också kvaliteten på vården och omsorgen.
Det finns många samtal inom vård och omsorg. Samtal kan vara till exempel informativa, coachande, vägledande eller tillrättavisande. Inom vård och omsorg förekommer alla dessa olika samtal och det är du som professionell som behöver tänka på vilket samtal du har framför dig och vem personen är. Den här boken ger dig ökad förståelse för hur du som möter människor i ditt arbete kan fördjupa tilliten i olika samtal. Forskning visar att det inte bara är respektfullt att se på människor på detta sätt. Det ökar också kvaliteten på vården och omsorgen.
Begagnad bok
309 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
309 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar