Turism - världens största näring; Leif Aronsson, Monica Tengling; 2003

Turism - världens största näring Upplaga 3

av Leif Aronsson, Monica Tengling
Boken visar turismen ur turistnäringens synvinkel, inte ur turistens. Detta är en heltäckande lärobok som beskriver branschens villkor och redogör för effekterna på sysselsättning, ekonomi, miljö och natur.

Läs mer
Boken är uppdelad i två block:
Block 1 – ger baskunskap om turism: branschens struktur, resmål, efterfrågan på turistprodukter samt rese- och besöksnäringens olika verksamhetsområden. Här presenteras också turismens historia, eftersom kännedom om historien ger perspektiv på framtiden.
Block 2 – beskriver vad det innebär att arbeta i turistföretag. Det handlar om service, marknadsföring, ekonomi, produktutveckling, datorstöd m.m. Särskilt betonas hur viktigt det är att kunna erbjuda turistprodukter av hög kvalitet, så att kunderna blir nöjda.

Om författarna
Leif Aronsson, utvecklingschef och vVD på Göteborg & Co, Göteborgs regionala turistorganisation och Monica Tengling, lärare i bl a turism och marknadsföring.
Boken visar turismen ur turistnäringens synvinkel, inte ur turistens. Detta är en heltäckande lärobok som beskriver branschens villkor och redogör för effekterna på sysselsättning, ekonomi, miljö och natur.

Läs mer
Boken är uppdelad i två block:
Block 1 – ger baskunskap om turism: branschens struktur, resmål, efterfrågan på turistprodukter samt rese- och besöksnäringens olika verksamhetsområden. Här presenteras också turismens historia, eftersom kännedom om historien ger perspektiv på framtiden.
Block 2 – beskriver vad det innebär att arbeta i turistföretag. Det handlar om service, marknadsföring, ekonomi, produktutveckling, datorstöd m.m. Särskilt betonas hur viktigt det är att kunna erbjuda turistprodukter av hög kvalitet, så att kunderna blir nöjda.

Om författarna
Leif Aronsson, utvecklingschef och vVD på Göteborg & Co, Göteborgs regionala turistorganisation och Monica Tengling, lärare i bl a turism och marknadsföring.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2003
ISBN: 9789147072590
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 240 st
Boken visar turismen ur turistnäringens synvinkel, inte ur turistens. Detta är en heltäckande lärobok som beskriver branschens villkor och redogör för effekterna på sysselsättning, ekonomi, miljö och natur.

Läs mer
Boken är uppdelad i två block:
Block 1 – ger baskunskap om turism: branschens struktur, resmål, efterfrågan på turistprodukter samt rese- och besöksnäringens olika verksamhetsområden. Här presenteras också turismens historia, eftersom kännedom om historien ger perspektiv på framtiden.
Block 2 – beskriver vad det innebär att arbeta i turistföretag. Det handlar om service, marknadsföring, ekonomi, produktutveckling, datorstöd m.m. Särskilt betonas hur viktigt det är att kunna erbjuda turistprodukter av hög kvalitet, så att kunderna blir nöjda.

Om författarna
Leif Aronsson, utvecklingschef och vVD på Göteborg & Co, Göteborgs regionala turistorganisation och Monica Tengling, lärare i bl a turism och marknadsföring.
Boken visar turismen ur turistnäringens synvinkel, inte ur turistens. Detta är en heltäckande lärobok som beskriver branschens villkor och redogör för effekterna på sysselsättning, ekonomi, miljö och natur.

Läs mer
Boken är uppdelad i två block:
Block 1 – ger baskunskap om turism: branschens struktur, resmål, efterfrågan på turistprodukter samt rese- och besöksnäringens olika verksamhetsområden. Här presenteras också turismens historia, eftersom kännedom om historien ger perspektiv på framtiden.
Block 2 – beskriver vad det innebär att arbeta i turistföretag. Det handlar om service, marknadsföring, ekonomi, produktutveckling, datorstöd m.m. Särskilt betonas hur viktigt det är att kunna erbjuda turistprodukter av hög kvalitet, så att kunderna blir nöjda.

Om författarna
Leif Aronsson, utvecklingschef och vVD på Göteborg & Co, Göteborgs regionala turistorganisation och Monica Tengling, lärare i bl a turism och marknadsföring.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)