Tillväxtföretagen i Sverige; XXXPer Davidsson, Frédéric Delmar, Johan Wiklund; 2001
1 säljare

Tillväxtföretagen i Sverige Upplaga 1

av XXXPer Davidsson, Frédéric Delmar, Johan Wiklund
Vad är det som gör att vissa företag växer och andra inte gör det? Vad är det som utmärker ett tillväxtföretag? I alla branscher finns det företag som till skillnad från sina konkurrenter finner nya möjligheter att utvecklas och skapa marknad, och de tycks ofta ha mer gemensamt med varandra ? oavsett verksamhet ? än med branschkollegor. I boken Tillväxtföretagen i Sverige analyserar ledande entreprenörskaps- och småföretagsforskare inflödet av nya företag och expansion av unga, framväxande branscher. I boken ges också faktorer som försvårar för tillväxtföretagen. Övriga författare: Svante Andersson, Henrik Barth, Björn Berggren,Magnus Henrekson, Staffan Jacobsson, Åsa Lindholm Dahlstrand, Göran Lindström, Christer Olofsson, Robin Teigland och Mats Westerberg
Vad är det som gör att vissa företag växer och andra inte gör det? Vad är det som utmärker ett tillväxtföretag? I alla branscher finns det företag som till skillnad från sina konkurrenter finner nya möjligheter att utvecklas och skapa marknad, och de tycks ofta ha mer gemensamt med varandra ? oavsett verksamhet ? än med branschkollegor. I boken Tillväxtföretagen i Sverige analyserar ledande entreprenörskaps- och småföretagsforskare inflödet av nya företag och expansion av unga, framväxande branscher. I boken ges också faktorer som försvårar för tillväxtföretagen. Övriga författare: Svante Andersson, Henrik Barth, Björn Berggren,Magnus Henrekson, Staffan Jacobsson, Åsa Lindholm Dahlstrand, Göran Lindström, Christer Olofsson, Robin Teigland och Mats Westerberg
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2001
ISBN: 9789171508379
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 333 st
Vad är det som gör att vissa företag växer och andra inte gör det? Vad är det som utmärker ett tillväxtföretag? I alla branscher finns det företag som till skillnad från sina konkurrenter finner nya möjligheter att utvecklas och skapa marknad, och de tycks ofta ha mer gemensamt med varandra ? oavsett verksamhet ? än med branschkollegor. I boken Tillväxtföretagen i Sverige analyserar ledande entreprenörskaps- och småföretagsforskare inflödet av nya företag och expansion av unga, framväxande branscher. I boken ges också faktorer som försvårar för tillväxtföretagen. Övriga författare: Svante Andersson, Henrik Barth, Björn Berggren,Magnus Henrekson, Staffan Jacobsson, Åsa Lindholm Dahlstrand, Göran Lindström, Christer Olofsson, Robin Teigland och Mats Westerberg
Vad är det som gör att vissa företag växer och andra inte gör det? Vad är det som utmärker ett tillväxtföretag? I alla branscher finns det företag som till skillnad från sina konkurrenter finner nya möjligheter att utvecklas och skapa marknad, och de tycks ofta ha mer gemensamt med varandra ? oavsett verksamhet ? än med branschkollegor. I boken Tillväxtföretagen i Sverige analyserar ledande entreprenörskaps- och småföretagsforskare inflödet av nya företag och expansion av unga, framväxande branscher. I boken ges också faktorer som försvårar för tillväxtföretagen. Övriga författare: Svante Andersson, Henrik Barth, Björn Berggren,Magnus Henrekson, Staffan Jacobsson, Åsa Lindholm Dahlstrand, Göran Lindström, Christer Olofsson, Robin Teigland och Mats Westerberg
Begagnad bok
125 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
125 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar