Dansen kring guldkalven? : en historia om uppbyggandet av TV4 1984-1991; Lena Ewertsson; 2005

Dansen kring guldkalven? : en historia om uppbyggandet av TV4 1984-1991 Upplaga 1

av Lena Ewertsson
Det finns många historier om TV4. Och få händelser i den svenska TV-historien har blivit så omdebatterade, mytomspunna och dramatiserade i medierna och annorstädes som då TV4 hösten 1991 med Kinnevik som ny delägare fick koncession att bli Sveriges första (och enda) reklamfinansierade marksända TV-kanal.
Läsaren bjuds här att gå bortom mytbildning och mediedramatik i en detaljerad, faktaspäckad och ytterst väldokumenterad skildring av händelser och förhandlingar genom vilka TV4 etablerades som ny TV-kanal i Sverige.
Lena Ewertsson är forskare vid Göteborgs universitet, Avdelningen för teknik- och vetenskapsstudier.
Det finns många historier om TV4. Och få händelser i den svenska TV-historien har blivit så omdebatterade, mytomspunna och dramatiserade i medierna och annorstädes som då TV4 hösten 1991 med Kinnevik som ny delägare fick koncession att bli Sveriges första (och enda) reklamfinansierade marksända TV-kanal.
Läsaren bjuds här att gå bortom mytbildning och mediedramatik i en detaljerad, faktaspäckad och ytterst väldokumenterad skildring av händelser och förhandlingar genom vilka TV4 etablerades som ny TV-kanal i Sverige.
Lena Ewertsson är forskare vid Göteborgs universitet, Avdelningen för teknik- och vetenskapsstudier.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789185355211
Förlag: SNS Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 478 st
Det finns många historier om TV4. Och få händelser i den svenska TV-historien har blivit så omdebatterade, mytomspunna och dramatiserade i medierna och annorstädes som då TV4 hösten 1991 med Kinnevik som ny delägare fick koncession att bli Sveriges första (och enda) reklamfinansierade marksända TV-kanal.
Läsaren bjuds här att gå bortom mytbildning och mediedramatik i en detaljerad, faktaspäckad och ytterst väldokumenterad skildring av händelser och förhandlingar genom vilka TV4 etablerades som ny TV-kanal i Sverige.
Lena Ewertsson är forskare vid Göteborgs universitet, Avdelningen för teknik- och vetenskapsstudier.
Det finns många historier om TV4. Och få händelser i den svenska TV-historien har blivit så omdebatterade, mytomspunna och dramatiserade i medierna och annorstädes som då TV4 hösten 1991 med Kinnevik som ny delägare fick koncession att bli Sveriges första (och enda) reklamfinansierade marksända TV-kanal.
Läsaren bjuds här att gå bortom mytbildning och mediedramatik i en detaljerad, faktaspäckad och ytterst väldokumenterad skildring av händelser och förhandlingar genom vilka TV4 etablerades som ny TV-kanal i Sverige.
Lena Ewertsson är forskare vid Göteborgs universitet, Avdelningen för teknik- och vetenskapsstudier.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)