Value Management - skapa värde i projekt, program och projektportföljer; Tomas Andersson, Inger Bergman, Olav Björk, Lars Eriksson; 2006

Value Management - skapa värde i projekt, program och projektportföljer

av Tomas Andersson, Inger Bergman, Olav Björk, Lars Eriksson
Value Management innebär att fokusera på vad som skapar värde och vad det kostar att skapa dessa värden i form av resursinsatser. I den här boken utvecklar författarna vad värde är och hur man kan gå tillväga för att få en aktiv styrning av projekt, program och projektportföljer mot det som skapar värde.

- Projekt skapa värde genom att optimera enskilda projekt och leverera rätt saker
- Program skapa värde genom att tydliggöra hur projekt ska samverka för att nå strategiska mål
- Projektportföljer skapa värde genom att balansera olika strategiska insatsområden mot omvärldsförändringar, resurstillgång och risknivåer

Value Management fokuserar på behovstillfredsställelse och hur resurser disponeras för att tillhandahålla funktioner till kunder. Förhållandet mellan funktion och kostnad är värdet och man kan genom detta jämföra olika alternativ och se vilket som ger högsta kundvärdet. Boken utgår från den svenska standarden SS-EN 12973 Value Management.

För att vara effektiv i projekt, program och projektportföljer måste man både skapa ett högt kundvärde och ha en hög produktivitet. Hur vet du att din verksamhet är effektiv?
Value Management innebär att fokusera på vad som skapar värde och vad det kostar att skapa dessa värden i form av resursinsatser. I den här boken utvecklar författarna vad värde är och hur man kan gå tillväga för att få en aktiv styrning av projekt, program och projektportföljer mot det som skapar värde.

- Projekt skapa värde genom att optimera enskilda projekt och leverera rätt saker
- Program skapa värde genom att tydliggöra hur projekt ska samverka för att nå strategiska mål
- Projektportföljer skapa värde genom att balansera olika strategiska insatsområden mot omvärldsförändringar, resurstillgång och risknivåer

Value Management fokuserar på behovstillfredsställelse och hur resurser disponeras för att tillhandahålla funktioner till kunder. Förhållandet mellan funktion och kostnad är värdet och man kan genom detta jämföra olika alternativ och se vilket som ger högsta kundvärdet. Boken utgår från den svenska standarden SS-EN 12973 Value Management.

För att vara effektiv i projekt, program och projektportföljer måste man både skapa ett högt kundvärde och ha en hög produktivitet. Hur vet du att din verksamhet är effektiv?
Utgiven: 2006
ISBN: 9789171626646
Förlag: SIS Förlag
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 126 st
Value Management innebär att fokusera på vad som skapar värde och vad det kostar att skapa dessa värden i form av resursinsatser. I den här boken utvecklar författarna vad värde är och hur man kan gå tillväga för att få en aktiv styrning av projekt, program och projektportföljer mot det som skapar värde.

- Projekt skapa värde genom att optimera enskilda projekt och leverera rätt saker
- Program skapa värde genom att tydliggöra hur projekt ska samverka för att nå strategiska mål
- Projektportföljer skapa värde genom att balansera olika strategiska insatsområden mot omvärldsförändringar, resurstillgång och risknivåer

Value Management fokuserar på behovstillfredsställelse och hur resurser disponeras för att tillhandahålla funktioner till kunder. Förhållandet mellan funktion och kostnad är värdet och man kan genom detta jämföra olika alternativ och se vilket som ger högsta kundvärdet. Boken utgår från den svenska standarden SS-EN 12973 Value Management.

För att vara effektiv i projekt, program och projektportföljer måste man både skapa ett högt kundvärde och ha en hög produktivitet. Hur vet du att din verksamhet är effektiv?
Value Management innebär att fokusera på vad som skapar värde och vad det kostar att skapa dessa värden i form av resursinsatser. I den här boken utvecklar författarna vad värde är och hur man kan gå tillväga för att få en aktiv styrning av projekt, program och projektportföljer mot det som skapar värde.

- Projekt skapa värde genom att optimera enskilda projekt och leverera rätt saker
- Program skapa värde genom att tydliggöra hur projekt ska samverka för att nå strategiska mål
- Projektportföljer skapa värde genom att balansera olika strategiska insatsområden mot omvärldsförändringar, resurstillgång och risknivåer

Value Management fokuserar på behovstillfredsställelse och hur resurser disponeras för att tillhandahålla funktioner till kunder. Förhållandet mellan funktion och kostnad är värdet och man kan genom detta jämföra olika alternativ och se vilket som ger högsta kundvärdet. Boken utgår från den svenska standarden SS-EN 12973 Value Management.

För att vara effektiv i projekt, program och projektportföljer måste man både skapa ett högt kundvärde och ha en hög produktivitet. Hur vet du att din verksamhet är effektiv?
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)