Forskningshandboken : för småskaliga forskningsprojekt inom samhällsvetenskaperna; Martyn Denscombe; 2016
5+ säljare

Forskningshandboken : för småskaliga forskningsprojekt inom samhällsvetenskaperna Upplaga 3

av Martyn Denscombe
Forskningshandboken ger en lättillgänglig och innehållsrik introduktion till grunderna i samhällsforskning. Här presenteras de huvudsakliga infallsvinklarna och tillvägagångssätten vid samhällsforskning och de metoder som forskare vanligtvis använder i samhällsvetenskaperna.
Boken är utmärkt för förstagångsforskaren som söker vägledning i de frågor som bör övervägas och de fallgropar som bör undvikas när man tar itu med forskningsprojekt inom samhällsvetenskaperna.
Boken ger
• en tydlig och lättbegriplig introduktion till metoder för   datainsamling och dataanalys
• förklaringar till och råd om de viktiga beslut som forskare   måste fatta
• en mängd oumbärliga checklistor.
Denna tredje svenska upplaga är reviderad och uppdaterad med nytt material om bland annat: att använda sociala medier, sociala nätverk och internet överlag (t.ex. surveyundersökningar online) i sin forskning; hur man gör systematiska forskningsöversikter; och hur svarsfrekvensen i en surveyundersökning kan förbättras. Dessutom har avsnitten om att skriva forskningsrapporter och om forskningsetik utökats och fördjupats.
Forskningshandboken ger en lättillgänglig och innehållsrik introduktion till grunderna i samhällsforskning. Här presenteras de huvudsakliga infallsvinklarna och tillvägagångssätten vid samhällsforskning och de metoder som forskare vanligtvis använder i samhällsvetenskaperna.
Boken är utmärkt för förstagångsforskaren som söker vägledning i de frågor som bör övervägas och de fallgropar som bör undvikas när man tar itu med forskningsprojekt inom samhällsvetenskaperna.
Boken ger
• en tydlig och lättbegriplig introduktion till metoder för   datainsamling och dataanalys
• förklaringar till och råd om de viktiga beslut som forskare   måste fatta
• en mängd oumbärliga checklistor.
Denna tredje svenska upplaga är reviderad och uppdaterad med nytt material om bland annat: att använda sociala medier, sociala nätverk och internet överlag (t.ex. surveyundersökningar online) i sin forskning; hur man gör systematiska forskningsöversikter; och hur svarsfrekvensen i en surveyundersökning kan förbättras. Dessutom har avsnitten om att skriva forskningsrapporter och om forskningsetik utökats och fördjupats.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789144109145
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 488 st
4 upplagor
Upplaga 4 (2018)
från 285 kr
Upplaga 2 (2009)
från 115 kr
Upplaga 1 (2000)
från 99 kr
Upplaga 3 (2016)
från 145 kr
Forskningshandboken ger en lättillgänglig och innehållsrik introduktion till grunderna i samhällsforskning. Här presenteras de huvudsakliga infallsvinklarna och tillvägagångssätten vid samhällsforskning och de metoder som forskare vanligtvis använder i samhällsvetenskaperna.
Boken är utmärkt för förstagångsforskaren som söker vägledning i de frågor som bör övervägas och de fallgropar som bör undvikas när man tar itu med forskningsprojekt inom samhällsvetenskaperna.
Boken ger
• en tydlig och lättbegriplig introduktion till metoder för   datainsamling och dataanalys
• förklaringar till och råd om de viktiga beslut som forskare   måste fatta
• en mängd oumbärliga checklistor.
Denna tredje svenska upplaga är reviderad och uppdaterad med nytt material om bland annat: att använda sociala medier, sociala nätverk och internet överlag (t.ex. surveyundersökningar online) i sin forskning; hur man gör systematiska forskningsöversikter; och hur svarsfrekvensen i en surveyundersökning kan förbättras. Dessutom har avsnitten om att skriva forskningsrapporter och om forskningsetik utökats och fördjupats.
Forskningshandboken ger en lättillgänglig och innehållsrik introduktion till grunderna i samhällsforskning. Här presenteras de huvudsakliga infallsvinklarna och tillvägagångssätten vid samhällsforskning och de metoder som forskare vanligtvis använder i samhällsvetenskaperna.
Boken är utmärkt för förstagångsforskaren som söker vägledning i de frågor som bör övervägas och de fallgropar som bör undvikas när man tar itu med forskningsprojekt inom samhällsvetenskaperna.
Boken ger
• en tydlig och lättbegriplig introduktion till metoder för   datainsamling och dataanalys
• förklaringar till och råd om de viktiga beslut som forskare   måste fatta
• en mängd oumbärliga checklistor.
Denna tredje svenska upplaga är reviderad och uppdaterad med nytt material om bland annat: att använda sociala medier, sociala nätverk och internet överlag (t.ex. surveyundersökningar online) i sin forskning; hur man gör systematiska forskningsöversikter; och hur svarsfrekvensen i en surveyundersökning kan förbättras. Dessutom har avsnitten om att skriva forskningsrapporter och om forskningsetik utökats och fördjupats.
Begagnad bok
145 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
145 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar