Utveckla förskolan tillsammans - --att värdesätta de små stegen; Birgitta Kennedy, Karin Alnervik, Malin Bejram Ellström, Karin Bergmark, Maria Bernfri, Alma Brnjak, Therese Gustavsson, Maria Landby, Birgitta Larsson, Helen Lysmo, Louise Nyholm, Annika Otterhag, Hanan Qadan Rababah, Matilda Rue, Susanne Sköldbäck, Marie Sparrholm Falk; 2024
endast ny

Utveckla förskolan tillsammans - --att värdesätta de små stegen Upplaga 1

av Birgitta Kennedy, Karin Alnervik, Malin Bejram Ellström, Karin Bergmark, Maria Bernfri
m.fl.
I den här boken möter du röster om arbetet med att stärka alla barns rätt till en meningsfull förskola i Rosengård. I detta område i Malmö pågick 2016–2020 en gemensam utvecklingsprocess, i vilken gemenskap, kreativitet, relationer, pedagogik och tillsammanshet var bärande krafter.

Tillsammans berättar vi om det som varit avgörande för våra processer – om det relationella, att se varje människa, allas delaktighet, att vi angår varandra, mod, transparens, prestigelöshet, förundran, krea­tivitet, förtroende, språklig­het och omtänksamhet. Om det som behöver hända i ”kulisserna”, för att ett mer meningsfullt och kreativt innehåll för barn, pedagoger och familjer ska bli möjligt i förskolan. Med boken vill vi sprida den hoppfullhet vi under processens gång var en del av tillsammans med kollegor, barn och vårdnadshavare.

Utveckla förskolan tillsammans – att värdesätta de små stegen vänder sig till alla som ansvarar för och deltar i pedagogiskt utvecklings­arbete i förskolan. Från förskolläraren med ansvar för projekterande undervisning till rektor och ledningsgrupp med ansvar för förskoleenhetens utvecklingsarbete och för utvecklingspedagogers samarbete för utvecklandet av kreativitet, språklighet och gemenskap i ett helt utvecklingsområde.
I den här boken möter du röster om arbetet med att stärka alla barns rätt till en meningsfull förskola i Rosengård. I detta område i Malmö pågick 2016–2020 en gemensam utvecklingsprocess, i vilken gemenskap, kreativitet, relationer, pedagogik och tillsammanshet var bärande krafter.

Tillsammans berättar vi om det som varit avgörande för våra processer – om det relationella, att se varje människa, allas delaktighet, att vi angår varandra, mod, transparens, prestigelöshet, förundran, krea­tivitet, förtroende, språklig­het och omtänksamhet. Om det som behöver hända i ”kulisserna”, för att ett mer meningsfullt och kreativt innehåll för barn, pedagoger och familjer ska bli möjligt i förskolan. Med boken vill vi sprida den hoppfullhet vi under processens gång var en del av tillsammans med kollegor, barn och vårdnadshavare.

Utveckla förskolan tillsammans – att värdesätta de små stegen vänder sig till alla som ansvarar för och deltar i pedagogiskt utvecklings­arbete i förskolan. Från förskolläraren med ansvar för projekterande undervisning till rektor och ledningsgrupp med ansvar för förskoleenhetens utvecklingsarbete och för utvecklingspedagogers samarbete för utvecklandet av kreativitet, språklighet och gemenskap i ett helt utvecklingsområde.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2024
ISBN: 9789144159041
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 228 st
I den här boken möter du röster om arbetet med att stärka alla barns rätt till en meningsfull förskola i Rosengård. I detta område i Malmö pågick 2016–2020 en gemensam utvecklingsprocess, i vilken gemenskap, kreativitet, relationer, pedagogik och tillsammanshet var bärande krafter.

Tillsammans berättar vi om det som varit avgörande för våra processer – om det relationella, att se varje människa, allas delaktighet, att vi angår varandra, mod, transparens, prestigelöshet, förundran, krea­tivitet, förtroende, språklig­het och omtänksamhet. Om det som behöver hända i ”kulisserna”, för att ett mer meningsfullt och kreativt innehåll för barn, pedagoger och familjer ska bli möjligt i förskolan. Med boken vill vi sprida den hoppfullhet vi under processens gång var en del av tillsammans med kollegor, barn och vårdnadshavare.

Utveckla förskolan tillsammans – att värdesätta de små stegen vänder sig till alla som ansvarar för och deltar i pedagogiskt utvecklings­arbete i förskolan. Från förskolläraren med ansvar för projekterande undervisning till rektor och ledningsgrupp med ansvar för förskoleenhetens utvecklingsarbete och för utvecklingspedagogers samarbete för utvecklandet av kreativitet, språklighet och gemenskap i ett helt utvecklingsområde.
I den här boken möter du röster om arbetet med att stärka alla barns rätt till en meningsfull förskola i Rosengård. I detta område i Malmö pågick 2016–2020 en gemensam utvecklingsprocess, i vilken gemenskap, kreativitet, relationer, pedagogik och tillsammanshet var bärande krafter.

Tillsammans berättar vi om det som varit avgörande för våra processer – om det relationella, att se varje människa, allas delaktighet, att vi angår varandra, mod, transparens, prestigelöshet, förundran, krea­tivitet, förtroende, språklig­het och omtänksamhet. Om det som behöver hända i ”kulisserna”, för att ett mer meningsfullt och kreativt innehåll för barn, pedagoger och familjer ska bli möjligt i förskolan. Med boken vill vi sprida den hoppfullhet vi under processens gång var en del av tillsammans med kollegor, barn och vårdnadshavare.

Utveckla förskolan tillsammans – att värdesätta de små stegen vänder sig till alla som ansvarar för och deltar i pedagogiskt utvecklings­arbete i förskolan. Från förskolläraren med ansvar för projekterande undervisning till rektor och ledningsgrupp med ansvar för förskoleenhetens utvecklingsarbete och för utvecklingspedagogers samarbete för utvecklandet av kreativitet, språklighet och gemenskap i ett helt utvecklingsområde.
Ny bok
307 kr323 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
307 kr323 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)