Den seende läraren: Systemteori för skolbruk; Oscar Öquist; 2013
endast ny

Den seende läraren: Systemteori för skolbruk Upplaga 1

av Oscar Öquist
Som lärare arbetar man ständigt i en ytterst komplex vardag och Den seende läraren vill bidra till att göra denna vardag mer begriplig och lättare att bemästra.

Grunden för den vidgade blicken är det systemteoretiska perspektivet som, bland annat, handlar mycket om att uppmärksamma mönster och sammanhang och att vara medveten om hur strukturer påverkar. Relationer, förtroenden och samtal är exempel på viktiga arbetsredskap för att man ska kunna ligga steget före – en seende lärare uppmärksammar helheterna och ger sig själv därmed möjlighet att agera istället för att re-agera.

I boken finns talrika exempel hämtade från skolans värld och tillsammans med direkta frågor ställda till läsaren, blir denna inblick i systemteorin både lättillgänglig och engagerande.
Som lärare arbetar man ständigt i en ytterst komplex vardag och Den seende läraren vill bidra till att göra denna vardag mer begriplig och lättare att bemästra.

Grunden för den vidgade blicken är det systemteoretiska perspektivet som, bland annat, handlar mycket om att uppmärksamma mönster och sammanhang och att vara medveten om hur strukturer påverkar. Relationer, förtroenden och samtal är exempel på viktiga arbetsredskap för att man ska kunna ligga steget före – en seende lärare uppmärksammar helheterna och ger sig själv därmed möjlighet att agera istället för att re-agera.

I boken finns talrika exempel hämtade från skolans värld och tillsammans med direkta frågor ställda till läsaren, blir denna inblick i systemteorin både lättillgänglig och engagerande.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789198092301
Förlag: Didaktikcentrum
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 120 st
Som lärare arbetar man ständigt i en ytterst komplex vardag och Den seende läraren vill bidra till att göra denna vardag mer begriplig och lättare att bemästra.

Grunden för den vidgade blicken är det systemteoretiska perspektivet som, bland annat, handlar mycket om att uppmärksamma mönster och sammanhang och att vara medveten om hur strukturer påverkar. Relationer, förtroenden och samtal är exempel på viktiga arbetsredskap för att man ska kunna ligga steget före – en seende lärare uppmärksammar helheterna och ger sig själv därmed möjlighet att agera istället för att re-agera.

I boken finns talrika exempel hämtade från skolans värld och tillsammans med direkta frågor ställda till läsaren, blir denna inblick i systemteorin både lättillgänglig och engagerande.
Som lärare arbetar man ständigt i en ytterst komplex vardag och Den seende läraren vill bidra till att göra denna vardag mer begriplig och lättare att bemästra.

Grunden för den vidgade blicken är det systemteoretiska perspektivet som, bland annat, handlar mycket om att uppmärksamma mönster och sammanhang och att vara medveten om hur strukturer påverkar. Relationer, förtroenden och samtal är exempel på viktiga arbetsredskap för att man ska kunna ligga steget före – en seende lärare uppmärksammar helheterna och ger sig själv därmed möjlighet att agera istället för att re-agera.

I boken finns talrika exempel hämtade från skolans värld och tillsammans med direkta frågor ställda till läsaren, blir denna inblick i systemteorin både lättillgänglig och engagerande.
Ny bok
231 kr243 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
231 kr243 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)