Att utreda forska och rapportera; Lars Torsten Eriksson, Finn Wiedersheim-Paul; 2014
spara 29%
5 säljare

Att utreda forska och rapportera Upplaga 10

av Lars Torsten Eriksson, Finn Wiedersheim-Paul
HUR GENOMFÖR JAG EN UNDERSÖKNING SOM BLIR VÄL GODKÄND?
Den här upplagan av denna klassiska metodbok utgår från användningen av de allt effektivare IKT-programmen och de stora datamängder som finns i databaser och register.HUR GENOMFÖR JAG EN UNDERSÖKNING SOM BLIR VÄL GODKÄND?
Den här upplagan av denna klassiska metodbok utgår från användningen av de allt effektivare IKT-programmen och de stora datamängder som finns i databaser och register.

Läs mer
Informations- och kommunikationsteknologin (IKT) har öppnat helt nya möjligheter för studenter att utvecklas i sitt utrednings- och forskningsarbete. Enbart med en smarttelefon finns omedelbar tillgång till gigantiska datamängder (s.k. big data).
Boken ger de senaste svaren på frågor som Hur genomför jag intressanta, begripliga och trovärdiga undersökningar? Hur söker jag effektivt ny information? Vilka för- och nackdelar har olika utredningsmetoder? Och inte minst: Hur presenterar jag mina kreativa och kritiska förslag till problemlösning?
Att utreda, forska och rapportera är i första hand skriven för högskolestuderande. Boken presenterar flera nya modeller för den som vill ha en hållbar handledning under olika delar av utrednings- eller forskningsprocessen. Examensarbetet är ”kronan på verket” vid högskolestudier, eftersom det tydligt visar den studerandes förmåga att självständigt hantera och reflektera över ett mer omfattande material. Den kunskapen är nödvändig för att kunna konkurrera på den globala arbetsmarknaden.

Om författarna
Författare är professor Lars Torsten Eriksson och docent Finn Wiedersheim-Paul, båda med omfattande erfarenhet av utredning, forskning och handledning. De har varit verksamma vid ett flertal olika lärosäten både i Sverige och utomlands, bland annat i USA, Vietnam, Indien och Australien.

"Texten är sympatiskt resonerande med en rad konkreta exempel som underlättar förståelsen. I den stora floran av metodlitteratur inom forskningsvärlden är detta en klassiker, som i sin uppdaterade version känns aktuell och användbar. Lämplig att sätta i händerna på studenter på alla nivåer men även matnyttig för aktiva forskare och tjänstemän med utredningsuppdrag. Den avslutande litteraturförteckningen är kapitelindelad och innehåller ett sparsmakat urval lästips." BTJ Häftepos 11118007, Lektör Ewa Bergdahl
HUR GENOMFÖR JAG EN UNDERSÖKNING SOM BLIR VÄL GODKÄND?
Den här upplagan av denna klassiska metodbok utgår från användningen av de allt effektivare IKT-programmen och de stora datamängder som finns i databaser och register.HUR GENOMFÖR JAG EN UNDERSÖKNING SOM BLIR VÄL GODKÄND?
Den här upplagan av denna klassiska metodbok utgår från användningen av de allt effektivare IKT-programmen och de stora datamängder som finns i databaser och register.

Läs mer
Informations- och kommunikationsteknologin (IKT) har öppnat helt nya möjligheter för studenter att utvecklas i sitt utrednings- och forskningsarbete. Enbart med en smarttelefon finns omedelbar tillgång till gigantiska datamängder (s.k. big data).
Boken ger de senaste svaren på frågor som Hur genomför jag intressanta, begripliga och trovärdiga undersökningar? Hur söker jag effektivt ny information? Vilka för- och nackdelar har olika utredningsmetoder? Och inte minst: Hur presenterar jag mina kreativa och kritiska förslag till problemlösning?
Att utreda, forska och rapportera är i första hand skriven för högskolestuderande. Boken presenterar flera nya modeller för den som vill ha en hållbar handledning under olika delar av utrednings- eller forskningsprocessen. Examensarbetet är ”kronan på verket” vid högskolestudier, eftersom det tydligt visar den studerandes förmåga att självständigt hantera och reflektera över ett mer omfattande material. Den kunskapen är nödvändig för att kunna konkurrera på den globala arbetsmarknaden.

Om författarna
Författare är professor Lars Torsten Eriksson och docent Finn Wiedersheim-Paul, båda med omfattande erfarenhet av utredning, forskning och handledning. De har varit verksamma vid ett flertal olika lärosäten både i Sverige och utomlands, bland annat i USA, Vietnam, Indien och Australien.

"Texten är sympatiskt resonerande med en rad konkreta exempel som underlättar förståelsen. I den stora floran av metodlitteratur inom forskningsvärlden är detta en klassiker, som i sin uppdaterade version känns aktuell och användbar. Lämplig att sätta i händerna på studenter på alla nivåer men även matnyttig för aktiva forskare och tjänstemän med utredningsuppdrag. Den avslutande litteraturförteckningen är kapitelindelad och innehåller ett sparsmakat urval lästips." BTJ Häftepos 11118007, Lektör Ewa Bergdahl
Upplaga: 10e upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789147111695
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 216 st
HUR GENOMFÖR JAG EN UNDERSÖKNING SOM BLIR VÄL GODKÄND?
Den här upplagan av denna klassiska metodbok utgår från användningen av de allt effektivare IKT-programmen och de stora datamängder som finns i databaser och register.HUR GENOMFÖR JAG EN UNDERSÖKNING SOM BLIR VÄL GODKÄND?
Den här upplagan av denna klassiska metodbok utgår från användningen av de allt effektivare IKT-programmen och de stora datamängder som finns i databaser och register.

Läs mer
Informations- och kommunikationsteknologin (IKT) har öppnat helt nya möjligheter för studenter att utvecklas i sitt utrednings- och forskningsarbete. Enbart med en smarttelefon finns omedelbar tillgång till gigantiska datamängder (s.k. big data).
Boken ger de senaste svaren på frågor som Hur genomför jag intressanta, begripliga och trovärdiga undersökningar? Hur söker jag effektivt ny information? Vilka för- och nackdelar har olika utredningsmetoder? Och inte minst: Hur presenterar jag mina kreativa och kritiska förslag till problemlösning?
Att utreda, forska och rapportera är i första hand skriven för högskolestuderande. Boken presenterar flera nya modeller för den som vill ha en hållbar handledning under olika delar av utrednings- eller forskningsprocessen. Examensarbetet är ”kronan på verket” vid högskolestudier, eftersom det tydligt visar den studerandes förmåga att självständigt hantera och reflektera över ett mer omfattande material. Den kunskapen är nödvändig för att kunna konkurrera på den globala arbetsmarknaden.

Om författarna
Författare är professor Lars Torsten Eriksson och docent Finn Wiedersheim-Paul, båda med omfattande erfarenhet av utredning, forskning och handledning. De har varit verksamma vid ett flertal olika lärosäten både i Sverige och utomlands, bland annat i USA, Vietnam, Indien och Australien.

"Texten är sympatiskt resonerande med en rad konkreta exempel som underlättar förståelsen. I den stora floran av metodlitteratur inom forskningsvärlden är detta en klassiker, som i sin uppdaterade version känns aktuell och användbar. Lämplig att sätta i händerna på studenter på alla nivåer men även matnyttig för aktiva forskare och tjänstemän med utredningsuppdrag. Den avslutande litteraturförteckningen är kapitelindelad och innehåller ett sparsmakat urval lästips." BTJ Häftepos 11118007, Lektör Ewa Bergdahl
HUR GENOMFÖR JAG EN UNDERSÖKNING SOM BLIR VÄL GODKÄND?
Den här upplagan av denna klassiska metodbok utgår från användningen av de allt effektivare IKT-programmen och de stora datamängder som finns i databaser och register.HUR GENOMFÖR JAG EN UNDERSÖKNING SOM BLIR VÄL GODKÄND?
Den här upplagan av denna klassiska metodbok utgår från användningen av de allt effektivare IKT-programmen och de stora datamängder som finns i databaser och register.

Läs mer
Informations- och kommunikationsteknologin (IKT) har öppnat helt nya möjligheter för studenter att utvecklas i sitt utrednings- och forskningsarbete. Enbart med en smarttelefon finns omedelbar tillgång till gigantiska datamängder (s.k. big data).
Boken ger de senaste svaren på frågor som Hur genomför jag intressanta, begripliga och trovärdiga undersökningar? Hur söker jag effektivt ny information? Vilka för- och nackdelar har olika utredningsmetoder? Och inte minst: Hur presenterar jag mina kreativa och kritiska förslag till problemlösning?
Att utreda, forska och rapportera är i första hand skriven för högskolestuderande. Boken presenterar flera nya modeller för den som vill ha en hållbar handledning under olika delar av utrednings- eller forskningsprocessen. Examensarbetet är ”kronan på verket” vid högskolestudier, eftersom det tydligt visar den studerandes förmåga att självständigt hantera och reflektera över ett mer omfattande material. Den kunskapen är nödvändig för att kunna konkurrera på den globala arbetsmarknaden.

Om författarna
Författare är professor Lars Torsten Eriksson och docent Finn Wiedersheim-Paul, båda med omfattande erfarenhet av utredning, forskning och handledning. De har varit verksamma vid ett flertal olika lärosäten både i Sverige och utomlands, bland annat i USA, Vietnam, Indien och Australien.

"Texten är sympatiskt resonerande med en rad konkreta exempel som underlättar förståelsen. I den stora floran av metodlitteratur inom forskningsvärlden är detta en klassiker, som i sin uppdaterade version känns aktuell och användbar. Lämplig att sätta i händerna på studenter på alla nivåer men även matnyttig för aktiva forskare och tjänstemän med utredningsuppdrag. Den avslutande litteraturförteckningen är kapitelindelad och innehåller ett sparsmakat urval lästips." BTJ Häftepos 11118007, Lektör Ewa Bergdahl
Begagnad bok
355 kr494 krSpara 139 kr (29%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
355 kr494 krSpara 139 kr (29%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar