Unga nätmiljöer : nya villkor för samarbete och lärande; Mikael Alexandersson, Thomas Hansson; 2011
5+ säljare

Unga nätmiljöer : nya villkor för samarbete och lärande Upplaga 1

av Mikael Alexandersson, Thomas Hansson
Dagens ungdomar berättar på nätet vad de gör, visar foton, spelar mixad musik och videoklipp, tipsar om filmer, kollar upp resmål, beställer litteratur, betalar räkningar, visar sitt CV och kontrollerar resultatlistor. I dag pågår lärandeprocesser bland unga som det etablerade samhället inte styr över och ibland inte ens känner till. Den här boken beskriver ungas lärande i samtida medier. Boken ger en god grund till att tänka nya tankar om lärande, skola och lärarutbildning. Vad betyder digitala kommunikationsformer i medielandskapet? Hur utvecklar datorspelare ett gemensamt språk? Hur skiljer sig ungas bloggande från vuxnas? Går det att skapa en gemensam syn på IT som pedagogiskt redskap? Hur kan vi skapa digitala berättelser om värdegrundsfrågor? Hur samspelar vuxna och unga på nätet? Vad fordras för att bli godkänd som medlem i en community? Hur kan den nya teknologin påverka våra tankar, ideal, normer, identitet och vårt Jag? Boken vänder sig till studenter, lärare och forskare med intresse för nya teknologier och nya medier. I boken återfinns en rad rapporter från fallstudier, både i skolan och utanför, vilket ger läsaren en förankring i ett område som annars kan vara svårt att överblicka.
Dagens ungdomar berättar på nätet vad de gör, visar foton, spelar mixad musik och videoklipp, tipsar om filmer, kollar upp resmål, beställer litteratur, betalar räkningar, visar sitt CV och kontrollerar resultatlistor. I dag pågår lärandeprocesser bland unga som det etablerade samhället inte styr över och ibland inte ens känner till. Den här boken beskriver ungas lärande i samtida medier. Boken ger en god grund till att tänka nya tankar om lärande, skola och lärarutbildning. Vad betyder digitala kommunikationsformer i medielandskapet? Hur utvecklar datorspelare ett gemensamt språk? Hur skiljer sig ungas bloggande från vuxnas? Går det att skapa en gemensam syn på IT som pedagogiskt redskap? Hur kan vi skapa digitala berättelser om värdegrundsfrågor? Hur samspelar vuxna och unga på nätet? Vad fordras för att bli godkänd som medlem i en community? Hur kan den nya teknologin påverka våra tankar, ideal, normer, identitet och vårt Jag? Boken vänder sig till studenter, lärare och forskare med intresse för nya teknologier och nya medier. I boken återfinns en rad rapporter från fallstudier, både i skolan och utanför, vilket ger läsaren en förankring i ett område som annars kan vara svårt att överblicka.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789144071220
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 259 st
Dagens ungdomar berättar på nätet vad de gör, visar foton, spelar mixad musik och videoklipp, tipsar om filmer, kollar upp resmål, beställer litteratur, betalar räkningar, visar sitt CV och kontrollerar resultatlistor. I dag pågår lärandeprocesser bland unga som det etablerade samhället inte styr över och ibland inte ens känner till. Den här boken beskriver ungas lärande i samtida medier. Boken ger en god grund till att tänka nya tankar om lärande, skola och lärarutbildning. Vad betyder digitala kommunikationsformer i medielandskapet? Hur utvecklar datorspelare ett gemensamt språk? Hur skiljer sig ungas bloggande från vuxnas? Går det att skapa en gemensam syn på IT som pedagogiskt redskap? Hur kan vi skapa digitala berättelser om värdegrundsfrågor? Hur samspelar vuxna och unga på nätet? Vad fordras för att bli godkänd som medlem i en community? Hur kan den nya teknologin påverka våra tankar, ideal, normer, identitet och vårt Jag? Boken vänder sig till studenter, lärare och forskare med intresse för nya teknologier och nya medier. I boken återfinns en rad rapporter från fallstudier, både i skolan och utanför, vilket ger läsaren en förankring i ett område som annars kan vara svårt att överblicka.
Dagens ungdomar berättar på nätet vad de gör, visar foton, spelar mixad musik och videoklipp, tipsar om filmer, kollar upp resmål, beställer litteratur, betalar räkningar, visar sitt CV och kontrollerar resultatlistor. I dag pågår lärandeprocesser bland unga som det etablerade samhället inte styr över och ibland inte ens känner till. Den här boken beskriver ungas lärande i samtida medier. Boken ger en god grund till att tänka nya tankar om lärande, skola och lärarutbildning. Vad betyder digitala kommunikationsformer i medielandskapet? Hur utvecklar datorspelare ett gemensamt språk? Hur skiljer sig ungas bloggande från vuxnas? Går det att skapa en gemensam syn på IT som pedagogiskt redskap? Hur kan vi skapa digitala berättelser om värdegrundsfrågor? Hur samspelar vuxna och unga på nätet? Vad fordras för att bli godkänd som medlem i en community? Hur kan den nya teknologin påverka våra tankar, ideal, normer, identitet och vårt Jag? Boken vänder sig till studenter, lärare och forskare med intresse för nya teknologier och nya medier. I boken återfinns en rad rapporter från fallstudier, både i skolan och utanför, vilket ger läsaren en förankring i ett område som annars kan vara svårt att överblicka.
Begagnad bok
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar