Undervisningens teorier och praktiker; Gerd Arfwedson; 1998
5 säljare

Undervisningens teorier och praktiker Upplaga 1

av Gerd Arfwedson
Pressklipp ”För alla som brukar fundera över vad man egentligen gör i skolan, varför man gör det och hur man gör det är det en fascinerande bok. Och den som måhända inte hunnit fundera på sådant ges här en utmärkt startpunkt för reflektion. /.../ Det gör framställningen starkt engagerad och engagerande, både mer teoretiskt fördjupande och mer konkret förankrad i skol-verkligheten än det mesta av den kompetensutvecklande litteratur som lärare nu erbjuds. /.../ Just här ligger bokens stora förtjänst: den är ingen metodhandbok som talar om hur läraren bör bete sig – alltför många sådana böcker har redan getts ut – utan en bok som fördjupar lärarens medvetande om vad som faktiskt händer i klassrummet och om olika metoders hinder och möjligheter.” (Anders Ternström, Lärarnas Tidning april 1998)
Pressklipp ”För alla som brukar fundera över vad man egentligen gör i skolan, varför man gör det och hur man gör det är det en fascinerande bok. Och den som måhända inte hunnit fundera på sådant ges här en utmärkt startpunkt för reflektion. /.../ Det gör framställningen starkt engagerad och engagerande, både mer teoretiskt fördjupande och mer konkret förankrad i skol-verkligheten än det mesta av den kompetensutvecklande litteratur som lärare nu erbjuds. /.../ Just här ligger bokens stora förtjänst: den är ingen metodhandbok som talar om hur läraren bör bete sig – alltför många sådana böcker har redan getts ut – utan en bok som fördjupar lärarens medvetande om vad som faktiskt händer i klassrummet och om olika metoders hinder och möjligheter.” (Anders Ternström, Lärarnas Tidning april 1998)
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1998
ISBN: 9789176564172
Förlag: Stockholms Universitets förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 340 st
Pressklipp ”För alla som brukar fundera över vad man egentligen gör i skolan, varför man gör det och hur man gör det är det en fascinerande bok. Och den som måhända inte hunnit fundera på sådant ges här en utmärkt startpunkt för reflektion. /.../ Det gör framställningen starkt engagerad och engagerande, både mer teoretiskt fördjupande och mer konkret förankrad i skol-verkligheten än det mesta av den kompetensutvecklande litteratur som lärare nu erbjuds. /.../ Just här ligger bokens stora förtjänst: den är ingen metodhandbok som talar om hur läraren bör bete sig – alltför många sådana böcker har redan getts ut – utan en bok som fördjupar lärarens medvetande om vad som faktiskt händer i klassrummet och om olika metoders hinder och möjligheter.” (Anders Ternström, Lärarnas Tidning april 1998)
Pressklipp ”För alla som brukar fundera över vad man egentligen gör i skolan, varför man gör det och hur man gör det är det en fascinerande bok. Och den som måhända inte hunnit fundera på sådant ges här en utmärkt startpunkt för reflektion. /.../ Det gör framställningen starkt engagerad och engagerande, både mer teoretiskt fördjupande och mer konkret förankrad i skol-verkligheten än det mesta av den kompetensutvecklande litteratur som lärare nu erbjuds. /.../ Just här ligger bokens stora förtjänst: den är ingen metodhandbok som talar om hur läraren bör bete sig – alltför många sådana böcker har redan getts ut – utan en bok som fördjupar lärarens medvetande om vad som faktiskt händer i klassrummet och om olika metoders hinder och möjligheter.” (Anders Ternström, Lärarnas Tidning april 1998)
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar