Förskolan som lärandemiljö : för barn i behov av särskilt stöd; Eva Björck, Git Blomberg, Eric Dearing, Dale C. Farran, Mats Granlund, Berit M. Gustafsson, Robert Lecusay, Johanna Lundqvist, Madeleine Sjöman, Donna S. Wittmer; 2023
spara 36%
5+ säljare

Förskolan som lärandemiljö : för barn i behov av särskilt stöd Upplaga 1

av Eva Björck, Git Blomberg, Eric Dearing, Dale C. Farran, Mats Granlund
m.fl.
Den här boken handlar om förskolan som lärmiljö för alla barn och i synnerhet för barn i behov av särskilt stöd. Syftet är att belysa vikten av att upptäcka barn som behöver stöd tidigt, och hur olika insatser kan planeras och organiseras för att gynna delaktighet, engagemang och lärande för alla barn i förskolan. Den bygger på svensk och internationell forskning och fyller ett tomrum avseende kunskap kring barn i behov av särskilt stöd i förskolan och deras aktiva engagemang i förskolans vardag. Boken är indelad i tre delar:

• Förutsättningar för barns delaktighet och engagemang i förskolan.

• Att skapa en inkluderande lärmiljö i förskolan.

• Tidig intervention och samverkan runt barn i behov av särskilt stöd.

Förskollärare och annan personal i förskolan, specialpedagoger och andra som arbetar med tidigt stöd till barn i förskolan har nytta av boken i sitt arbete liksom lärare och studenter i förskollärarutbildningen. Den är också av intresse för skoladministratörer, politiker och andra som är intresserade av förskolan som lärmiljö för alla barn.
Den här boken handlar om förskolan som lärmiljö för alla barn och i synnerhet för barn i behov av särskilt stöd. Syftet är att belysa vikten av att upptäcka barn som behöver stöd tidigt, och hur olika insatser kan planeras och organiseras för att gynna delaktighet, engagemang och lärande för alla barn i förskolan. Den bygger på svensk och internationell forskning och fyller ett tomrum avseende kunskap kring barn i behov av särskilt stöd i förskolan och deras aktiva engagemang i förskolans vardag. Boken är indelad i tre delar:

• Förutsättningar för barns delaktighet och engagemang i förskolan.

• Att skapa en inkluderande lärmiljö i förskolan.

• Tidig intervention och samverkan runt barn i behov av särskilt stöd.

Förskollärare och annan personal i förskolan, specialpedagoger och andra som arbetar med tidigt stöd till barn i förskolan har nytta av boken i sitt arbete liksom lärare och studenter i förskollärarutbildningen. Den är också av intresse för skoladministratörer, politiker och andra som är intresserade av förskolan som lärmiljö för alla barn.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2023
ISBN: 9789144132242
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 272 st
Den här boken handlar om förskolan som lärmiljö för alla barn och i synnerhet för barn i behov av särskilt stöd. Syftet är att belysa vikten av att upptäcka barn som behöver stöd tidigt, och hur olika insatser kan planeras och organiseras för att gynna delaktighet, engagemang och lärande för alla barn i förskolan. Den bygger på svensk och internationell forskning och fyller ett tomrum avseende kunskap kring barn i behov av särskilt stöd i förskolan och deras aktiva engagemang i förskolans vardag. Boken är indelad i tre delar:

• Förutsättningar för barns delaktighet och engagemang i förskolan.

• Att skapa en inkluderande lärmiljö i förskolan.

• Tidig intervention och samverkan runt barn i behov av särskilt stöd.

Förskollärare och annan personal i förskolan, specialpedagoger och andra som arbetar med tidigt stöd till barn i förskolan har nytta av boken i sitt arbete liksom lärare och studenter i förskollärarutbildningen. Den är också av intresse för skoladministratörer, politiker och andra som är intresserade av förskolan som lärmiljö för alla barn.
Den här boken handlar om förskolan som lärmiljö för alla barn och i synnerhet för barn i behov av särskilt stöd. Syftet är att belysa vikten av att upptäcka barn som behöver stöd tidigt, och hur olika insatser kan planeras och organiseras för att gynna delaktighet, engagemang och lärande för alla barn i förskolan. Den bygger på svensk och internationell forskning och fyller ett tomrum avseende kunskap kring barn i behov av särskilt stöd i förskolan och deras aktiva engagemang i förskolans vardag. Boken är indelad i tre delar:

• Förutsättningar för barns delaktighet och engagemang i förskolan.

• Att skapa en inkluderande lärmiljö i förskolan.

• Tidig intervention och samverkan runt barn i behov av särskilt stöd.

Förskollärare och annan personal i förskolan, specialpedagoger och andra som arbetar med tidigt stöd till barn i förskolan har nytta av boken i sitt arbete liksom lärare och studenter i förskollärarutbildningen. Den är också av intresse för skoladministratörer, politiker och andra som är intresserade av förskolan som lärmiljö för alla barn.
Begagnad bok
209 kr323 krSpara 114 kr (36%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
209 kr323 krSpara 114 kr (36%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar