Att skriva examensarbete inom utbildningsvetenskap; Staffan Stukát; 2005
5+ säljare

Att skriva examensarbete inom utbildningsvetenskap Upplaga 1

av Staffan Stukát
Vad kännetecknar den goda forskningen och den vetenskapliga rapporten inom det utbildningsvetenskapliga området? Vilka vanliga metoder, regler och konventioner finns? Forskningsmetodik som förberedelse för forskning och uppsatsskrivande och som ett led i att förstärka det vetenskapliga och akademiska förhållningssättet ingår i alla högskoleutbildningar. Trots att likheterna för vad vi anser vara ett vetenskapligt arbete är stora, skiljer sig olika discipliner på universitetet åt vad gäller hur forskningen kan gå till och hur den vetenskapliga uppsatsen bör vara utformad. Boken försöker beskriva hur just den utbildningsvetenskapliga forskningen och rapporteringen ser ut. Ur bokens innehåll: Att utforma den inledande undersökningsplanen Att söka litteratur kring utbildningsvetenskaplig forskning Val av metod och undersökningsgrupp Forskarens statistiska grundbegrepp Undersökningsrapportens struktur och några stilistiska synpunkter Redovisningen av uppsatsen på ett slutseminarium Boken är främst avsedd som handbok för lärarstuderande i deras avslutande examensarbete, men den är också användbar för den som skriver C- och D-uppsatser inom beteendevetenskapliga ämnen samt forskarstuderande inom pedagogiskt arbete.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Vad kännetecknar den goda forskningen och den vetenskapliga rapporten inom det utbildningsvetenskapliga området? Vilka vanliga metoder, regler och konventioner finns? Forskningsmetodik som förberedelse för forskning och uppsatsskrivande och som ett led i att förstärka det vetenskapliga och akademiska förhållningssättet ingår i alla högskoleutbildningar. Trots att likheterna för vad vi anser vara ett vetenskapligt arbete är stora, skiljer sig olika discipliner på universitetet åt vad gäller hur forskningen kan gå till och hur den vetenskapliga uppsatsen bör vara utformad. Boken försöker beskriva hur just den utbildningsvetenskapliga forskningen och rapporteringen ser ut. Ur bokens innehåll: Att utforma den inledande undersökningsplanen Att söka litteratur kring utbildningsvetenskaplig forskning Val av metod och undersökningsgrupp Forskarens statistiska grundbegrepp Undersökningsrapportens struktur och några stilistiska synpunkter Redovisningen av uppsatsen på ett slutseminarium Boken är främst avsedd som handbok för lärarstuderande i deras avslutande examensarbete, men den är också användbar för den som skriver C- och D-uppsatser inom beteendevetenskapliga ämnen samt forskarstuderande inom pedagogiskt arbete.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789144036151
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 208 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2011)
från 229 kr
Upplaga 1 (2005)
från 119 kr
Vad kännetecknar den goda forskningen och den vetenskapliga rapporten inom det utbildningsvetenskapliga området? Vilka vanliga metoder, regler och konventioner finns? Forskningsmetodik som förberedelse för forskning och uppsatsskrivande och som ett led i att förstärka det vetenskapliga och akademiska förhållningssättet ingår i alla högskoleutbildningar. Trots att likheterna för vad vi anser vara ett vetenskapligt arbete är stora, skiljer sig olika discipliner på universitetet åt vad gäller hur forskningen kan gå till och hur den vetenskapliga uppsatsen bör vara utformad. Boken försöker beskriva hur just den utbildningsvetenskapliga forskningen och rapporteringen ser ut. Ur bokens innehåll: Att utforma den inledande undersökningsplanen Att söka litteratur kring utbildningsvetenskaplig forskning Val av metod och undersökningsgrupp Forskarens statistiska grundbegrepp Undersökningsrapportens struktur och några stilistiska synpunkter Redovisningen av uppsatsen på ett slutseminarium Boken är främst avsedd som handbok för lärarstuderande i deras avslutande examensarbete, men den är också användbar för den som skriver C- och D-uppsatser inom beteendevetenskapliga ämnen samt forskarstuderande inom pedagogiskt arbete.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Vad kännetecknar den goda forskningen och den vetenskapliga rapporten inom det utbildningsvetenskapliga området? Vilka vanliga metoder, regler och konventioner finns? Forskningsmetodik som förberedelse för forskning och uppsatsskrivande och som ett led i att förstärka det vetenskapliga och akademiska förhållningssättet ingår i alla högskoleutbildningar. Trots att likheterna för vad vi anser vara ett vetenskapligt arbete är stora, skiljer sig olika discipliner på universitetet åt vad gäller hur forskningen kan gå till och hur den vetenskapliga uppsatsen bör vara utformad. Boken försöker beskriva hur just den utbildningsvetenskapliga forskningen och rapporteringen ser ut. Ur bokens innehåll: Att utforma den inledande undersökningsplanen Att söka litteratur kring utbildningsvetenskaplig forskning Val av metod och undersökningsgrupp Forskarens statistiska grundbegrepp Undersökningsrapportens struktur och några stilistiska synpunkter Redovisningen av uppsatsen på ett slutseminarium Boken är främst avsedd som handbok för lärarstuderande i deras avslutande examensarbete, men den är också användbar för den som skriver C- och D-uppsatser inom beteendevetenskapliga ämnen samt forskarstuderande inom pedagogiskt arbete.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar