Effektiv produktframtagning : analys och hantering av osäkerhet, komplexitet coh spridning; Nicolette Lakemond, Thomas Magnusson, Kristina Säfsten, Glenn Johansson; 2010
5+ säljare

Effektiv produktframtagning : analys och hantering av osäkerhet, komplexitet coh spridning Upplaga 1

av Nicolette Lakemond, Thomas Magnusson, Kristina Säfsten, Glenn Johansson
Produktframtagning handlar om att utveckla och producera produkter som är attraktiva för kunderna. Effektiv produktframtagning är en förutsättning för konkurrenskraft, oavsett var du befinner dig i försörjningskedjan. Osäker teknik och osäker marknad, komplexitet i produkter och i produktion, samt geografiskt spridda projekt med många inblandade parter innebär en rad utmaningar att hantera i samband med produktframtagning. I denna bok diskuteras olika utmaningar och hur dessa kan hanteras i produktframtagningsprocessen. Boken presenterar en konkret och lättanvänd metod, interfacemetoden, som på ett proaktivt sätt stödjer analys och hantering av osäkerhet, komplexitet och spridning i samband med produktframtagning. Med hjälp av interfacemetoden kan du snabbt och enkelt få en bild över vilka utmaningar ditt produktutvecklingsprojekt står inför. Metoden leder fram till en handlingsplan som gör det möjligt att eliminera risker och agera förebyggande. Boken kan med fördel läsas av yrkesverksamma som vill effektivisera sin produktframtagning. Den är dessutom lämplig för studenter och lärare vid universitet och högskolor som är verksamma inom produktframtagningsområdet.
Produktframtagning handlar om att utveckla och producera produkter som är attraktiva för kunderna. Effektiv produktframtagning är en förutsättning för konkurrenskraft, oavsett var du befinner dig i försörjningskedjan. Osäker teknik och osäker marknad, komplexitet i produkter och i produktion, samt geografiskt spridda projekt med många inblandade parter innebär en rad utmaningar att hantera i samband med produktframtagning. I denna bok diskuteras olika utmaningar och hur dessa kan hanteras i produktframtagningsprocessen. Boken presenterar en konkret och lättanvänd metod, interfacemetoden, som på ett proaktivt sätt stödjer analys och hantering av osäkerhet, komplexitet och spridning i samband med produktframtagning. Med hjälp av interfacemetoden kan du snabbt och enkelt få en bild över vilka utmaningar ditt produktutvecklingsprojekt står inför. Metoden leder fram till en handlingsplan som gör det möjligt att eliminera risker och agera förebyggande. Boken kan med fördel läsas av yrkesverksamma som vill effektivisera sin produktframtagning. Den är dessutom lämplig för studenter och lärare vid universitet och högskolor som är verksamma inom produktframtagningsområdet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789144057828
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 165 st
Produktframtagning handlar om att utveckla och producera produkter som är attraktiva för kunderna. Effektiv produktframtagning är en förutsättning för konkurrenskraft, oavsett var du befinner dig i försörjningskedjan. Osäker teknik och osäker marknad, komplexitet i produkter och i produktion, samt geografiskt spridda projekt med många inblandade parter innebär en rad utmaningar att hantera i samband med produktframtagning. I denna bok diskuteras olika utmaningar och hur dessa kan hanteras i produktframtagningsprocessen. Boken presenterar en konkret och lättanvänd metod, interfacemetoden, som på ett proaktivt sätt stödjer analys och hantering av osäkerhet, komplexitet och spridning i samband med produktframtagning. Med hjälp av interfacemetoden kan du snabbt och enkelt få en bild över vilka utmaningar ditt produktutvecklingsprojekt står inför. Metoden leder fram till en handlingsplan som gör det möjligt att eliminera risker och agera förebyggande. Boken kan med fördel läsas av yrkesverksamma som vill effektivisera sin produktframtagning. Den är dessutom lämplig för studenter och lärare vid universitet och högskolor som är verksamma inom produktframtagningsområdet.
Produktframtagning handlar om att utveckla och producera produkter som är attraktiva för kunderna. Effektiv produktframtagning är en förutsättning för konkurrenskraft, oavsett var du befinner dig i försörjningskedjan. Osäker teknik och osäker marknad, komplexitet i produkter och i produktion, samt geografiskt spridda projekt med många inblandade parter innebär en rad utmaningar att hantera i samband med produktframtagning. I denna bok diskuteras olika utmaningar och hur dessa kan hanteras i produktframtagningsprocessen. Boken presenterar en konkret och lättanvänd metod, interfacemetoden, som på ett proaktivt sätt stödjer analys och hantering av osäkerhet, komplexitet och spridning i samband med produktframtagning. Med hjälp av interfacemetoden kan du snabbt och enkelt få en bild över vilka utmaningar ditt produktutvecklingsprojekt står inför. Metoden leder fram till en handlingsplan som gör det möjligt att eliminera risker och agera förebyggande. Boken kan med fördel läsas av yrkesverksamma som vill effektivisera sin produktframtagning. Den är dessutom lämplig för studenter och lärare vid universitet och högskolor som är verksamma inom produktframtagningsområdet.
Begagnad bok
220 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
220 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar