Entreprenör utan gränser; Jan Söderberg; 2007
2 säljare

Entreprenör utan gränser Upplaga 1

av Jan Söderberg
Socialt ansvarstagande är lönsamt när det omsätts i praktisk handling, inte när man skriver vackra policydokument Björn har inte ägnat mycket tid åt att skriva policydokument och affärsplaner. Däremot har han vid 25 års ålder startat tre företag i både Sverige och Nepal som visar att socialt ansvarstagande faktiskt är lönsamt när det omsätts i praktisk handling. Affärsplaner och PowerPoint presentationer startar inga företag. Björns enkla syn på innovation och entreprenörskap retar många som tenderar att märkvärdigfiera ämnet. Författaren utmanar specialisterna genom att betrakta allt som ganska enkelt. Boken tar oss med på en resa från styrelserummen i Sverige till Bagmatifloden i Kathmandu där Björn visar hur man startar ett företag genom att sälja sin produkt innan den existerar, och att det handlar om att skaffa kunder istället för att skriva omfattande planer. Björn stora förebild, Fredspristagaren Muhammad Yunus, har en liknande syn på internationella organisationer som bränner tid och pengar på förstudier och studier istället för att direkt kanalisera lån till de fattiga. Mer info på: http://www.bookhouse.se/main/index.asp?tid=6&stid=296
Socialt ansvarstagande är lönsamt när det omsätts i praktisk handling, inte när man skriver vackra policydokument Björn har inte ägnat mycket tid åt att skriva policydokument och affärsplaner. Däremot har han vid 25 års ålder startat tre företag i både Sverige och Nepal som visar att socialt ansvarstagande faktiskt är lönsamt när det omsätts i praktisk handling. Affärsplaner och PowerPoint presentationer startar inga företag. Björns enkla syn på innovation och entreprenörskap retar många som tenderar att märkvärdigfiera ämnet. Författaren utmanar specialisterna genom att betrakta allt som ganska enkelt. Boken tar oss med på en resa från styrelserummen i Sverige till Bagmatifloden i Kathmandu där Björn visar hur man startar ett företag genom att sälja sin produkt innan den existerar, och att det handlar om att skaffa kunder istället för att skriva omfattande planer. Björn stora förebild, Fredspristagaren Muhammad Yunus, har en liknande syn på internationella organisationer som bränner tid och pengar på förstudier och studier istället för att direkt kanalisera lån till de fattiga. Mer info på: http://www.bookhouse.se/main/index.asp?tid=6&stid=296
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789189388314
Förlag: BookHouse Publishing
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 105 st
Socialt ansvarstagande är lönsamt när det omsätts i praktisk handling, inte när man skriver vackra policydokument Björn har inte ägnat mycket tid åt att skriva policydokument och affärsplaner. Däremot har han vid 25 års ålder startat tre företag i både Sverige och Nepal som visar att socialt ansvarstagande faktiskt är lönsamt när det omsätts i praktisk handling. Affärsplaner och PowerPoint presentationer startar inga företag. Björns enkla syn på innovation och entreprenörskap retar många som tenderar att märkvärdigfiera ämnet. Författaren utmanar specialisterna genom att betrakta allt som ganska enkelt. Boken tar oss med på en resa från styrelserummen i Sverige till Bagmatifloden i Kathmandu där Björn visar hur man startar ett företag genom att sälja sin produkt innan den existerar, och att det handlar om att skaffa kunder istället för att skriva omfattande planer. Björn stora förebild, Fredspristagaren Muhammad Yunus, har en liknande syn på internationella organisationer som bränner tid och pengar på förstudier och studier istället för att direkt kanalisera lån till de fattiga. Mer info på: http://www.bookhouse.se/main/index.asp?tid=6&stid=296
Socialt ansvarstagande är lönsamt när det omsätts i praktisk handling, inte när man skriver vackra policydokument Björn har inte ägnat mycket tid åt att skriva policydokument och affärsplaner. Däremot har han vid 25 års ålder startat tre företag i både Sverige och Nepal som visar att socialt ansvarstagande faktiskt är lönsamt när det omsätts i praktisk handling. Affärsplaner och PowerPoint presentationer startar inga företag. Björns enkla syn på innovation och entreprenörskap retar många som tenderar att märkvärdigfiera ämnet. Författaren utmanar specialisterna genom att betrakta allt som ganska enkelt. Boken tar oss med på en resa från styrelserummen i Sverige till Bagmatifloden i Kathmandu där Björn visar hur man startar ett företag genom att sälja sin produkt innan den existerar, och att det handlar om att skaffa kunder istället för att skriva omfattande planer. Björn stora förebild, Fredspristagaren Muhammad Yunus, har en liknande syn på internationella organisationer som bränner tid och pengar på förstudier och studier istället för att direkt kanalisera lån till de fattiga. Mer info på: http://www.bookhouse.se/main/index.asp?tid=6&stid=296
Begagnad bok
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar