Behavioral corporate finance : decisions that create value; Hersh Shefrin; 2007
Behavioral corporate finance : decisions that create value; Hersh Shefrin; 2007

Behavioral corporate finance : decisions that create valueUpplaga 1

av Hersh Shefrin

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2007
  • ISBN: 9780072848656
  • Sidor: 224 st
  • Förlag: McGraw-Hill/Irwin
  • Format: Häftad
  • Språk: Engelska

Om boken

Behavioral Corporate Finance identifies the key psychological obstacles to value maximizing behavior, along with steps that managers can take to mitigate the effects of these obstacles. The main goal of the book is to help students learn how to put the traditional tools of corporate finance to their best use, and mitigate the effects of psychological obstacles that reduce value. (McGraw-Hill)

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Behavioral corporate finance : decisions that create value (2007)

2007 släpptes boken Behavioral corporate finance : decisions that create value skriven av Hersh Shefrin. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på engelska och består av 224 sidor. Förlaget bakom boken är McGraw-Hill/Irwin.

Köp boken Behavioral corporate finance : decisions that create value på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Behavioral corporate finance : decisions that create value (Upplaga 1)

Harvard

Shefrin, H. (2007). Behavioral corporate finance : decisions that create value. 1:a uppl. McGraw-Hill/Irwin.

Oxford

Shefrin, Hersh, Behavioral corporate finance : decisions that create value, 1 uppl. (McGraw-Hill/Irwin, 2007).

APA

Shefrin, H. (2007). Behavioral corporate finance : decisions that create value (1:a uppl.). McGraw-Hill/Irwin.

Vancouver

Shefrin H. Behavioral corporate finance : decisions that create value. 1:a uppl. McGraw-Hill/Irwin; 2007.