Företagets internationaliseringsprocess - Lärande i nätverk; Jan Johanson, Anders Blomstermo, Cecilia Pahlberg; 2002
5+ säljare

Företagets internationaliseringsprocess - Lärande i nätverk Upplaga 1

av Jan Johanson, Anders Blomstermo, Cecilia Pahlberg
I Sverige blir beroendet av omvärlden allt större; medlemskapet i EU och avregleringen på finansmarknaden är exempel på detta. Såväl exporten som importen av varor har ökat snabbt under 1990-talet och Sverige är idag en av världens största handelsnationer. I takt med att handelsutbytet har ökat har också intresset för processen bakom företags internationalisering ökat. I boken vill författarna ge en beskrivning av hur svenska företag har internationaliserats och diskutera frågeställningar som är förknippade med denna process. I boken ges förklaringar till hur det kommer sig att den internationella verksamheten ser olika ut i olika länder. Den teoretiska diskussionen illustreras med konkreta exempel från svenska företag med internationell verksamhet. Genom att beskriva internationaliseringsprocessen i många olika typer av företag, stora och små, gamla och nyetablerade, tillverkande företag och tjänsteföretag, ges en bred presentation. Boken vänder sig till studerande vid universitet, högskolor och andra utbildningsinstitutioner. Den riktar sig också till konsulter, ledare och medarbetare i företag, som vill få en inblick i företags internationalisering.
I Sverige blir beroendet av omvärlden allt större; medlemskapet i EU och avregleringen på finansmarknaden är exempel på detta. Såväl exporten som importen av varor har ökat snabbt under 1990-talet och Sverige är idag en av världens största handelsnationer. I takt med att handelsutbytet har ökat har också intresset för processen bakom företags internationalisering ökat. I boken vill författarna ge en beskrivning av hur svenska företag har internationaliserats och diskutera frågeställningar som är förknippade med denna process. I boken ges förklaringar till hur det kommer sig att den internationella verksamheten ser olika ut i olika länder. Den teoretiska diskussionen illustreras med konkreta exempel från svenska företag med internationell verksamhet. Genom att beskriva internationaliseringsprocessen i många olika typer av företag, stora och små, gamla och nyetablerade, tillverkande företag och tjänsteföretag, ges en bred presentation. Boken vänder sig till studerande vid universitet, högskolor och andra utbildningsinstitutioner. Den riktar sig också till konsulter, ledare och medarbetare i företag, som vill få en inblick i företags internationalisering.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789144013503
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 186 st
I Sverige blir beroendet av omvärlden allt större; medlemskapet i EU och avregleringen på finansmarknaden är exempel på detta. Såväl exporten som importen av varor har ökat snabbt under 1990-talet och Sverige är idag en av världens största handelsnationer. I takt med att handelsutbytet har ökat har också intresset för processen bakom företags internationalisering ökat. I boken vill författarna ge en beskrivning av hur svenska företag har internationaliserats och diskutera frågeställningar som är förknippade med denna process. I boken ges förklaringar till hur det kommer sig att den internationella verksamheten ser olika ut i olika länder. Den teoretiska diskussionen illustreras med konkreta exempel från svenska företag med internationell verksamhet. Genom att beskriva internationaliseringsprocessen i många olika typer av företag, stora och små, gamla och nyetablerade, tillverkande företag och tjänsteföretag, ges en bred presentation. Boken vänder sig till studerande vid universitet, högskolor och andra utbildningsinstitutioner. Den riktar sig också till konsulter, ledare och medarbetare i företag, som vill få en inblick i företags internationalisering.
I Sverige blir beroendet av omvärlden allt större; medlemskapet i EU och avregleringen på finansmarknaden är exempel på detta. Såväl exporten som importen av varor har ökat snabbt under 1990-talet och Sverige är idag en av världens största handelsnationer. I takt med att handelsutbytet har ökat har också intresset för processen bakom företags internationalisering ökat. I boken vill författarna ge en beskrivning av hur svenska företag har internationaliserats och diskutera frågeställningar som är förknippade med denna process. I boken ges förklaringar till hur det kommer sig att den internationella verksamheten ser olika ut i olika länder. Den teoretiska diskussionen illustreras med konkreta exempel från svenska företag med internationell verksamhet. Genom att beskriva internationaliseringsprocessen i många olika typer av företag, stora och små, gamla och nyetablerade, tillverkande företag och tjänsteföretag, ges en bred presentation. Boken vänder sig till studerande vid universitet, högskolor och andra utbildningsinstitutioner. Den riktar sig också till konsulter, ledare och medarbetare i företag, som vill få en inblick i företags internationalisering.
Begagnad bok
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar