Lärandets grunder : teorier och perspektiv; Mikael Jensen, Ingrid Carlgren, Rolf Ekman, Tomas Englund, Karin Fogelberg, Bernt Gustavsson, Peter Gärdenfors, Staffan Hygge, Bodil Jönsson, Anders Kjellberg, Caroline Liberg, Helen Melander, Ingrid Pramling Samuelsson, Ulla Runesson, Fritjof Sahlström, Roger Säljö, Moira von Wright; 2013
spara 40%
5+ säljare

Lärandets grunder : teorier och perspektiv Upplaga 1

av Mikael Jensen, Ingrid Carlgren, Rolf Ekman, Tomas Englund, Karin Fogelberg
m.fl.
Vi vet alla vad lärande är. Vi har alla lärt oss massor. Ändå är det svårt att sätta fingret på detta fenomen, att beskriva och förklara det.
Anser du att lärande är viktigt och något som sker i klassrummet? Anser du kanske att lärande sker i både stort och smått, i det lustfyllda och i allvarliga situationer? Oavsett vilket du föredrar så är denna bok för dig som blivande eller verksam lärare. Författarna belyser lärande i klassrummet och hur det kan utvecklas men de beskriver också hur mångsidigt lärande kan vara långt utanför skolans väggar. Vi får också ta del av studier utförda inom kognitions- och neuroforskning, miljöpsykologi, design och medieforskning.
De teorier och perspektiv som de olika bidragen bl.a. berör är:
• individens utveckling och den lärande hjärnan
• lärande som erfarande, förståelse och samband
• lärande, interaktion och teknologi
• direkt och indirekt lärande
• lärande, språk och kommunikation
• lärande som reproduktion och lärande för framtiden
• deltagande och demokrati.
Boken har genom sin spännvidd, olika nivåer och dynamik en tidlös aktualitet. Den huvudsakliga målgruppen är verksamma och blivande lärare inom förskola, fritidshem, grund- och gymnasieskola samt studerande i pedagogikämnet.
Vi vet alla vad lärande är. Vi har alla lärt oss massor. Ändå är det svårt att sätta fingret på detta fenomen, att beskriva och förklara det.
Anser du att lärande är viktigt och något som sker i klassrummet? Anser du kanske att lärande sker i både stort och smått, i det lustfyllda och i allvarliga situationer? Oavsett vilket du föredrar så är denna bok för dig som blivande eller verksam lärare. Författarna belyser lärande i klassrummet och hur det kan utvecklas men de beskriver också hur mångsidigt lärande kan vara långt utanför skolans väggar. Vi får också ta del av studier utförda inom kognitions- och neuroforskning, miljöpsykologi, design och medieforskning.
De teorier och perspektiv som de olika bidragen bl.a. berör är:
• individens utveckling och den lärande hjärnan
• lärande som erfarande, förståelse och samband
• lärande, interaktion och teknologi
• direkt och indirekt lärande
• lärande, språk och kommunikation
• lärande som reproduktion och lärande för framtiden
• deltagande och demokrati.
Boken har genom sin spännvidd, olika nivåer och dynamik en tidlös aktualitet. Den huvudsakliga målgruppen är verksamma och blivande lärare inom förskola, fritidshem, grund- och gymnasieskola samt studerande i pedagogikämnet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789144068503
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 259 st
Vi vet alla vad lärande är. Vi har alla lärt oss massor. Ändå är det svårt att sätta fingret på detta fenomen, att beskriva och förklara det.
Anser du att lärande är viktigt och något som sker i klassrummet? Anser du kanske att lärande sker i både stort och smått, i det lustfyllda och i allvarliga situationer? Oavsett vilket du föredrar så är denna bok för dig som blivande eller verksam lärare. Författarna belyser lärande i klassrummet och hur det kan utvecklas men de beskriver också hur mångsidigt lärande kan vara långt utanför skolans väggar. Vi får också ta del av studier utförda inom kognitions- och neuroforskning, miljöpsykologi, design och medieforskning.
De teorier och perspektiv som de olika bidragen bl.a. berör är:
• individens utveckling och den lärande hjärnan
• lärande som erfarande, förståelse och samband
• lärande, interaktion och teknologi
• direkt och indirekt lärande
• lärande, språk och kommunikation
• lärande som reproduktion och lärande för framtiden
• deltagande och demokrati.
Boken har genom sin spännvidd, olika nivåer och dynamik en tidlös aktualitet. Den huvudsakliga målgruppen är verksamma och blivande lärare inom förskola, fritidshem, grund- och gymnasieskola samt studerande i pedagogikämnet.
Vi vet alla vad lärande är. Vi har alla lärt oss massor. Ändå är det svårt att sätta fingret på detta fenomen, att beskriva och förklara det.
Anser du att lärande är viktigt och något som sker i klassrummet? Anser du kanske att lärande sker i både stort och smått, i det lustfyllda och i allvarliga situationer? Oavsett vilket du föredrar så är denna bok för dig som blivande eller verksam lärare. Författarna belyser lärande i klassrummet och hur det kan utvecklas men de beskriver också hur mångsidigt lärande kan vara långt utanför skolans väggar. Vi får också ta del av studier utförda inom kognitions- och neuroforskning, miljöpsykologi, design och medieforskning.
De teorier och perspektiv som de olika bidragen bl.a. berör är:
• individens utveckling och den lärande hjärnan
• lärande som erfarande, förståelse och samband
• lärande, interaktion och teknologi
• direkt och indirekt lärande
• lärande, språk och kommunikation
• lärande som reproduktion och lärande för framtiden
• deltagande och demokrati.
Boken har genom sin spännvidd, olika nivåer och dynamik en tidlös aktualitet. Den huvudsakliga målgruppen är verksamma och blivande lärare inom förskola, fritidshem, grund- och gymnasieskola samt studerande i pedagogikämnet.
Begagnad bok
219 kr363 krSpara 144 kr (40%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
219 kr363 krSpara 144 kr (40%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar