Värdefullt lärande : den goda cirkeln; Ulrika Bergmark; 2010
spara 35%
2 säljare

Värdefullt lärande : den goda cirkeln

av Ulrika Bergmark
Värdefullt lärande - Den goda cirkeln Lärarens vardag är tillsammans med eleverna. Kunskap är nyckeln. Motivation och inspiration dess bärare. Men hur gör man för att lyckas nå fram? Att möta eleverna och hitta en plats där lärande sker. Med hjälp av pedagoger, elever och en forskare har vi i Värdefullt lärande möjlighet att ta del av få en djupare förståelse för den pedagogiska praktiken. Här har 23 pedagoger valt att lyfta fram positiva erfarenheter inom förskola och skola, så att läsarna skall inspireras till att utveckla sin egen praktik. Varje pedagog ger sin bild, sin reflektion, över hur lärande kan utvecklas och fördjupas. Med boken Värdefullt lärande - Den goda cirkeln vill vi visa på samspelet mellan praktik och teori, samt att pedagogisk vardag och pedagogisk forskning utvecklas ömsesidigt i ett nära samarbete. Bakgrunden till bokens tillkomst är att pedagoger och barn skrivit en bok tillsammans inom Hortlax skolområde. Boken handlar om värdefulla berättelser från förskolans och skolans verksamhet. Forskaren Ulrika Bergmark, fil dr vid Luleå tekniska universitet och Piteå kommun har varit den sammanhållande länken och bokens redaktör. Boken är indelad i följande kapitel: Inledning: Lärares olika uppgifter Kap 1. Att lära med hjälp av förnuft, känsla och kropp Kap 2. Att se, bekräfta och uppskatta eleverna Kap 3. Att låta eleverna ha inflytande över och aktivt delta i undervisningen Kap 4. Så här tänker vi – fem elever reflekterar över sin vardag i skolan Framtidsmål: Vägar till etiska lärandemiljöer i förskola och skola Efter varje kapitel ger Ulrika Bergmark sin reflektion av de händelser och lärdomar som pedagogerna och eleverna ger uttryck för. Förutom forskarens reflektioner återfinnes även ett antal praktiska uppgifter och lästips. Utdrag ur innehållet i boken: Lärares olika uppgifter: fostransuppdrag och kunskapsuppdrag Att lära med hjälp av förnuft, känsla och kropp Att se, bekräfta och uppskatta eleverna Att låta eleverna ha inflytande över och aktivt delta i undervisningen Elever reflekterar över sin vardag i skolan Vägar till etiska lärandemiljöer i förskola och skola Målgrupper för boken är yrkesverksamma lärare som vill utveckla sin verksamhet, lärarstudenter och i förlängningen också föräldrar som är intresserade av att veta mer om hur det kan fungera i förskola och skola idag.
Värdefullt lärande - Den goda cirkeln Lärarens vardag är tillsammans med eleverna. Kunskap är nyckeln. Motivation och inspiration dess bärare. Men hur gör man för att lyckas nå fram? Att möta eleverna och hitta en plats där lärande sker. Med hjälp av pedagoger, elever och en forskare har vi i Värdefullt lärande möjlighet att ta del av få en djupare förståelse för den pedagogiska praktiken. Här har 23 pedagoger valt att lyfta fram positiva erfarenheter inom förskola och skola, så att läsarna skall inspireras till att utveckla sin egen praktik. Varje pedagog ger sin bild, sin reflektion, över hur lärande kan utvecklas och fördjupas. Med boken Värdefullt lärande - Den goda cirkeln vill vi visa på samspelet mellan praktik och teori, samt att pedagogisk vardag och pedagogisk forskning utvecklas ömsesidigt i ett nära samarbete. Bakgrunden till bokens tillkomst är att pedagoger och barn skrivit en bok tillsammans inom Hortlax skolområde. Boken handlar om värdefulla berättelser från förskolans och skolans verksamhet. Forskaren Ulrika Bergmark, fil dr vid Luleå tekniska universitet och Piteå kommun har varit den sammanhållande länken och bokens redaktör. Boken är indelad i följande kapitel: Inledning: Lärares olika uppgifter Kap 1. Att lära med hjälp av förnuft, känsla och kropp Kap 2. Att se, bekräfta och uppskatta eleverna Kap 3. Att låta eleverna ha inflytande över och aktivt delta i undervisningen Kap 4. Så här tänker vi – fem elever reflekterar över sin vardag i skolan Framtidsmål: Vägar till etiska lärandemiljöer i förskola och skola Efter varje kapitel ger Ulrika Bergmark sin reflektion av de händelser och lärdomar som pedagogerna och eleverna ger uttryck för. Förutom forskarens reflektioner återfinnes även ett antal praktiska uppgifter och lästips. Utdrag ur innehållet i boken: Lärares olika uppgifter: fostransuppdrag och kunskapsuppdrag Att lära med hjälp av förnuft, känsla och kropp Att se, bekräfta och uppskatta eleverna Att låta eleverna ha inflytande över och aktivt delta i undervisningen Elever reflekterar över sin vardag i skolan Vägar till etiska lärandemiljöer i förskola och skola Målgrupper för boken är yrkesverksamma lärare som vill utveckla sin verksamhet, lärarstudenter och i förlängningen också föräldrar som är intresserade av att veta mer om hur det kan fungera i förskola och skola idag.
Utgiven: 2010
ISBN: 9789197706988
Förlag: Betydelsefulla möten & förlag
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 232 st
Värdefullt lärande - Den goda cirkeln Lärarens vardag är tillsammans med eleverna. Kunskap är nyckeln. Motivation och inspiration dess bärare. Men hur gör man för att lyckas nå fram? Att möta eleverna och hitta en plats där lärande sker. Med hjälp av pedagoger, elever och en forskare har vi i Värdefullt lärande möjlighet att ta del av få en djupare förståelse för den pedagogiska praktiken. Här har 23 pedagoger valt att lyfta fram positiva erfarenheter inom förskola och skola, så att läsarna skall inspireras till att utveckla sin egen praktik. Varje pedagog ger sin bild, sin reflektion, över hur lärande kan utvecklas och fördjupas. Med boken Värdefullt lärande - Den goda cirkeln vill vi visa på samspelet mellan praktik och teori, samt att pedagogisk vardag och pedagogisk forskning utvecklas ömsesidigt i ett nära samarbete. Bakgrunden till bokens tillkomst är att pedagoger och barn skrivit en bok tillsammans inom Hortlax skolområde. Boken handlar om värdefulla berättelser från förskolans och skolans verksamhet. Forskaren Ulrika Bergmark, fil dr vid Luleå tekniska universitet och Piteå kommun har varit den sammanhållande länken och bokens redaktör. Boken är indelad i följande kapitel: Inledning: Lärares olika uppgifter Kap 1. Att lära med hjälp av förnuft, känsla och kropp Kap 2. Att se, bekräfta och uppskatta eleverna Kap 3. Att låta eleverna ha inflytande över och aktivt delta i undervisningen Kap 4. Så här tänker vi – fem elever reflekterar över sin vardag i skolan Framtidsmål: Vägar till etiska lärandemiljöer i förskola och skola Efter varje kapitel ger Ulrika Bergmark sin reflektion av de händelser och lärdomar som pedagogerna och eleverna ger uttryck för. Förutom forskarens reflektioner återfinnes även ett antal praktiska uppgifter och lästips. Utdrag ur innehållet i boken: Lärares olika uppgifter: fostransuppdrag och kunskapsuppdrag Att lära med hjälp av förnuft, känsla och kropp Att se, bekräfta och uppskatta eleverna Att låta eleverna ha inflytande över och aktivt delta i undervisningen Elever reflekterar över sin vardag i skolan Vägar till etiska lärandemiljöer i förskola och skola Målgrupper för boken är yrkesverksamma lärare som vill utveckla sin verksamhet, lärarstudenter och i förlängningen också föräldrar som är intresserade av att veta mer om hur det kan fungera i förskola och skola idag.
Värdefullt lärande - Den goda cirkeln Lärarens vardag är tillsammans med eleverna. Kunskap är nyckeln. Motivation och inspiration dess bärare. Men hur gör man för att lyckas nå fram? Att möta eleverna och hitta en plats där lärande sker. Med hjälp av pedagoger, elever och en forskare har vi i Värdefullt lärande möjlighet att ta del av få en djupare förståelse för den pedagogiska praktiken. Här har 23 pedagoger valt att lyfta fram positiva erfarenheter inom förskola och skola, så att läsarna skall inspireras till att utveckla sin egen praktik. Varje pedagog ger sin bild, sin reflektion, över hur lärande kan utvecklas och fördjupas. Med boken Värdefullt lärande - Den goda cirkeln vill vi visa på samspelet mellan praktik och teori, samt att pedagogisk vardag och pedagogisk forskning utvecklas ömsesidigt i ett nära samarbete. Bakgrunden till bokens tillkomst är att pedagoger och barn skrivit en bok tillsammans inom Hortlax skolområde. Boken handlar om värdefulla berättelser från förskolans och skolans verksamhet. Forskaren Ulrika Bergmark, fil dr vid Luleå tekniska universitet och Piteå kommun har varit den sammanhållande länken och bokens redaktör. Boken är indelad i följande kapitel: Inledning: Lärares olika uppgifter Kap 1. Att lära med hjälp av förnuft, känsla och kropp Kap 2. Att se, bekräfta och uppskatta eleverna Kap 3. Att låta eleverna ha inflytande över och aktivt delta i undervisningen Kap 4. Så här tänker vi – fem elever reflekterar över sin vardag i skolan Framtidsmål: Vägar till etiska lärandemiljöer i förskola och skola Efter varje kapitel ger Ulrika Bergmark sin reflektion av de händelser och lärdomar som pedagogerna och eleverna ger uttryck för. Förutom forskarens reflektioner återfinnes även ett antal praktiska uppgifter och lästips. Utdrag ur innehållet i boken: Lärares olika uppgifter: fostransuppdrag och kunskapsuppdrag Att lära med hjälp av förnuft, känsla och kropp Att se, bekräfta och uppskatta eleverna Att låta eleverna ha inflytande över och aktivt delta i undervisningen Elever reflekterar över sin vardag i skolan Vägar till etiska lärandemiljöer i förskola och skola Målgrupper för boken är yrkesverksamma lärare som vill utveckla sin verksamhet, lärarstudenter och i förlängningen också föräldrar som är intresserade av att veta mer om hur det kan fungera i förskola och skola idag.
Begagnad bok
195 kr299 krSpara 104 kr (35%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
195 kr299 krSpara 104 kr (35%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar