5 undervisningspraktiker i matematik : för att planera och leda rika matematiska diskussioner; Margret S. Smith, Mary Kay Stein; 2014
endast ny

5 undervisningspraktiker i matematik : för att planera och leda rika matematiska diskussioner Upplaga 1

av Margret S. Smith, Mary Kay Stein
I boken 5 undervisningspraktiker i matematik - för att planera och leda rika matematiska diskussioner är problemlösning centralt. Författarna Margaret S. Smith och Mary Kay Stein tar utgångspunkt i ny evidensbaserad forskning om hur lärare kan planera och genomföra rika klassrumsdiskussioner för att uppnå både högt ställda lärandemål och utgå från elevernas egna arbeten. Genom konkreta exempel ges råd om hur lärare kan leda och styra diskussionerna så att viktiga idéer förs upp till ytan, missuppfattningar exponeras och förståelse utvecklas.

Boken ger dig som matematiklärare fem konkreta undervisningspraktiker utifrån elever­nas olika sätt att tänka:

Förutse vilka strategier elever kommer att använda för att lösa ett matematiskt problem.
Överblicka och notera hur elever resonerar och arbetar under lektionen.
Välja ut de arbeten som lämpar sig att presentera och diskutera i klassen.
Ordna presentationerna för att maximera potentialen att fördjupa elevernas förståelse.
Koppla ihop olika strategier och idéer för att hjälpa eleverna att förstå de matematiska sambanden.

5 undervisningspraktiker i matematik vänder sig till lärarstuderande och verksamma lärare i hela grundskolan såväl som gymnasieskolan. Förordet till boken är skrivet av professor Andreas Ryve och doktorand Maria Larsson, båda verksamma vid Mälardalens högskola.

Översättning: Margareta Brogren.

Jag tycker verkligen om bokens upplägg eftersom det inbjuder till att prova arbetssättet i mitt klassrum.

CICKI NYBERG, MATEMATIKLÄRARE I ÅRSKURS 1–6 I ERSDUNGENS SKOLA I UMEÅ
I boken 5 undervisningspraktiker i matematik - för att planera och leda rika matematiska diskussioner är problemlösning centralt. Författarna Margaret S. Smith och Mary Kay Stein tar utgångspunkt i ny evidensbaserad forskning om hur lärare kan planera och genomföra rika klassrumsdiskussioner för att uppnå både högt ställda lärandemål och utgå från elevernas egna arbeten. Genom konkreta exempel ges råd om hur lärare kan leda och styra diskussionerna så att viktiga idéer förs upp till ytan, missuppfattningar exponeras och förståelse utvecklas.

Boken ger dig som matematiklärare fem konkreta undervisningspraktiker utifrån elever­nas olika sätt att tänka:

Förutse vilka strategier elever kommer att använda för att lösa ett matematiskt problem.
Överblicka och notera hur elever resonerar och arbetar under lektionen.
Välja ut de arbeten som lämpar sig att presentera och diskutera i klassen.
Ordna presentationerna för att maximera potentialen att fördjupa elevernas förståelse.
Koppla ihop olika strategier och idéer för att hjälpa eleverna att förstå de matematiska sambanden.

5 undervisningspraktiker i matematik vänder sig till lärarstuderande och verksamma lärare i hela grundskolan såväl som gymnasieskolan. Förordet till boken är skrivet av professor Andreas Ryve och doktorand Maria Larsson, båda verksamma vid Mälardalens högskola.

Översättning: Margareta Brogren.

Jag tycker verkligen om bokens upplägg eftersom det inbjuder till att prova arbetssättet i mitt klassrum.

CICKI NYBERG, MATEMATIKLÄRARE I ÅRSKURS 1–6 I ERSDUNGENS SKOLA I UMEÅ
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789127138582
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 160 st
I boken 5 undervisningspraktiker i matematik - för att planera och leda rika matematiska diskussioner är problemlösning centralt. Författarna Margaret S. Smith och Mary Kay Stein tar utgångspunkt i ny evidensbaserad forskning om hur lärare kan planera och genomföra rika klassrumsdiskussioner för att uppnå både högt ställda lärandemål och utgå från elevernas egna arbeten. Genom konkreta exempel ges råd om hur lärare kan leda och styra diskussionerna så att viktiga idéer förs upp till ytan, missuppfattningar exponeras och förståelse utvecklas.

Boken ger dig som matematiklärare fem konkreta undervisningspraktiker utifrån elever­nas olika sätt att tänka:

Förutse vilka strategier elever kommer att använda för att lösa ett matematiskt problem.
Överblicka och notera hur elever resonerar och arbetar under lektionen.
Välja ut de arbeten som lämpar sig att presentera och diskutera i klassen.
Ordna presentationerna för att maximera potentialen att fördjupa elevernas förståelse.
Koppla ihop olika strategier och idéer för att hjälpa eleverna att förstå de matematiska sambanden.

5 undervisningspraktiker i matematik vänder sig till lärarstuderande och verksamma lärare i hela grundskolan såväl som gymnasieskolan. Förordet till boken är skrivet av professor Andreas Ryve och doktorand Maria Larsson, båda verksamma vid Mälardalens högskola.

Översättning: Margareta Brogren.

Jag tycker verkligen om bokens upplägg eftersom det inbjuder till att prova arbetssättet i mitt klassrum.

CICKI NYBERG, MATEMATIKLÄRARE I ÅRSKURS 1–6 I ERSDUNGENS SKOLA I UMEÅ
I boken 5 undervisningspraktiker i matematik - för att planera och leda rika matematiska diskussioner är problemlösning centralt. Författarna Margaret S. Smith och Mary Kay Stein tar utgångspunkt i ny evidensbaserad forskning om hur lärare kan planera och genomföra rika klassrumsdiskussioner för att uppnå både högt ställda lärandemål och utgå från elevernas egna arbeten. Genom konkreta exempel ges råd om hur lärare kan leda och styra diskussionerna så att viktiga idéer förs upp till ytan, missuppfattningar exponeras och förståelse utvecklas.

Boken ger dig som matematiklärare fem konkreta undervisningspraktiker utifrån elever­nas olika sätt att tänka:

Förutse vilka strategier elever kommer att använda för att lösa ett matematiskt problem.
Överblicka och notera hur elever resonerar och arbetar under lektionen.
Välja ut de arbeten som lämpar sig att presentera och diskutera i klassen.
Ordna presentationerna för att maximera potentialen att fördjupa elevernas förståelse.
Koppla ihop olika strategier och idéer för att hjälpa eleverna att förstå de matematiska sambanden.

5 undervisningspraktiker i matematik vänder sig till lärarstuderande och verksamma lärare i hela grundskolan såväl som gymnasieskolan. Förordet till boken är skrivet av professor Andreas Ryve och doktorand Maria Larsson, båda verksamma vid Mälardalens högskola.

Översättning: Margareta Brogren.

Jag tycker verkligen om bokens upplägg eftersom det inbjuder till att prova arbetssättet i mitt klassrum.

CICKI NYBERG, MATEMATIKLÄRARE I ÅRSKURS 1–6 I ERSDUNGENS SKOLA I UMEÅ
Ny bok
405 kr426 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
405 kr426 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)