Arbetsliv och pedagogik; Dan Tedenljung; 2008
5+ säljare

Arbetsliv och pedagogik Upplaga 2

av Dan Tedenljung
Pedagogisk forskning har relevans för kunskapsbildning i arbetsliv och samhälle. Det visar senare tids forskning. Denna antologi redovisar en del av den. Här analyseras hur individen frisätts i övergången från industrisamhälle till kunskapssamhälle, hur lärande utvecklas genom arbetsuppgifter samt begreppen lärande organisationer och kunskapsledning. Boken belyser demokratiska kunskapsprocesser i arbetslivet samt hinder och möjligheter för att jämställdhet ska integreras i organisationer och dess verksamhet. Även didaktiska principer för professionell yrkesutbildning på högskolenivå diskuteras. Boken vänder sig till alla med intresse för pedagogiska processer i arbetslivet. Den är lämplig som vetenskaplig nutidsorientering och som kurslitteratur på grundnivå inom pedagogik med inriktning mot arbetslivet.
Pedagogisk forskning har relevans för kunskapsbildning i arbetsliv och samhälle. Det visar senare tids forskning. Denna antologi redovisar en del av den. Här analyseras hur individen frisätts i övergången från industrisamhälle till kunskapssamhälle, hur lärande utvecklas genom arbetsuppgifter samt begreppen lärande organisationer och kunskapsledning. Boken belyser demokratiska kunskapsprocesser i arbetslivet samt hinder och möjligheter för att jämställdhet ska integreras i organisationer och dess verksamhet. Även didaktiska principer för professionell yrkesutbildning på högskolenivå diskuteras. Boken vänder sig till alla med intresse för pedagogiska processer i arbetslivet. Den är lämplig som vetenskaplig nutidsorientering och som kurslitteratur på grundnivå inom pedagogik med inriktning mot arbetslivet.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789144050409
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 192 st
Pedagogisk forskning har relevans för kunskapsbildning i arbetsliv och samhälle. Det visar senare tids forskning. Denna antologi redovisar en del av den. Här analyseras hur individen frisätts i övergången från industrisamhälle till kunskapssamhälle, hur lärande utvecklas genom arbetsuppgifter samt begreppen lärande organisationer och kunskapsledning. Boken belyser demokratiska kunskapsprocesser i arbetslivet samt hinder och möjligheter för att jämställdhet ska integreras i organisationer och dess verksamhet. Även didaktiska principer för professionell yrkesutbildning på högskolenivå diskuteras. Boken vänder sig till alla med intresse för pedagogiska processer i arbetslivet. Den är lämplig som vetenskaplig nutidsorientering och som kurslitteratur på grundnivå inom pedagogik med inriktning mot arbetslivet.
Pedagogisk forskning har relevans för kunskapsbildning i arbetsliv och samhälle. Det visar senare tids forskning. Denna antologi redovisar en del av den. Här analyseras hur individen frisätts i övergången från industrisamhälle till kunskapssamhälle, hur lärande utvecklas genom arbetsuppgifter samt begreppen lärande organisationer och kunskapsledning. Boken belyser demokratiska kunskapsprocesser i arbetslivet samt hinder och möjligheter för att jämställdhet ska integreras i organisationer och dess verksamhet. Även didaktiska principer för professionell yrkesutbildning på högskolenivå diskuteras. Boken vänder sig till alla med intresse för pedagogiska processer i arbetslivet. Den är lämplig som vetenskaplig nutidsorientering och som kurslitteratur på grundnivå inom pedagogik med inriktning mot arbetslivet.
Begagnad bok
155 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
155 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar