Vägen till specialist : enligt socialstyrelsens föreskrifter och målbeskrivningar 2008; Henry Egidius, Charlotte Egidius, Bosse Erwander; 2008
2 säljare

Vägen till specialist : enligt socialstyrelsens föreskrifter och målbeskrivningar 2008 Upplaga 3

av Henry Egidius, Charlotte Egidius, Bosse Erwander
Från den 1 september 2008 gäller nya föreskrifter och målbeskrivningar för läkarnas specialiseringstjänstgöring, ST. Den tredje upplagan av boken utgår från de nya bestämmelserna och anpassar grundtankarna i författarnas ST-pedagogik till det nya sättet att planera, genomföra och utvärdera specialiseringstjänstgöringen. Gången i ST belyses ingående som när man utgår från ett givet kompetensområde, i form av en specialitet, och dess kompetenskrav angivna i ett begränsat antal delmål, både medicinska och icke-medicinska. Konkreta anvisningar ges till hur man kan utforma enskilda ST-läkares utbildningsprogram i form av översikts- och periodplaner och knyta an dessa till fortlöpande bedömningar och de nya kraven på handledar- och kursledarintyg för varje delmål. Olika typer av handledning och handledningsprocesser beskrivs och sätts i relation till andra former för hjälp med lärande i ST som instruktion, vägledning, coaching och mentorskap. Frågor om uppföljning, granskning, inspektioner och kvalitetsarbete belyses med konkreta exempel.
Från den 1 september 2008 gäller nya föreskrifter och målbeskrivningar för läkarnas specialiseringstjänstgöring, ST. Den tredje upplagan av boken utgår från de nya bestämmelserna och anpassar grundtankarna i författarnas ST-pedagogik till det nya sättet att planera, genomföra och utvärdera specialiseringstjänstgöringen. Gången i ST belyses ingående som när man utgår från ett givet kompetensområde, i form av en specialitet, och dess kompetenskrav angivna i ett begränsat antal delmål, både medicinska och icke-medicinska. Konkreta anvisningar ges till hur man kan utforma enskilda ST-läkares utbildningsprogram i form av översikts- och periodplaner och knyta an dessa till fortlöpande bedömningar och de nya kraven på handledar- och kursledarintyg för varje delmål. Olika typer av handledning och handledningsprocesser beskrivs och sätts i relation till andra former för hjälp med lärande i ST som instruktion, vägledning, coaching och mentorskap. Frågor om uppföljning, granskning, inspektioner och kvalitetsarbete belyses med konkreta exempel.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789144054285
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 155 st
Från den 1 september 2008 gäller nya föreskrifter och målbeskrivningar för läkarnas specialiseringstjänstgöring, ST. Den tredje upplagan av boken utgår från de nya bestämmelserna och anpassar grundtankarna i författarnas ST-pedagogik till det nya sättet att planera, genomföra och utvärdera specialiseringstjänstgöringen. Gången i ST belyses ingående som när man utgår från ett givet kompetensområde, i form av en specialitet, och dess kompetenskrav angivna i ett begränsat antal delmål, både medicinska och icke-medicinska. Konkreta anvisningar ges till hur man kan utforma enskilda ST-läkares utbildningsprogram i form av översikts- och periodplaner och knyta an dessa till fortlöpande bedömningar och de nya kraven på handledar- och kursledarintyg för varje delmål. Olika typer av handledning och handledningsprocesser beskrivs och sätts i relation till andra former för hjälp med lärande i ST som instruktion, vägledning, coaching och mentorskap. Frågor om uppföljning, granskning, inspektioner och kvalitetsarbete belyses med konkreta exempel.
Från den 1 september 2008 gäller nya föreskrifter och målbeskrivningar för läkarnas specialiseringstjänstgöring, ST. Den tredje upplagan av boken utgår från de nya bestämmelserna och anpassar grundtankarna i författarnas ST-pedagogik till det nya sättet att planera, genomföra och utvärdera specialiseringstjänstgöringen. Gången i ST belyses ingående som när man utgår från ett givet kompetensområde, i form av en specialitet, och dess kompetenskrav angivna i ett begränsat antal delmål, både medicinska och icke-medicinska. Konkreta anvisningar ges till hur man kan utforma enskilda ST-läkares utbildningsprogram i form av översikts- och periodplaner och knyta an dessa till fortlöpande bedömningar och de nya kraven på handledar- och kursledarintyg för varje delmål. Olika typer av handledning och handledningsprocesser beskrivs och sätts i relation till andra former för hjälp med lärande i ST som instruktion, vägledning, coaching och mentorskap. Frågor om uppföljning, granskning, inspektioner och kvalitetsarbete belyses med konkreta exempel.
Begagnad bok
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar