Barns bildskapande: Teoretiska perspektiv och didaktiska konsekvenser; Ulla Löfstedt; 2004
spara 28%
5+ säljare

Barns bildskapande: Teoretiska perspektiv och didaktiska konsekvenser

av Ulla Löfstedt
Boken Barns bildskapande teoretiska perspektiv och didaktiska konsekvenser syftar till att ge lärare och blivande lärare inblick i olika teorier kring bildskapandets lärande och utveckling hos det växande barnet. Sådana idéer och föreställningar om barnets bildskapande, har ineverkan på de pedagogiska ställningstaganden som fattas i samband med bildaktiviteter i skolan. Min förhoppning är att beskrivningarna av de olika teoretiska synsätten skall bilda en grund mot vilken läsaren kan pröva sina egna föreställningar och idéer om bildskapandets lärande och utveckling.
Boken Barns bildskapande teoretiska perspektiv och didaktiska konsekvenser syftar till att ge lärare och blivande lärare inblick i olika teorier kring bildskapandets lärande och utveckling hos det växande barnet. Sådana idéer och föreställningar om barnets bildskapande, har ineverkan på de pedagogiska ställningstaganden som fattas i samband med bildaktiviteter i skolan. Min förhoppning är att beskrivningarna av de olika teoretiska synsätten skall bilda en grund mot vilken läsaren kan pröva sina egna föreställningar och idéer om bildskapandets lärande och utveckling.
Utgiven: 2004
ISBN: 9789197495318
Förlag: Nomen
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 56 st
Boken Barns bildskapande teoretiska perspektiv och didaktiska konsekvenser syftar till att ge lärare och blivande lärare inblick i olika teorier kring bildskapandets lärande och utveckling hos det växande barnet. Sådana idéer och föreställningar om barnets bildskapande, har ineverkan på de pedagogiska ställningstaganden som fattas i samband med bildaktiviteter i skolan. Min förhoppning är att beskrivningarna av de olika teoretiska synsätten skall bilda en grund mot vilken läsaren kan pröva sina egna föreställningar och idéer om bildskapandets lärande och utveckling.
Boken Barns bildskapande teoretiska perspektiv och didaktiska konsekvenser syftar till att ge lärare och blivande lärare inblick i olika teorier kring bildskapandets lärande och utveckling hos det växande barnet. Sådana idéer och föreställningar om barnets bildskapande, har ineverkan på de pedagogiska ställningstaganden som fattas i samband med bildaktiviteter i skolan. Min förhoppning är att beskrivningarna av de olika teoretiska synsätten skall bilda en grund mot vilken läsaren kan pröva sina egna föreställningar och idéer om bildskapandets lärande och utveckling.
Begagnad bok
179 kr248 krSpara 69 kr (28%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
179 kr248 krSpara 69 kr (28%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar