Försäljning och marknadsföring mellan företag : en handbok i drivande kundkommunikation enligt Key Account Communication-metoden; Christian Meincke; 2014
2 säljare

Försäljning och marknadsföring mellan företag : en handbok i drivande kundkommunikation enligt Key Account Communication-metoden Upplaga 1

av Christian Meincke
Säljer en bra produkt sig själv? Oftast inte. För att få full utväxling av verksamheten, av produkt- och tjänsteutvecklingen, av nya lanseringar, måste kundkommunikationen tas på allvar – hela vägen! Riskera inte att snubbla på mållinjen precis när din nya produkt eller resultatet av din tjänste- eller verksamhetsutveckling ska presenteras för kunderna. Ta din investering på allvar och kvalitetssäkra din kundkommunikation med hjälp av Christian Meincke Key Account Communication©-metoden.

Läs mer
Den här boken ger dig bland annat
- en tydlig och utstakad metod att följa för din B2B-kundkommunikation
- budskap och argument som verkligen påverkar inköparnas val av leverantör
- uppslag och idéer kring vilka kommunikationsverktyg du kan använda
– den senaste forskningen om B2B-kundkommunikation som tydligt visar att väl genomarbetad kundkommunikation säljer och lönar sig
- mallar och verktyg för ditt kundkommunikationsarbete
- tips för att presentera ditt företag, din produkt eller tjänst kortfattat och säljande.
Boken är till för dig som är ansvarar för eller arbetar med företagets B2B-kundkommunikation och för dig som arbetar som projektledare, strateg eller skribent på en reklambyrå, media- eller PR-byrå. Med Key Account Communication-metoden kan du få din kundkommunikation att ge full utväxling och skörda positiva effekter, både marknadsmässigt och ekonomiskt.
Sagt om boken
”En verklig ögonöppnare och en riktigt bra handbok Jag önskar att den blir mångas interna försäljnings- och marknadsföringsbibel.”
– Peter Kollert, koncernchef Beijer Tech

Om författarna
Christian Meincke har 30 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring mellan företag, både som VD, marknadsdirektör, Key Account Manager och som konsult. Här delar han med sig av lärdomar från 100-tals samarbeten kring B2B-lanseringar, re-lanseringar och KAM-presentationer. Projekt med närmare 100 olika företag inom 40 olika produktsegment har gett honom gedigna kunskaper inom B2B-kundkommunikation. Christian arbetar idag som Chef Affärsutveckling på BeijerTech, en teknikhandelskoncern specialiserad på industriell handel, med ansvar för kundkommunikation och verksamhetsutveckling.
Säljer en bra produkt sig själv? Oftast inte. För att få full utväxling av verksamheten, av produkt- och tjänsteutvecklingen, av nya lanseringar, måste kundkommunikationen tas på allvar – hela vägen! Riskera inte att snubbla på mållinjen precis när din nya produkt eller resultatet av din tjänste- eller verksamhetsutveckling ska presenteras för kunderna. Ta din investering på allvar och kvalitetssäkra din kundkommunikation med hjälp av Christian Meincke Key Account Communication©-metoden.

Läs mer
Den här boken ger dig bland annat
- en tydlig och utstakad metod att följa för din B2B-kundkommunikation
- budskap och argument som verkligen påverkar inköparnas val av leverantör
- uppslag och idéer kring vilka kommunikationsverktyg du kan använda
– den senaste forskningen om B2B-kundkommunikation som tydligt visar att väl genomarbetad kundkommunikation säljer och lönar sig
- mallar och verktyg för ditt kundkommunikationsarbete
- tips för att presentera ditt företag, din produkt eller tjänst kortfattat och säljande.
Boken är till för dig som är ansvarar för eller arbetar med företagets B2B-kundkommunikation och för dig som arbetar som projektledare, strateg eller skribent på en reklambyrå, media- eller PR-byrå. Med Key Account Communication-metoden kan du få din kundkommunikation att ge full utväxling och skörda positiva effekter, både marknadsmässigt och ekonomiskt.
Sagt om boken
”En verklig ögonöppnare och en riktigt bra handbok Jag önskar att den blir mångas interna försäljnings- och marknadsföringsbibel.”
– Peter Kollert, koncernchef Beijer Tech

Om författarna
Christian Meincke har 30 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring mellan företag, både som VD, marknadsdirektör, Key Account Manager och som konsult. Här delar han med sig av lärdomar från 100-tals samarbeten kring B2B-lanseringar, re-lanseringar och KAM-presentationer. Projekt med närmare 100 olika företag inom 40 olika produktsegment har gett honom gedigna kunskaper inom B2B-kundkommunikation. Christian arbetar idag som Chef Affärsutveckling på BeijerTech, en teknikhandelskoncern specialiserad på industriell handel, med ansvar för kundkommunikation och verksamhetsutveckling.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789147097807
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 272 st
Säljer en bra produkt sig själv? Oftast inte. För att få full utväxling av verksamheten, av produkt- och tjänsteutvecklingen, av nya lanseringar, måste kundkommunikationen tas på allvar – hela vägen! Riskera inte att snubbla på mållinjen precis när din nya produkt eller resultatet av din tjänste- eller verksamhetsutveckling ska presenteras för kunderna. Ta din investering på allvar och kvalitetssäkra din kundkommunikation med hjälp av Christian Meincke Key Account Communication©-metoden.

Läs mer
Den här boken ger dig bland annat
- en tydlig och utstakad metod att följa för din B2B-kundkommunikation
- budskap och argument som verkligen påverkar inköparnas val av leverantör
- uppslag och idéer kring vilka kommunikationsverktyg du kan använda
– den senaste forskningen om B2B-kundkommunikation som tydligt visar att väl genomarbetad kundkommunikation säljer och lönar sig
- mallar och verktyg för ditt kundkommunikationsarbete
- tips för att presentera ditt företag, din produkt eller tjänst kortfattat och säljande.
Boken är till för dig som är ansvarar för eller arbetar med företagets B2B-kundkommunikation och för dig som arbetar som projektledare, strateg eller skribent på en reklambyrå, media- eller PR-byrå. Med Key Account Communication-metoden kan du få din kundkommunikation att ge full utväxling och skörda positiva effekter, både marknadsmässigt och ekonomiskt.
Sagt om boken
”En verklig ögonöppnare och en riktigt bra handbok Jag önskar att den blir mångas interna försäljnings- och marknadsföringsbibel.”
– Peter Kollert, koncernchef Beijer Tech

Om författarna
Christian Meincke har 30 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring mellan företag, både som VD, marknadsdirektör, Key Account Manager och som konsult. Här delar han med sig av lärdomar från 100-tals samarbeten kring B2B-lanseringar, re-lanseringar och KAM-presentationer. Projekt med närmare 100 olika företag inom 40 olika produktsegment har gett honom gedigna kunskaper inom B2B-kundkommunikation. Christian arbetar idag som Chef Affärsutveckling på BeijerTech, en teknikhandelskoncern specialiserad på industriell handel, med ansvar för kundkommunikation och verksamhetsutveckling.
Säljer en bra produkt sig själv? Oftast inte. För att få full utväxling av verksamheten, av produkt- och tjänsteutvecklingen, av nya lanseringar, måste kundkommunikationen tas på allvar – hela vägen! Riskera inte att snubbla på mållinjen precis när din nya produkt eller resultatet av din tjänste- eller verksamhetsutveckling ska presenteras för kunderna. Ta din investering på allvar och kvalitetssäkra din kundkommunikation med hjälp av Christian Meincke Key Account Communication©-metoden.

Läs mer
Den här boken ger dig bland annat
- en tydlig och utstakad metod att följa för din B2B-kundkommunikation
- budskap och argument som verkligen påverkar inköparnas val av leverantör
- uppslag och idéer kring vilka kommunikationsverktyg du kan använda
– den senaste forskningen om B2B-kundkommunikation som tydligt visar att väl genomarbetad kundkommunikation säljer och lönar sig
- mallar och verktyg för ditt kundkommunikationsarbete
- tips för att presentera ditt företag, din produkt eller tjänst kortfattat och säljande.
Boken är till för dig som är ansvarar för eller arbetar med företagets B2B-kundkommunikation och för dig som arbetar som projektledare, strateg eller skribent på en reklambyrå, media- eller PR-byrå. Med Key Account Communication-metoden kan du få din kundkommunikation att ge full utväxling och skörda positiva effekter, både marknadsmässigt och ekonomiskt.
Sagt om boken
”En verklig ögonöppnare och en riktigt bra handbok Jag önskar att den blir mångas interna försäljnings- och marknadsföringsbibel.”
– Peter Kollert, koncernchef Beijer Tech

Om författarna
Christian Meincke har 30 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring mellan företag, både som VD, marknadsdirektör, Key Account Manager och som konsult. Här delar han med sig av lärdomar från 100-tals samarbeten kring B2B-lanseringar, re-lanseringar och KAM-presentationer. Projekt med närmare 100 olika företag inom 40 olika produktsegment har gett honom gedigna kunskaper inom B2B-kundkommunikation. Christian arbetar idag som Chef Affärsutveckling på BeijerTech, en teknikhandelskoncern specialiserad på industriell handel, med ansvar för kundkommunikation och verksamhetsutveckling.
Begagnad bok
249 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
249 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar