Den akademiska frågan. ESO 2012:03; Finansdepartementet  (ESO); 2012

Den akademiska frågan. ESO 2012:03

av Finansdepartementet (ESO)
HAR UTGÅTT, GÅR INTE ATT KÖPA.

Forskare med tryggad försörjning står friare!

Författaren utgår från fyra frågor för att precisera, konkretisera och utvärdera vad begreppet akademisk frihet egentligen står för. Han sammanfattar sin analys i ett antal slutsatser som tar upp betydelsen av lärosätenas självständighet i förhållande dels till staten, dels till externa ekonomiska, politiska och sociala intressen.
Den centrala slutsatsen är att universitetslärarnas ställning måste stärkas, bl.a. genom en gemensam karriärplan för disputerade lärare/forskare.
HAR UTGÅTT, GÅR INTE ATT KÖPA.

Forskare med tryggad försörjning står friare!

Författaren utgår från fyra frågor för att precisera, konkretisera och utvärdera vad begreppet akademisk frihet egentligen står för. Han sammanfattar sin analys i ett antal slutsatser som tar upp betydelsen av lärosätenas självständighet i förhållande dels till staten, dels till externa ekonomiska, politiska och sociala intressen.
Den centrala slutsatsen är att universitetslärarnas ställning måste stärkas, bl.a. genom en gemensam karriärplan för disputerade lärare/forskare.
Utgiven: 2012
ISBN: 9789138237243
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 119 st
HAR UTGÅTT, GÅR INTE ATT KÖPA.

Forskare med tryggad försörjning står friare!

Författaren utgår från fyra frågor för att precisera, konkretisera och utvärdera vad begreppet akademisk frihet egentligen står för. Han sammanfattar sin analys i ett antal slutsatser som tar upp betydelsen av lärosätenas självständighet i förhållande dels till staten, dels till externa ekonomiska, politiska och sociala intressen.
Den centrala slutsatsen är att universitetslärarnas ställning måste stärkas, bl.a. genom en gemensam karriärplan för disputerade lärare/forskare.
HAR UTGÅTT, GÅR INTE ATT KÖPA.

Forskare med tryggad försörjning står friare!

Författaren utgår från fyra frågor för att precisera, konkretisera och utvärdera vad begreppet akademisk frihet egentligen står för. Han sammanfattar sin analys i ett antal slutsatser som tar upp betydelsen av lärosätenas självständighet i förhållande dels till staten, dels till externa ekonomiska, politiska och sociala intressen.
Den centrala slutsatsen är att universitetslärarnas ställning måste stärkas, bl.a. genom en gemensam karriärplan för disputerade lärare/forskare.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)